AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.842

Ingen Regskyltsbelysning, men säkringen hel

Sida 2 av 2
ag
66
aggepanken
218dA xDrive Gran Tourer -20
Beställde du listen på BMW?
Visa användare
259
PartyDavid
Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel
Saab 900 97 Manuel
Volvo V90 18 Automat
Peugeout 107 Manuel
Nissan Leaf Elbil 18
Jajemen det gjorde jag och lackade den själv med deras orginal färger, blev helt ok.

/ David
ag
66
aggepanken
218dA xDrive Gran Tourer -20
Det ser ju ut som att man kan skruva av den olackerade listen som själva belysningshållarna sitter i, men man får alltså med sig hela den lackerade listen också?

Visa användare
259
PartyDavid
Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel
Saab 900 97 Manuel
Volvo V90 18 Automat
Peugeout 107 Manuel
Nissan Leaf Elbil 18
ja du får med allting där, tror den gamla listen är limmad på vilket gör det lite svårt att flytta över den gamla, men det är kanske fullt möjligt jag kom fram till att de enklaste var att lacka den nya själv iallafall. Finns säkert fler sätt.

/ David
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om du skall byta list är det enklast att plocka över den lackade delen till den nya stommen (den nya har inte "skalet" som skall lackas monterad, utan de kommer separat i förpackningen om man beställer den grundlackade modellen).
Dock får man såga sönder den gamla stommen för att få alla clips-tungor i "skalet" att släppa från stommen, men det gör ju inget eftersom den gamla stommen ändå skall skrotas.

Enklast är att använda ett frässtift eller liknande tillsammans med en Dremel, det är enkelt att fräsa bort plasten runt clipsen och då släpper.
"Skalet" är INTE limmat mot stommen utan sitter fastsnäppt på rätt många ställen...

Jag gjorde den operationen när min gamla stomme hade gått sönder och ett lampfäste var helt sönderkorroderat.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.