|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
zcooter |
På slingriga småvägar kommer även M3 e30 väl till pass när det gäller körglädje, Vlev det lättare nu Gustavio.... hi hi |
|
Ja en M3 E46 är vassare när de börjar kröka utan tvekan. Men som sagt för de pengarna du får över gentemot en E46 har du en hel del slantar över du kan vässa sånt för. Samuel på Millway hade en E36á med i Superstage för ett tag sen som de inte va speciellt mkt ändrat men som satte RIKTIGT fina tider (ej den svarta E30 jag menar). Jag själv kommer aldrig byta mot en E46 just för att jag tycker inte den ger mig så mkt mer i förhållande till priset. Skulle jag börja om från början med en sådan och göra samma saker med den som jag gjort med min E36 hade de rört sig om sjuka siffror. Då väntar jag hellre tills man fått ihop till en E92 eller en 996 GT3. Jag har dock inga bilbytarplaner i tanken utan ska bygga vidare på M3án så den blir mer som jag vill ha den. Ett BRA chassi, ut med de mesta inredning och i med två skalstolar och samtidigt få interiören att se rensad men snygg ut. Motor och bromsar är jag sjukt nöjd med men eventuellt ska den mappas så man får ut de extra insuget och avgassystemet ska ge. Drömmen har sen jag köpte den vart att bygga en Loaded fast på E36án. Men till en början blir det att bygga en Unloaded alltså utan överladdning men vass på övriga punkter till en början. Jag vill ha en gatgodkänd bil och med tidigare erfarenhet av kompressorkonvertering vet jag att de inte skulle bli de enklaste att få igenom besiktningen :) Såhär låter den nu: Länk |
|
|
Länk Inte så mkt gasande här men man hör ju lite iaf |
|
zcooter |
Eller varför inte en M3 GT e36. Lite bättre chassie, något lättare och några fler HK än vanlig M3 e36 och dessutom lite unik, 350 ex byggda. Tror jag det var. Alla dessa val.... inför ett bilköp. Lycka till. Till en rolig bilsommar |
| Gt skulle ja bara köpt om ja var ute efter just en gt. Den är lite bättre än 3,0an. 3,2an är snabbare och oftast lite billigare att köpa plus att de finns i fler färger än just br grön, men annars är det ju gt en fräck och ovanlig modell. Finns ju iofs i rött men inte i sverige tror ja. | |
|
edge: Helt riktigt, den finns i Imolaröd, men bara i England och högerstyrda. Den heter iofs inte GT utan M3 GT2. Sedan finns också även M3-R men den såldes om jag minns rätt bara i Australien. |
|
zcooter |
Här går det o läsa om de olika M3 GT modellerna Länk |
|
Hur ska du använda bilen? Ska du bara ha den att som en ren hobbybil? Då tycker jag du ska satsa på en e36 och sen lägga ner lite pengar på att förfina den. Ska du där i mot använda bilen som bruksbil under sommarhalvåret och kanske även någon längre bilsemester, då tycker jag helt klart att du ska ha en e46. Men sen handlar ju allt om pengarna... du kan räkna på ungefär det dubbla i underhållskostnader på e46an, dels kostar 19" däck ganska så mycket mer än 17" (tyvärr). sen så behöver du helt klart lämna en e46a på verkstad för all service för att inte andrahandsvärdet ska försvinna, e36 kan du där i mot serva själv utan att den tappar för mycket (så länge du ser till att dokumentera servicen väl). Personligen så anser jag även att en e36 m3 måste ha bur för att folk inte ska tro man e turk ;) |
|
|
Personligen så anser jag även att en e36 m3 måste ha bur för att folk inte ska tro man e turk ;) __________________________________________________________________ Ja de ligger faktiskt en hel del i det ovan nämnda. Jag har dock ingen bur i min så folk får gärna tro jag är turk :) Såsett kanske de är tur att man inte har bur, för än värre vore de ju med en turk bakom galler :) Det hör ju mer till vardagen att man får höra att man har en blattebil, turksläde och allt vad BMW kan kallas. Det rör mig inte de minsta, snarare tvärtom.. Att jag som knegande långtradarchaufför kan komma i minst lika fin bil som de skinnpaj och märkesbeklädda snubbarna med 2 hekto brylcréme i håret känns ju faktiskt som man lyckats ganska bra! |
|
|
Ja den är bättre... kostar visserligen inte så mycket att få e36an ännu bättre... För övrigt så kan det nog vara ganska så svårt att få provköra en m3a just nu... vart bor du föresten? Har en bekant som är lite halvt desperat på att sälja sin så han låter dig säkert impregnera den i salt :) |
|
| a_wingard73 > hehe du är inte ensam om att vara knegande lastbilchaffis med m3a i garaget :D | |
| Turkarna kör väl inte M3? Dem åker runt och kallarvar en gammal 320 eller max 328:) | |
|
Ja det är nog bättre o göra som ni säger, köpa en e36 och förfina den, för förfining lär det ju bli oavsett vilken jag köper... ESvensson: Jag ska ha den som hobby bil. Jag bor i värnamo trakterna, 6-7 mil från jönköping. Är de en e36 han har till salu? Finns väl inga turkar som åker m3, dem åker väl som högst 320 i så fall :P |
|
|
a_wingard73 De ljudet är ju inte fy skam. Underbart! |
|
|
Gustavio > bor 22 mil från värnamo dessvärre... Ska du ha den som ren hobbybil tycker jag du ska satsa på estorillblå e36 från 1998 :) och sen förfina den... Om du nu inte är gjord av pengar du ska du ha en e46a :) |
|
|
ja är oxå lycklig långtradrachaufför med M3 e36 3,2a.. |
|
zcooter |
Kör nni utrikes då..... Kanske med Scandlines? |
|
ESvensson: Jaha okej, ptja det är ju inte överdrivet långt. Ja det blir nog nåt sånt, om det nu kommer ut några till salu. Ja den är snygg den blåa eller en svart eller röd, bara det är coupe. Men de kommer väl snart förhoppningsvis /Gustavio |
|
|
Bara att försöka vara kall Gustavio... vänta på rätt bil med rätt köpare... bättre att köpa en fin bil i juni än skräp i april. zcooter > nepp kör inrikes några dagar i veckan :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.