AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.388

Usch, jag MÅSTE åka E32, det är nog en sjukdom...

Sida 2 av 2
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
....ja, nej men....nu har jag hittat en 1993 730iA M30, nära hemmet, som är tillsalu...

Jag måste åka o kolla...

Mvh
/A

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
ke
172
kenneth.64
750 IL 88,7000 mil ,bmw 750 IE38 -95,honda kombi 2004,bruksbil,

välkommen tillbaka till E32 nördarna ;) grattis till bilen eller blir de snart bilarna ? ;))

bromsen är fartens värste fiende
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Tackar, tackar!

Mvh
/A

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Ja, nu finns det ett antal bilder på OKN693 på min sida i galleriet!
Välkomna att se dem, men jag anser att bilen har mycket att ge, vad gäller förbättring av skick...I övrigt en riktigt "cool murbräcka" med en riktig, skottsäker, M30B35-maskin i!

Den går så inihelvete bra och är så j-vla rå, i sin framtoning, att medtrafikanter nästan blir rädda, bara vid rödljusen, när man står bredvid o väntar...

Man behöver alltså inte gasa eller dra iväg (jag glider fram...o gasar bara litet ibland, om det behövs...), att det är roligt att bara se dem, o deras ansiktsuttryck, när en skitstor, otidsenlig, lågskattad, arg till utseendet, Luxorbeige E32 7:er med design från det sköna 80-talet, med hungrig chassiesättning o stora njurar, står o vill iväg, snabbare än deras vidriga, undermotoriserade BMW 1-serier, Hyundaier, Focusar, Volvos o annan lågkvalitativ skit!

Actung!!! Ein 7:er kommt schnell!

Mvh
/A

Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
SJukt roligt o se!!! :-)) Fan va snygg den e, E32or kommer alltid att vara något speciellt i mitt BMW hjärta!

Jobbar med "ha begäret" nu:-/

"en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.."

Mvh Jocke W
ke
172
kenneth.64

tittat på bilderna,mycket fin bil,kan mäta mej med min bil har granatens 6000 milade 750 IL i min ägo och nu en 730 92 a på gång ska kolla den på fredag,får se om de är nåt att ha...e32 for ever :) :)
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
B.T.W.... såg en skitig BMW 730 E32 V8 på parkeringen här hemma, å fan va mäktiga dom e!!

Usch va de kliar i inköpsfingrarna :-/

"en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.."

Mvh Jocke W
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Jaha, nu har jag varit o kikat på ytterligare en E32 730i 1988, manuell, SchwarzII, Totalt basutrustad, förutom "EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY" och S534A "AUTOMATISK KLIMATANLÄGGNING" samt "VORBEREITUNG AUTORADIO", dvs, bilen har bara 4 högtalare, alltså bara framsystemet, och så tillslut "KOPFSTÜTZEN IM FOND"

Den var så pass basutrustad att den inte ens hade förvaringsfacken i dörrhandtagen, inget mer än absolut standardinnerbelysning (inga sminkspegellampor i taket ovan solskydden, inte ens kartläsarlampor i huvudbelysningen fram...), i övrigt INGENTING! Inredningen var "Stoff Grau" o inget mer....Inte ens "Raute Grau, eller Flock Grau", utan tok-standard!
Importbil, givetvis, o rätt kul, för att den är så nära en E32:a i absolut snik, man kan komma...Ung. som om man gick in i butiken o sade: Goddag, jag skulle vilja ha en 7-serie, i gratisfärgvalet "SchwarzII", o sedan har man kommit på...Just det ja, det vore bra med stora kliman o en digitalklocka som kan visa yttertemp o "plinga"..., jaja, sätt i ett par nackskydd bak oxå, om Du TJATAR...!!! Jag drar! Vi ses när bilen kommit hem!

Jag skall dit i morgon o starta upp bilen, o se om den kan ta mig hem....om nu allt är i det skick som säljaren säger, dvs. Han verkade iofs. vara en trevlig o ärlig prick!

Jag återkommer med info, o i så fall ett gäng konstiga 7-seriebilder i Kodak STANDARDFORMAT, om man så säger...

Ha en skön helg!
/A

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det är ju den optimala bruksbilen!!!! Inget som kan krångla!!!

/Mats J
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej!
En sådan bil har ju minst lika stort bevarandevärde som en maxad 750 iL. Jag menar hur många sådana snikare kan det finnas? Jag gillar snik :-)

Jag är också torsk på e32:or och drömmer om en manuell 735:a, fast eftersom jag inte kan sälja bilar ;-) och inte har någon plats att ställa en så får det tyvärr vara för tillfället... men dom är läckra.

Det har dykt upp en svart bubblig på vägen till jobbet, jag såg den första gången i måndags. Närmade mig den med en blandning av glädje, sorgsenhet (över skicket) och nyfikenhet. Kastar ett öga genom framdörrens förster och det hugger till... den är manuell!!! en sån vill jag ha!!! Det svarta skinnet är fint trots åldern och det tydliga bruksskicket -detta är kvalitet mina vänner!

Kraftwerk: Underbart inlägg om hur du kväser plastbilar med din "echter 7:er panzerwagen!" ;-D

/Fredrik

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Goddag, o godkväll, kära forumvänner!

Idag har det skiftats till sommarhjul (15" Krysseker original-porr!) på 7:an, och de var tvugna att balanseras om, så det är nu fixat! Går som ett strykjärn, o så bytte jag bägge stabstagen fram, då höger sida hade en viss glappantydan...Nu, med friska o mjuka hjul, så avslöjar sig dock vad jag tror kan vara bärarmsbussningar, bakre undre...får ta o kika på dessa.

Jag har bytt litet fler saker oxå, som behövde fräschas upp, o så har jag börjat gå igenom undergolvet, o kikat på alla rör o ledningar, o det är hur fräscht som helst, dock var det ganska smutsigt/lerigt, men det hade jag tänkt ge mig på i det egna garaget, för nu kommer jag att ha litet mer tid för egna projekt, ett tag framöver.

Jag har varit inne o visat upp bilen på en av våra ackrediterade försäkringslackeringsfirmor (lejverkstad, godkänd av BMW), för en offert på en dellack av vagnen. Det rör sig om motorhuv, framskärmar, underlist, kvartsbakskärmar med dimslut vid övre karossveck, o så....

Funderar på att låta sätta en ny framruta med tillhörande lister oxå, då det finns ett visst "dragljud" i bilen i hög hastighet, OCH tänk på detta góvänner, finns detta "dragljud", så är rutan INTE TÄT!

Då läcker den vatten ned mot golvet o i värsta fall in i elektronik bakom instr. brädan! Nu är det inte direkt fuktigt i min bil, men jag tycker mig känna en viss antydan på passagerarsidan...(nej, det är inte värmepaketet, för det har jag kollat)!

Det man skall se upp med, är HUR rutorna limmas! Detta gäller främst E32 o E34. Där gör många glasmästare fel! De limmar som man gör på de flesta bilar, och det är förståeligt, MEN på dessa vagnar, så är det av yttersta vikt att man limmar även BAKOM clipsen (dvs. lim först, o så clipsen i limmet, o så mer lim..etc. Viktigt är även att täta det lilla "glapp" som blir mellan plastkåpan under torkararmarna och ruthörnen med "rutgucka", eller rättare sagt butylsnöre, för det finns från fabrik.

Det får inte finnas glipor där, för fartvinden vänder nämligen även nedåt där, och resten far upp över rutan o taket! Där genereras då ett kraftigt vindbrus, under kåpan.. Man skall även passa på att byta alla clips till torkarkåpan, de kostar nån krona stycket. Man kan även lägga tunt butylsnöre runt kåpans baksidas kanter, o då blir det "j-vlar i tätt!

Jag förespråkar givetvis även byte av samtliga dekorlister, och även nedre skumgummitätningen, mot torpeden. Då blir bilen nämligen HELT tyst!!! Så som den var från fabrik!

Nåväl, Trevlig kväll!
/A

ke
172
kenneth.64

tack för tipset,de hade jag ingen aning om,ska byta ruta på 730 pluss en bussning i fram vagnen,sen blir hon en fin året runt maskin,åkte nåt onämnbart i detta forum i tre år (buick 93 ) men nu är man hemma igen skönt

bromsen är fartens värste fiende
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.