AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
15.835

Bmw z4 cab krånglar ( tips tack)

Sida 2 av 2
Jag har upplevt samma "fel" ett par gånger, det beror då antingen på att mitt klena finger släppt knappen på fjärren eller att jag har farit runt med nyckeln medan taket varit på väg ner. Proceduren har i båda fallen en tendens att avbrytas men ett förnyat tryck på knappen återupptar fällningen där den stannade.

Hade samma fel drabbat mig även när jag står still med knappen tveklöst nedtryckt så hade jag direkt misstänkt att batteriet vart klent, orkat sända signal en stund och därefter nått under den nivå där fjärren helt enkelt dör. Med tanke på att Z4 E85 börjar få ett par år på nacken nu så kan det vara dags att byta batteri snart. Har tidigare i år för första gången bytt batteri i båda nycklarna till en bil av årsmodell 2005.
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
I somras när det fungerade kunde jag från tio till tjugo meters avstånd när jag gick mot bilen öppna taket utan problem.
Kan det vara så att batteriet ligger av sig så mycket på vintern om man inte kör på fem mån och det då inte laddas. Har någon erfarenhet av dessa "nyckelbatterier" och dess hållbarhet??

Hasse Z4
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Freddesix !
Nu skrev jag nytt innan jag såg ditt inlägg.
Det blev lite knepigt där, men sånt händer!

Hasse Z4
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.