|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Lyfter tråden för att berätta om dagens besök på BiliaGroup Gbg. Var där ca kl 16. Skulle köpa lackstift för att bättre på vinterfälgarna. Hade med ett foto på fälgarna. Bakom reservdelsdisken satt en kille och en tjej ca 20-25 år. Trots att jag berättade att fälgarna inte köpts tillsammans med nuvarande 3-serie skulle dom ha mitt regnr. Sedan ville dom maila BMW Huvudkontor för att fråga vilken fälg jag skulle köpa. Eftersom jag inte godtog detta gick jag till en av kundmottagarna (verkstaden) och berättade hur jag blivit bemött. Han gick över till reservdelsdisken och lyckades hitta en erfaren tjej någonstans. Hon konstaterade snabbt vilken färg jag skulle ha och hämtade den. Åkte sedan därifrån och lovade mig själv att inte gynna denna firma mer än nödvändigt i framtiden. Fick föresten ett brev från Mechanum i Gbg att de numera servar BMW. Kanske värt att prova. |
|
|
jopp: Det är olika lackstift beroende på vilken fälg det är och det finns inget direkt register som säger vilket stift som är till vilken fälg. Jag gissar på att du till slut fick lackstiftet som heter "Fälgsilver", men om det är en E9x original fälg ska du ha "Reflexsilver". Nästintill alla BMW åf brukar dela ut "Fälgsilver" trots att det är fel och BMW Sverige är inte till någon större hjälp heller då de själva inte vet. Jag letade själv lackstift förra sommaren och det slutade med att jag vände mig ner till Tyskland, och lyckades då få en kortfattad lista på vilka lackstift det är för de olika fälgarna. |
|
|
Jag blev rekommenderad fälgsilver och köpte en sådan. Reflexsilver skulle vara mer åt "kromad fälg", och kändes spontant fel. Bättrade fälgarna idag och resultatet blev helt ok. Eftersom fälgarna är från 2005 och lite kantstötta så var det inte supernoga att få exakt rätt lackstift. Jag störde mig med på "ungdomarnas" ovilja att lyssna på och hjälpa kunden som stod framför disken. Killen frågade oxå varför jag inte hade ringt innan! Ärligt talat hade det nog inte hjälpt om attityden hos personalen är så likgiltig. Dessa 2 hade inga BMW-kunskaper förutom det dom kunde hitta i sina system. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.