|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Swekille Audi har kamrem, inte kamkedja |
|
|
swekille: Vill egentligen inte fortsätta skriva ngt mer här i denna tråd då allt är uppenbart men kan inte hålla mig. För det första som ngn nämnde tidigare går man inte o köper en bil från en bilfirma alla varnade dig för om man är ngrlunda frisk i skallen. För det andra är ditt val av nickname väldigt intressant för att vara en swekille måste du verkligen ha sovit på svenska lektionerna då din svenska är så kass! För det tredje kan du fortsätta njuta av din BMW i västberga industriområde bla alla lastbilar där ni håller till. BMW M-POWER |
|
|
Audi har både och. |
|
| Jag har för mig att 3,2 har kedja och 2,4 har rem | |
| Tack Gino!!!Om du tror att du gör mig ledsen eller arg då har du fel.Här visar du egentligen ditt sätt att vara som medmäniska,det du säger har ingenting att göra med BMW,språk etc,vi är olika,det bettyder inte att en är bättre än andra,mer värd,att man måste trycka ner andra bara för att man ska själv må bra.Men visst du få vara exact som du vill om du trivs med det. | |
|
Jag måste säga att jag är ganska arg och ledsen på så kallade"kända" bil firmor som alla snackar om.Vad är det så bra med dom? Jag har förlorat tusen tals kr på att byta bil hos dom,tex fick köpa en bil för 100 t och när ska lämna tillbaka efter bara ett år fick bara 40 t .Tycker ni att dom är schyssta bara för att dom har ett känd namn?Eller hur....därför vill jag inte längre lämna min bil hos kända bil firmor. Har köpt en Crysler voyager en gång från Danderyd bil firma,var tvungen att byta bilen 3 gånger,dom sålde bara skit ,defekta obesiktiga bilar t.o.m. Det är min erfarenhet som jag har fått under alla dessa år . Känd firma elle inte jag bryr mig inte bara bilen är bra. |
|
|
Klart bilfirman inte är "snäll " och ger dig 80 000 när du kommer tillbaka ett år senare ? Det är väl allmänt självklart att ingen bedriver välgörenhet. Vill du inte förlora " 100 tusentals " kronor så sälj privat istället ? så slipper du en mellanhand. |
|
| Nej,jag fick 40 t i handen inte 80 t dvs min förlost låg på 60 t kr. | |
|
Lite offtopic i tråden från min sida,men swekille har rätt att Audis 2,0-2,4-2,7 har kamrem och kedja !! Ett vanligt problem är faktiskt att kamkedjan som driver kamaxlarna ( överför kraften mellan kamkedjorna i bakre delen ) slackar pga den hydraliska spännaren tappar oljetrycket varvid kedjan kuggar över och det berömda ventilsallads fenomenet uppstår !! Kamremmen på dessa motormodeller driver enbart den högra kamaxeln sett framifrån och överföringen mellan kamaxlarna drivs av en kamkedja i bakre delen utav kamaxlarna. Orsaken är att oljekanalen som för oljan till hydralspännaren slaggar igen då kanalen är liten och trång. Den troliga orsaken är de sk LongLife intervallena och byten runt 1000 mila strecket är att föredra för att förhindra igensatt oljekanal. Rätt skall vara rätt !! Förövrigt en lustig historia av swekille ang bytet mm. |
|
|
2.4 (165hk) = kamrem 2.4 (170hk) = kamrem 2.4 (177hk) = kamkedja 3.2 (255hk) = kamkedja ------- //Lövet |
|
| Sant lövet men en kamkedja i den bakre ändan har likväl 2,0-2,4 samt 2,7 !! | |
|
Utan att göra några antagande om vem swekille är och vilka intressen han har och om den ganska osannolika historien stämmer eller inte, kan man åtminstone konstatera en sak: Om historien stämmer, har den numer (ö-)kända bilhandlaren i alla fall bytt in en bil som kräver minst ett kamkedjebyte för typ 15000kr, för att den bilen skall kännas någorlunda "säker" rent funktionsmässigt....en varning för den bilen är väl på sin plats!? Vore ju himla käckt att få reg.nr. på inbytet (Audin) från swekille....eftersom du inte äger den längre är det ju inga problem för dig! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Länk Enda 08:a dem har i butiken... BMW M-POWER |
|
|
Lite mera ang fenomenet kamrem+kamkedja i Audi´s Länk |
|
|
...intressant att den säljs med "servicebok"! Iofs står det ju inte om den är stämplad vid rätt tillfällen eller inte... Dessutom är den registrerad på en privatperson. Skulle vara lite kul att få veta vem som står som ägare... Ägarbytet har kanske inte har gått igenom ännu, men får mig att bli lite misstänksam! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...och att det är fel effektuppgift i annonsen. Bra koll. ------- //Lövet |
|
|
Bilen står på Saeed som är äger bil firma. Bilen har fungerat utan problem,helt nöjd,jag har servad bilen sist och stämplat i service boken, men firman som har haft bilen innan mig har struntat i att göra servicen regelbunden(dom har missat 2 service tillfälle,vid 6000 och sen 12000)och jag har servad bilen runt 14000,sen läste jag historia om kamkedja som kan gå sönder om du inte servar bilen enligt boken då blev jag rädd och bestämde mig att sälja den. Reg nr är GAW 974 |
|
| vill säga som äger bil firma!!! | |
| Skott pengar på bilskojare och löst pack borde underskattas. Iaf mycket högre straff för deras bravader | |
|
Väldigt vad en del jagar upp sig för ett bilköp. Bra att man blir varnad för firman, då tar man alla deras annonser med en nypa salt. Därmed inte sagt att alla bilar de säljer är skrot. Swekille verkar ju kollat upp bilen ordentligt och tycker att den är fin, hans bedömning är att bilen är bra även om han vet att säljaren har gjort en del tveksamma affärer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.