|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
tarzan325! Det var ju en smart lösning! Rivieran! En del av oss som bor på landsbygden kanske föredrar trafiksäkerhet framför att ha en bil som är cool. BMW CS #5206 |
|
|
Christer: kommer lägga upp bilder här när det är klart på E61:an...! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Rickard/tarzan: Skulle du kunna ta några bilder på hur det ser ut på din E46, och framför allt hur funktionen med pneumatiken ser ut! Mvh /Robert J |
|
|
Rivieran; "Själv kör jag vintertid med 3 st stora xenon extraljus. Jag vet jättefult..! Men jag har dem monterade i LightOn snabbfäste = demonterbara på 30 sekunder. Så man behöver inte ha dem monterade och förfula i onödan. Jag har upplevt en älgkrock, det är den enkla förklaringen till varför jag har extraljus." Det är ju lite tråkigt för dig om du likt en "spoling" måste sträva efter att framhålla ditt eget och din bils statusvärde på bekostnad av säkerhet och funktion. Var och en gör ju sina egna val och jag är öppen för att du kanske mognar och ändrar uppfattning, t ex efter att du kört på en älg. Personligen så har jag ju passerat 50 år och ha skaffat mig erfarenhet och en trygg plattform att stå på så jag vågar prioritera säkerhet och funktion genom att ibland ha extraljus monterade på min E61, utan att jag känner något hot mot mitt eller min bils statusvärde och oavsett vad spolingar och andra har för åsikter om detta. Kan man dessutom som Tarzan göra en teknisk lösning så att extraljusen överhuvudtagen inte förfular någonting så har jag mycket svårt att förstå Rivierans katergoriska uttalande. Det luktar lite avundsjuka här(?) Kan det vara så att den tekniska kompetensen saknas..? |
|
|
Gärna, tarzan! BMW CS #5206 |
|
|
Ulf530: Jag håller med om ditt resonemang att kunna prioritera ljus före utseende under vissa tider under året och enkelt kunna montera av dem. Jag brukar köra en del till fjällen (Ö-vik - Tärnaby) och då kan det vara trevligt att se älgar och renar i tid :). Jag funderar själv på att köpa 3 st NBB och lighton-fäste till min e61 och det skulle vara intressant att se några bilder hur det kommer att se ut. Har du några bilder på din installation som du kan dela med dig? Tack på förhand! |
|
|
Hej, Åkte idag med en A5 med xenon och det var ljus. Har en E60 2006 och i jämförelse så är det värmeljus, det lyser kasst i om man jämför. Inget man kan göra för att få bättre belysning på halvljuset? Fick känslan som att linsen inte låter strålarna passera som det ska. Mvh Andres |
|
| Skitkasst! Glömmer alltid å blända av men vem fan bryr sig ?? Haha. Kommer iaf att sätta in xenon i org helljuset. Ser förbannat hemskt ut me xljus! Vissa bilar är helt enkelt inte tillverkad för att ha extraljus på. | |
|
Problemet är halvljusen som är under all kritik, helljus är ok. /A |
|
| Har du bytt xenonlampor på din E60 någongång? Antar att A5 var ganska ny. Trots att de lyser men suttit inne i bilen sedan fabrik så kan de vara jättedåliga endå. Tycker man ska byta xenonlampor vartannat år. Sedan är dem ju så lätt att byta på dessa. Ifall det är nyansskillnad på de båda ljusen är de dags att byta, eller ifall dem lutar åt att vara lila eller gulaktiga. Oftast har dem en livslängd på 2000 timmar. | |
| Jag bytte dem för någon vecka sedan till nya Osram lampor som skulle vara helt ok, det blev bättre ljus men inte mycket. Har även polerat akrylglasen som var lite repiga för att få bättre ljusgenomflöde. Men är inte bra trots detta. Lätt att byta håller jag inte riktigt med om man jämför med min gamla E39 då gick det att byta utan att ta bort hela insatset och E39 facelift hade bättre xenon belysning än denna. Tack för tipset :) | |
| Väldigt konstigt att du upplever det så kasst. Jag har inte samma problem med halvljus. Då e min lykta i princip repfri sedan har ja kurvljus ifall de skulle skilja nåt. Men om man säger så här.. Jag åkte en transporter van 2012, där sitter ljuset rätt högt upp sedan så var dem alldeles ny, där hade man ljusskillnad! Xenon menar jag såklart också. | |
| Kan tillägga att reflektorn i lyktan kan bli dålig också, (Syns inte utanpå) halvbränd. Men de kanske är långsökt. | |
|
Har bi-xenon på 550'n, fantastiskt dåligt helljus. Jag har monterat två Lightforce 140 xenon extralampor innanför M-fronten. - diskret och funkar ok, trots den låga placeringen. //PB |
|
| Håller med! Skamligt ljus.. Bra lösning, har du inte någon bil på hur de ser ut? Både utifrån sett sedan hur de e fäst? Lite sugen på att uppgradera helljuset också! | |
|
Kan fixa bilder tills imorgon. - hur gör man för att lägga upp dom här då? //PB |
|
| Här blir de bara länkar.. Iaf om man inte e promedl. Annars ha du www.imageshack.com som ja brukar använda, eller ifall du har garaget profil som du kan ladda upp i galleriet. Vore shysst å se, vilken lightforcemodell har du? Xenon? | |
| Missade att du skrivit modell på xljus redan! | |
|
Några bilder nedan. -hoppas länkarna funkar... Länk Länk Länk //PB |
|
| Tack så mycket! Riktigt snyggt gjort, fin bmw också! Jag trodde först du hade satt dom i den övre grillen :P Ska försöka göra som du för jag lovar att ljuset kan behövas här uppe :) Jag har en annan modell av m-front än du. Så de ser lite annorlunda ut just där nere, men de borde funka endå. Vart där inne sitter dem fäst? Mot hasplasten eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.