AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
5.246

Få Z4 Coupé ?

Sida 1 av 2
Tjena

gillar Z4a Coupén, -06 frammåt. Blir lite förvånad när man söker på blocket och knappt får några resultat, nästan bara cabbar...

Hur kan detta komma sig ? Är coupén så opopulär ?
Jag personligen tror att det är för att den är så jävla ful som coupe. Liknar Chrysler Crossfire som ser ut som en hund som ska göra nr 2.
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Tjabba!
Gå in på mobile.de och kolla in läget! Där finns förnärvarande 332 Z4 coupé
omkring dom årsmodellerna du söker.
Jag har köpt två Z:or i tyskland och där finns ett utbud som är fantastiskt roligt.
Framförallt finns det mycket bilar med nästintill all utrustning, vilket jag gillar.

Sist jag handlade för precis ett år sedan på en bilfirma i Berlin så fixade dom registrering på mig, även exportskyltarna och alla papper som behövdes utan någon kostnad. (Jag fick förståss betala skyltarna för där ingår trafikförsäkringen)
Lycka till!!

Hasse Z4
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
nejo; bara en reflektion:
Om du inte hittar den på Blocket, tyder det väl snarare på att ägarna är nöjda och att bilen därmed är populär..?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det har inte sålts så många och det är fel säsong.

-------
//Lövet
bm
115
bmw145
530D-11 F07
116 -05
z4 coupe -06
Det är inte så många tillverkade , och många har blivit ombyggda till racing

Lövet har helt rätt, vi befinner oss off season och därför är antalet bilar som omsätts mycket begränsat. Vänta till våren så kommer det att bli betydligt bättre drag på marknaden och ett gäng exemplar kommer att sättas ut till försäljning. Under 2010 tog Z4 utan M men med plåttak (läs: 3.0Si) ganska mycket stryk på marknaden och att hitta ett fint exemplar för relativt små pengar kommer att vara fullt möjligt när säsongen väl drar igång igen.
ri
36
rickard_
z4 2.5si
Jag kollade på ett par (3) innan jag köpte min cabb. Det kan hända att jag hade otur men dom bilar jag såg var generellt väldigt hårt körda. Två av säljarna uppgav till och med att de använt bilarna mycket på bana vilket jag tyckte märktes. Bara ett tips om du går i köptankar....
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Jag går också i tankarna på köpa en 3.0si coupe. Dock så tänkte jag ha bilen länge och för mig är det viktigt att jag hittar en med låga mil. Självklart ska jag köra den på bana och försöka använda den när jag ska på semester i sommar! Dock så ska den tokvårdas också!

Har kikat länge på blocket då jag vill ha en sv.såld och kan hålla med om att det är väldigt stilla på marknaden.
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Den är ju så grymt snygg 3.0si, jag kommer att köpa en i vår dagar, Svensk såld och rejält utrustad. Har just sålt Z3:an efter 6 fantastiska år. Vilken färg gillar ni bäst. Mitt val är hellrot.
ar
457
argungu
118i -20
Skulle inte tacka nej till en alpinvit...

/Erik
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag Gillar den bäst i Grau
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Ja grå silver är kanon de med! Men jag tror det svårt hitta en Svensk såld oavsett färg. inte många som har M-stolarna (M-paketet) och navigation system proffesional som jag vill ha. Tycker rött gör sig bäst på en sportbil kul höra era tips synpunkter.
Svårt att hitta en svensksåld bör det väl ändå inte bli med tanke på hur många som omsattes förra året? Ni talar i termer om att detta skulle vara en fullständigt unik bil som endast sålts i en handfull exemplar i landet vilket inte alls rimmar med verkligheten.

Jag har även sett flertalet svensksålda med såväl M-sportstolar som Navi Pro. Favoriten är en grå med röd skinnklädsel, pianopaneler och såväl HiFi Pro som Navi Pro, den bytte ägare under förra året men är tyvärr en f.d pressbil. I Tyskland finns än snyggare kombinationer med utökad skinnklädsel och färger ur Individual-programmet för den som är beredd att importera. Finns ett par riktiga slagskott i bildarkivet som jag inte hade tackat nej till :)
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Unik har jag aldrig sagt men heller inte speciellt vanlig. Har läst siffror 87st 3.0si och 38st M coupeer kan inte säga hur många det finns i dags datum och hur många av dem som svensksålda framgick inte. Men nu blev det ju vinter igen så det bara vänta...Håller med dig grå med rött är säkert snyggt, slagskott i bildarkivet? Lär ja försöka hitta. Tack för tipset
Här har vi en något långmilad vagn - grå, M-sportstolar och ratt samt svensksåld.

Länk
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Gör sig bra i grått, snygg inredning dok lite dyr? Nästan alla couper kanske roadstermed är behov av en liten sänkning för att bli perfekta.
Säsongen börjar ta fart nu...

Länk
freddesix..den du länkade till var riktigt fin
Letar lite försiktigt efter en fin coupé också...

Den Freddesix länkade var riktigt fin, dock är jag inte förtjust i färgen - montegoblå. Hade velat ha en mörk eller silver, med ljus inredning.
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Helt okej utrustad visserligen lågt mil men tycker priset ändå lite högt. Färgen tilltalar mig inte alls en av de mest smaklösa på en coupe i mina ögon. Jag söker oxå efter en lika välutrustad coupe rätt bil och miltal under 10000 så faller jag pladask och gör det under april förhoppningsvis. Mina färger silver eller solid röd 3.0si.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.