AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
11.018

Vad har ni fått för leveranstid på nya X3:an?

Sida 1 av 2
Intressant att höra vad ni har fått för prel. leveranstider på eran X3?

Beställde 20d automat v.4 med beräknad leverans v.47
Gränsfall att man klarar av att vänta...
Det är typ 1år, på 1år kan mycket ändras. Ny motorer, modeller etc.
Förstår inte hur man kan vänta så länga, 10v är max!
More: Bilarna byggs i USA och bara skeppningstiden ligger på 10v, dvs tiden det tar att frakta bilarna med båt över Atlanten. Detta i kombination med vansinnigt hög efterfrågan på 2.0d gör att leveranstiderna blir långa. Det är liknande för VAG som har fabriker i Mexico. En kompis till mig fick 7 månaders leveranstid på en ny Golf Variant...

När jag var inne för en vecka sedan låg leveransen i mitten på September för 2.0d.

Vad jag hört så kommer inte motorerna att ändras eller uppdateras, däremot så börjar M-sport byggas under Q2.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag lyckades hitta en bil som byggs v22 med leverans 6 veckor senare. Systemet brukar tydligen säga att det ska ta 10 veckor att skeppa bilarna, men i realiteten tar det tydligen aldrig mer än 6 veckor.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Otroligt med dessa leveranstider. En polare skulle ha en ny passat, 35v leveranstid... Är inte bara de främsta premiummärkena som har långa leveranstider...
Många biltillverkare har ju slimmat sin produktionskapacitet. För bara 1,5 år sedan var det fortfarande många biltillverkare som satt på enorma nybilslager. Nu när konjunkturen vänt överträffar efterfrågan tillgången och då blir resultatet att även vanliga biltillverkare får bissart långa leveranstider.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
T o m Volvo hade ju 1års lev. tid på XC90 när den lanserades.
tror ej jag hade orkat vänta utan hade försökt hitta en begagnad om det nu finns sånna nu
Nu har jag beställt min X3:a som tjänsteholk, men skulle jag köpa privat hade jag utan att blinka köpt den i USA och plockat hem den själv. Man får en hyfsat fullsmetad 35i för runt 50' USD, vilket blir runt 485-490' tullat och momsat och klart hemma i Sverige. Leveranstiden i USA är runt 5-6 veckor...

Mvh
Kalle
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vad blev det för spec?
Hej,

Missade svara. Spec:

20d automat
Alpinvit
Svart nevada
19" 309:or
Comfort
Sportratt
Infällbara backspeglar
Backkamera

Mvh
Kalle
ch
17
christofer_karlsson
528iA Touring -99
Pratade med BMW-handlaren i Luleå. Han vågar inte sälja sin demobil, finns inte en chans att få tag i en ny förrän nästa år...
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Verkar som alla tester där X3 vinner gör att det säljs lite kärror...

Trevligt för BMW. Nu behöver de bara öka produktionstakten utan att påverka kvalitet negativt. ;-)

Gissat att det är 2.0d som säljs i 80% av fallen?
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Trevligt och trevligt. Min handlare är väldigt bekymrad eftersom ingen vill beställa en bil med 1 års leveranstid. Men det är klart att det är en bättre anledning än om ingen skulle vilja köpa bilarna över huvud taget.

Själv har jag bara 5 veckor kvar ungefär :) Jag beställde i mitten av oktober.

"BMW six appeal"
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag hörde att man skulle dra ner produktionen på X5 (produktionsstopp) för att få upp farten på X3:orna, och att det finns god chans att de som fått besked om leverans november-december kommer få leverans tidigare. Ingen bekräftad information.

Leveranstiden i USA är väl typ 6 veckor...
To
27
Topt
X3 20dA 2011
Mineralsilver
Min bil kommer till handlaren denna vecka och jag skall hämta nästa vecka. Jag skrev kontrakt den 27/11 men det var den sista han hade av sina förbeställda 20dA.
Det blir sommarsulorna på direkt, skall bli så skönt & kul:)

Bild kanske kommer nästa vecka

Hej Topt,
Undrar om du har fått din bil levererad. Jag har ungefär samma spec som du med MS/Oyster. Det vore kul höra dina intryck om bilen och hur exteriör och interiörfärgen
känns. Gärna lite bilder också:-)
To
27
Topt
X3 20dA 2011
Mineralsilver
Mirre T

Det blev en veckas försening. inte bara tillverkarna har leveranstider utan av en biltransportfirmorna har fullt. Jag hämtade dock ut underverket igår och är vid första intrycken mycket nöjd. Jag har valt ställbart chassi EDC och det kändes hi-tech. Servotronicen funkar väldigt bra och sportstolalna känns bättre än jag befarade. Färgen inne/ute är fin men interiörlisterna kunde varit lite mera premium.

Enda felet är att man åker lite för fort! den går som en dröm på vägen. Fin över dålig asfalt med 18-tummare och pirellidäck
Jag skall återkomma med lite bilder

Topt,

Det låter lovande. Grattis!!
Själv får jag vänta till vecka 22. Bilen är dock redan tillverkad och kommer förhoppningsvis lagom till sommarens bilsemester:-)
Lite bilder skulle inte vara fel.
Verkar som BMW har fått upp ångan, mitt prel. levdatum v.47 har blivit framflyttat till v.34.

Gött!!
Min skall också komma V22. Hoppas dock inte på några längre förseningar eftersom det blir en tur till Italien ganska snart efter det.
Bilen var klar redan 17 Mars. Men om jag fårstår det hela rätt är det bara 1båt/månad som går från USA(Charleston) till Göteborg? Nästa båt går inte förrän 19 april... lång väntan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.