AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.661

carsoft 6.5 slutar att fungera

Sida 1 av 2
Hej jag har kopplat upp mig mot bilen en e39 -99 live datan funkar fint men när jag ska göra feldiagnos så så börjar den att scanna och när den kommer till hälften så får jag upp en felruta som säger att carsoft har slutat att fungera . någon som vet vad detta kan bero på ?

det är första gången jag håller på med det . men livedatan funkar ju fint

Går det inte att köra detta med vista med usb converter till serielport ?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du tagit bort eller döpt om den ursprungliga carsoft.exe-filen och ersatt den med crack-filen som sedan skall döpas om till carsoft.exe?

Jag hade precis samma problem innan jag tog bort första exe-filen och la in crack-filen och döpte om den till samma som den borttagna...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
jag fick igång det en gång nu .. men nu frågar den efter comport 0 innan va det comport 1 jag har lagt in converten på comport 1 som det ska. men comport 0 det finns ju inte ens . någon som vet nått om det ?
Någon som vet varför carsoft frågar efter com0 ? innan så fråga den efter com1 . har fått det att fungera en gång . har provat att installera om allt ett antalgånger utan bra resultat . så fort jag ska starta en diagnos så säger den att jag ska öppna com0 någon ???
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Använd rätt utrustningen så fungerar Carsoft utmärkt. dvs Seriell port och <XP.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag håller med Hasso: Provade att använda USB-converter först men det fungerade inte....

Med en äldre dator med seriell-port fungerade det!

Mvh
Johan B

Ja det kanske är det rätta . får se om man hittar något museum som har någon sån data liggandes *ler*
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Brukar gå att hitta några år gamla på Tradera som funkar bra.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Äntligen nu har jag fått igång allt . felkoden på airbagen var som följande

01 Driver Airbag

Airbag Control Unit

Någon som vet vad detta kan vara ?
to
402
tomtebloss
E60 530D LCI, tuned.
E61 520D LCI,
E39 530IAT
E46 M3 cab
du ändrar ju com porten i inställningar på carsoft, och usb till seriell funkar utmärkt, och skall alltid fungera utmärkt. om man dvs kör med win xp och gör rätt...
Ba
328
Basilika
E39 530im
John B: Har du tagit bort eller döpt om den ursprungliga carsoft.exe-filen och ersatt den med crack-filen som sedan skall döpas om till carsoft.exe?

Jag hade precis samma problem innan jag tog bort första exe-filen och la in crack-filen och döpte om den till samma som den borttagna...

Hej. Kan du förklarar lite hur det går till, är riktigt dålig med datorer =/ Står på min att COM1 inte går att öppna, när jag skulle koppla upp mej =(
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Basilika, man tar bort ursprungliga carsoft.exe (du kan klippa ut den och klistra in den i en annan mapp och sedan döpa om den till något helt annat - bör räcka med att t ex lägga till en siffra i namnet!?).
Därefter flyttar du in crackfilen som heter .exe i slutet i samma mapp som carsoft.exe låg. Därefter döper du om crackfilen till carsoft.exe

Detta fungerade för mig...

Men du måste som sagt ha en (äldre) dator med seriell port - convertersladdar från usb-seriell brukar tyvärr inte överföra 100% av datorflödet...

Mvh
Johan B

Jag har fått igång det men nu behöver jag veta vad felkoden betyder...

01 Driver Airbag

Airbag Control Unit

Jag radera koden så slockna airbaglampan i ca 3 timmar sen börja den lysa igen släckte den igen och nu har det funkat i 6 timmar utan att den har börjat lysa . kan det vara glapp någon stans ?
Ba
328
Basilika
E39 530im
Hittar inte carsoft.exe. Jag köpte Carsoftverktygen på tradera och det medföljde en dc med programvara på. Jag har 2 olika datorer. En med vista och en med win7 (ska det kvitta?) John B, har du nåt nr jag kan nå dig på så jag för detta muntligt =)
Basilika vart bor du ? finns på youtube hur man gör med dålig bild och dålig engelska .
Ba
328
Basilika
E39 530im
småland, växjö. Har kollat upp den på youtube, med blev inte så mkt klokare =/
Vad är det som du inte får till ? du har fått in programmet? men när du ska koppla upp dig med bilen så funkar det inte ? har jag rätt ?
Ba
328
Basilika
E39 530im
Japp, stämmer. Har även köpt USB till seriel - kabeln (inkl programskivan), men inte heller den går att installera =(
USB till seriel - kabeln när du satte in den kabeln fösta gången med tillhörande skiva i så letar den upp vilket program den ska ha själv.
sen får du gå in på enhetshanteran till comportar så finns den med där clicka på den sen och ändra den till com1 för oftast så läggs den på com4 . felet som jag hade va att drivrutinen för kabeln inte hade installerats .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.