AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
31.909

Vill köpa en bmw 525i avant ,14000mil,2 ägare,pris 146 t.Är det ett bra köp?

Sida 1 av 4
sw
55
swekille
BMW 525I 04
HAr tänkt köpa en 525 i 04 ,14000 mil ,pris,146 t.
Undrar om det är ett bra köp,vad ska jag tänka på innan jag köper?
Vad finns det för nackdelar och fördelar med den här bilen?
Har aldrig haft BMW,kan inte så mycket ang. BMW bilar.
Är tacksam för alla svar.Tänker göra bil affären imorgon.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Titta till vänster, så har du "Begagnatguiden" som ett alternativ i listan. I undermenyn kan du välja "E39" vilket är den modell du tittar på. Där står vanliga fel sammanfattade. :)

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Hoppas det är den nya femman dvs E60/E61 annars är det tokdyrt.
sw
55
swekille
BMW 525I 04
Jag vet inte exact om det är den nya femman.dvs E60/61 men man kan se bilen ¨på blocket:Länk
11&w=1

Vad är det för problem om det inte är den nya femman?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det är den nyare E60 karossen.
Hade det varit den gamla så hade det varit ett högt pris menade jag.

Men, bilfirman Michell & Company har inget bra rykte: Länk
Da
222
Daniel N
530D XDrive G31 -18
Köp inte bil på Michell O Company!!! Sök på företaget och du har mindre angenäm läsning framför dig :(
sw
55
swekille
BMW 525I 04
Tack för tipset,jag ska kolla upp det du har sagt till mig ang. Michell s firma.
skulle byta in min bil hos honom,en Audi A6 2.4 08 och fick den bästa priset i stan,155 t därför tyckte jag att dem var bra och ville köpa BMW i stället.

Tack ändå..

Si
359
Sigge019
Bmw 525M touring-07
Bmw 525lim ia-02
KÖP INTE UTAV DOM !!
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Kan bara säga dig att vara mycket,mycket försiktig, tittar jag rent spontant på bilderna, så iallafall ringer varningsklockor direkt, om jag bara tittar på förarstolen, ser verkligen "SUTTEN" ut, har set bilar som gått 14000 mil och sett dom som gått 40.000 mil, utifån förarsätten skulle jag nog säga närmare 40.000 mil och inte 14.000 mil.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Och det är klart du får bäst betalt för din bil hos dom, dom säljer en 40.000:- milare och får in din "riktiga/ärliga" bil... Skulle dom sälja bmw'n för sina riktiga mil, så hade den kostat 59.900:- LETA EFTER ANNAN... om du inte vill ånga dig bittert sen.....
sw
55
swekille
BMW 525I 04
Tack snälla ni för alla svår,jag ska verkligen kolla noga imorgon runt hela bilen,men service boken var helt ok,dem hade servad bilen vart 1500 mil,stämplad på Bmw firma etc,om dem gör såna saker då måste dem vara proffs för att det ser för bra ut på papper menar jag.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Ring till verkstäderna som servat, be dom kolla i sin dator och jämför med service-boken.
Papper går lätt att förfalska!
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Gör så, kolla upp allt som du undrar över,samt kan det kanske vara värt med M-test, så har du iallafall gjort allt för att vara på säkra sidan, bättre förlora 1000 på Mtest istället för 159.000:-... men nu e det bara min personliga åsikt, Lycka Till iallfall och medd oss om det blir ngt köp...
sw
55
swekille
BMW 525I 04
Ja visst,jag ska ringa imorgon till bmw verkstad och fråga om allt jag undrar service- boken,etc och sen ska jag provköra bilen ordentligt sen kommer jag att testa bilen hos MM.
Kommer att medd.Er sen hur har det gått.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
En snabb koll mot transportstyrelsens hemsida (info om fordon), säger att bilen är registrerad på en PRIVATPERSON!

Ytterligare en varningsklocka!

En sådan bil kan lätt rulla 10000mil om året utan att man ser det på allmänskicket. 14000 mil är väldigt lite för en sådan bil som är sju år gammal!

Stolen ser som sagt nersutten ut - så ser inte en normalt sliten bil ut efter de angivna milen!

Kolla med transportstyrelsen och ta ut ett utdrag på de två senaste ägarna (du får ett fax) och ring dem och kolla vad de säger om bilen!

Begär även ut de senaste besiktningprotokollen från bilprovningen - de kan ge dig kopior på protokoll tre år bakåt i tiden.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
sw
55
swekille
BMW 525I 04
tack Johan,vad duktiga ni är ,jag är helt imponerat hur snabt får man hjälp här med alla möjliga och omöjliga tips och råd . jag ska göra som du säger och det kommer att bli spännande att se vad jag får för resultat imorgon.
Om allt är ok med bilen köper jag den annars få det bli.

Tack Johan
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Jag håller med om att förarstolen ser mer blanksliten ut än passagerarstolen. När det gäller de två vecken på mitt delen av sitt dynan så har jag tyvärr samma problem på min. Någon mer här inne som sett det innan? Jag tror det är ärliga mil på min sv-sålda bil, dock är det en försäljare som haft den innan så många oförsiktiga in/utgångar kan ha orsakat det.

Vill du läsa mer om E60 modellen så ska det komma en beg-guide snart. Tillsvidare kan du läsa i tråden "början till en begangnat guide E60 E61"

(felstavat så därför kan den vara svår att hitta)

/Rikard
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Jag hade inte köpt bilen av den firman oavsett hur bra och billig den är verkar vara. Man gör inte affärer med skojare om man inte behöver..

Sen tycker jag inte 14' mil är särskilt mycket på en 6-7 år gammal bil. Det är ganska realistiskt om bilen gått som privatbil.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
melzen: samma med mina komfortstolar, men mina veck är "fluffiga" fortfarande och har inte satt sig så hårt som de på bilden.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
swekille:

Du verkar inte fatta va vissa försöker säga till dig men jag tar det TYDLIGT för din egen skull så du inte kommer och gnäller sen om att du ångrar dig eller att du har blivit blåst mm.

Om du ändå vill fortsätta med den bilen kan du passa på och visa din bil till Linus Bil också så får du ett kanon pris på din Audi hos dem säkert om du köper en bil av dem.....

Kort sagt lyssna, vad folk skriver här och gör inte samma misstag som många andra stackare har gjort!!!

BMW M-POWER
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Varför har de servat den var 1500mil? Låter som det är en sagobok de skickar med som servicebok.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.