AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.566

Erfarenheter av verkstaden hos Biliagroup Gbg?

Sida 1 av 2
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Eftersom Wölkes tydligen misskött sig undrar jag om ni har erfarenhet av BiliaGroups verkstad i Gbg? Så småningom ska nyförvärvet servas.

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Auto7H utanför Borås lär vara bra.

BMW CS #5206
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Annars kan du vända dig till Lahalls bil i kinna.
/P
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Jag har egentligen både bra och dåliga erfarenheter av Bilia Gbg, men det är ändå verkstaden jag åker till nu för tiden om det är något. De senaste besöken har varit så gott som utan anmärkning. Det brukar faktiskt bero helt på kundmottagaren hur man blir emottagen. Verkstaden har alltid skött sin del bra, men jag tycker det brister lite hos vissa av de som möter kunderna.

Har iofs inget ont att säga om Wölkes heller, de gånger som jag har varit där har de skött sitt jobb helt utan anmärkning. Men de kan uppenbarligen misslyckas ibland de också..

/Wiberg
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag har visserligen bara gjort service inom den fria service-perioden, men jag har inget att klaga på alls hos BMW Bilia Group Gbg.
Vet dock att det finns andra som har en annan uppfattning

BMW CS #5139
jo
33
jojjas
X30 D 11
Auto 7H i Uddevalla , har bara bra erfarenheter av dom

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Har väl som målsättning att serva bilen i Gbg och då finns det BiliaGroup och Wölkes som är auktoriserade. Anlitade Auto7h sommaren 2010 då min förra BMW havererade utanför Uddevalla. De bytte vattenpump mm och höll kontakt med mig under reparationens gång. Tog bara 3 dagar trots att jobbet inte var bokat i förväg.

an
54
anders1971
530IM 2001
Vad ni än gör ,så låt inte Wölkes lacka er bil.
Verkstaden däremot har jag bara bra erfarenheter av.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Ok, vad har dom missat. Har haft bra kontakt med Peter E som är verkmästare där. Har dock inte låtit dom göra några plåtjobb. vad har dom missat.
Visa användare
60
Mikasa
118d -08, chippad till 120d
Ska på service på måndag hos Wölkes.

Ni skriver att dom har misskött sig. Hur då ?

En annan fråga. Min säljare (privat) sa att det är gratis service 3 år.
Stämmer detta ? Isf. ifrån när ?
Första ggn bilen togs i trafik ? Eller tillverkad ?
I bilregistret står det 2008-04-11 på min bil.
Men innan dess ägde Grästorp den ifrån 2008-01-25
Vore surt å få betala servicen bara för jag varit slö å väntat med bokningen.

Jag mailade några frågor till Wölkes för 2 veckor sen.
Inte fått svar ännu =(

Några frågor jag ställde:
Vad menas med konditionsbaserad service ?
Är det en helt vanlig service ?

Är den gratis 1:a 3 åren ?
Ingår även tillvalen gratis ?
Då kan man ju passa på att ta med alla tillvalen =)

Vad kostar en standard service ? Hur lång tid tar det ?
Jag kryssade i FastLane, antar att den går fortare å man väntar på plats under tiden ?
Ingår lånebil som det även gör vid assistans ?

Första gången jag äger en BMW, hade Volvo V50 förrut.
Där tänds en servicelampa som inte släcks förrän man har utfört servicen.
Men på min bil så lyser ingen sådan lampa. Bilen servades senast januari 2010.
Så över ett år sen. Det stod förrut i displayen när man startar, nästa service 2011-01, men
nu när den tiden har passerat, så står det ist. 2012-01 även fast jag inte gjort någon service.
Ska det vara så ?
Då kan man ju glömma bort att göra service om man inte regelbundet checkar serviceboken.

Mvh.

/Mikasa...

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Ring kundmottagarna på Wölkes istället. Jag vet att dom prioriterar kunder som står i kundmottagningen eller ringer in.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Såg i en annan tråd att Wölkes inte sköter lackjobb bra. Vet i alla fall att dom lackerare som BiliaGroup anlitar gör ett jättebra jobb. Har färsk erfarenhet i familjen. Lagade 2 skador på en 3-serie i somras och dom lackade om en bakdörr, skärm, "takbåge" ovanför dörrarna mm och det syntes ingen nyansskillnad och jobbet var perfekt utfört.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jopp: Har tidigare varit nöjd med BiliaGroup Gbg:s plåt och lackjobb men det senaste var inte helt ok. De hade lackat om en dörr och det fanns torkad runnen lack på insidan av dörren. Såg amatörmässigt ut.

Ett annat problem med BiliaGroup har varit att det stundtals är helt omöjligt att komma fram på telefon och boka en service. Vid ett tillfälle tog det ett par dagar med upprepade telefonsamtal inklusive löften om att ringa tillbaka då alla var upptagna. Men ingen ringde så jag fick aldrig boka någon tid. Efter det har jag servat hos Wölkes. Men efter vad jag nu läst i tråden så är ju frågan om jag kommer att åka till Wölkes igen.
k3
51
k3
X3 20i 19
lånar tråden skulle köpa en 10 520d av (bilia)försäljaren hörde aldrig av sig detta var i oktober 2010 åkte köpte och ny i örebro.kommer att serva på auto 7h i grästorp (snacka om personlig service) om talar om att man är jävligt noga har haft mina bilar där senaste 7 åren.

k3
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
K3! Är inte 7H i Uddevalla bra, har fått bra referenser om dem. En kompis har varit i kontakt med Bilia group i Gbg 2 ggr för att köpa bil, men de hörde aldrig av sig heller.

BMW CS #5206
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Lite off topic, som flera andra. Jag funderade på att köpa en lätt beg 3-serie av Biliagroup för 2-3 månder sedan och har bara bra erfarenheter av säljaren. De bjöd bra (bäst) för mina inbyten, hörde av sig och undrade hur mina tankar gick etc. Tyvärr erbjöd dom bara svarta bilar tyvärr så det blev ingen affär.

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Bilia Group Gbg använder sig av Toyotas skadecenter i Gamlestaden för lackjobb.
Fick reklamera ett jobb de gjorde på min fd. E61 pga. lacken började bubbla efter ett halvår. Uselt.
k3
51
k3
X3 20i 19
Crister Silven! jag vet inte hur auto 7h i uddevalla är numera.Jag har ju fått min service i grästorp och så länge jag är nöjd så är jag trogen verkstan.jag har haft problem med uddevalla förr bla lackjobb samt service. MEN det skall tilläggas att det var många år sedan det var ju innan auto 7h de är säkert ok idag annars tappar de ju kunder.

k3
Visa användare
60
Mikasa
118d -08, chippad till 120d
Ska på service på måndag hos Wölkes.

Ni skriver att dom har misskött sig. Hur då ?

En annan fråga. Min säljare (privat) sa att det är gratis service 3 år.
Stämmer detta ? Isf. ifrån när ?
Första ggn bilen togs i trafik ? Eller tillverkad ?
I bilregistret står det 2008-04-11 på min bil.
Men innan dess ägde Grästorp den ifrån 2008-01-25
Vore surt å få betala servicen bara för jag varit slö å väntat med bokningen.

Jag mailade några frågor till Wölkes för 2 veckor sen.
Inte fått svar ännu =(

Några frågor jag ställde:
Vad menas med konditionsbaserad service ?
Är det en helt vanlig service ?

Är den gratis 1:a 3 åren ?
Ingår även tillvalen gratis ?
Då kan man ju passa på att ta med alla tillvalen =)

Vad kostar en standard service ? Hur lång tid tar det ?
Jag kryssade i FastLane, antar att den går fortare å man väntar på plats under tiden ?
Ingår lånebil som det även gör vid assistans ?

Första gången jag äger en BMW, hade Volvo V50 förrut.
Där tänds en servicelampa som inte släcks förrän man har utfört servicen.
Men på min bil så lyser ingen sådan lampa. Bilen servades senast januari 2010.
Så över ett år sen. Det stod förrut i displayen när man startar, nästa service 2011-01, men
nu när den tiden har passerat, så står det ist. 2012-01 även fast jag inte gjort någon service.
Ska det vara så ?
Då kan man ju glömma bort att göra service om man inte regelbundet checkar serviceboken.

Mvh.

/Mikasa...
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Vill bara påpeka en synnerligen viktig del i debatten: Är det inte ganska stor skillnad på att diskutera hur verkstäderna sköter en vanlig service och hur man hanterar ovanliga fel på våra bilar?
Vilket av dessa två syftas det på när vi diskuterar verkstäder?
Det är ganska stor skillnad...
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
MikaelE60: när jag skapade tråden avsåg jag hur verkstaden hanterade "vanlig" service och allmänt hur bemötandet var. Startade tråden för att få reda på hur BiliaGroup sköter sig (i jämförelse med Wölkes i Gbg).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.