|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
wannabedivers: Vad är det för fel på Puppo däck från Kina :-) Hehe vad fick du Puppo ifrån. Continetal har jag bra erfarehet av, slitstarka tysta och inte så spårkänsliga och bra grepp. Upplever stor skillnad på ljudnivån även från sk märkesdäck. Ljudnivån sätter i alla fall jag ett stort värde på i mina däcskval. //Stefux |
|
|
Ang däckonline: vågar man verkligen handla där?! Jag köpte Good Year F1 av dem för ca 3 år sedan och de jag fick var "made in korea"....visserligen kostadee de ju en bråkdel jämfört med min lokale däckhandlares....men de kändes ganska "vingliga" i högre hastigheter. Någon som handlat där nyligen? Har de fortfarande mest plagiat? Ska nämligen köpa en omgång Michelin till min M5:a oxå... MVH Peter |
|
|
Stefux: Men dom brukar ju typ heta nått urbota larvigt :DD Peddan: I vilken land är Goodyear tillverkade normal sätt? Själv har jag aldrig handlat av däckonline. |
|
| Jag har nog köpt däck på däckonline 5-6 gånger och alltid fått färska däck tillverkade i "rätt" land. Har väl köpt bl a 3 omgångar PS2. Det är väl dock drygt ett år sedan jag köpte däck senast. Fast några GY har jag aldrig köpt då... Aldrig ens hört att däckonline skulle sälja plagiat. | |
| Om inte jag är helt ute och cyklar så har jag för mig att just Goodyear fick bannor och en tillrättavisning för några år sedan då dom märkte sina däck med MADE IN USA trotts att man lagt ut tillverkningen på Asien, Chile mm.. Nu säger jag inte är dom är unika med att lägga tillverkningen i dessa länder.. Det gör ju de flesta drakar med lite sinne för ekonomi:) | |
|
Wannabedivers: Made in Germany stod det på kollegans Good year F1 iaf, och de hade han köpt av sin lokale handlare. Hörde att gummiblandningen i asientillverkade länder ofta är sämre och avsedd för deras varmare klimat... Mvh Peter |
|
| Vilket land däcken är tillverkade i har inget med gummiblandningen att göra, ett däck tillverkat i Korea kan ju lika gärna som ett tysktillverkat däck vara avsett för europamarknaden. | |
|
Jag köpte GY F1 Assymetric fram till min M5 när jag hade den och jag gillade dom däcken dock sålde jag blen innan dom ens var slitna till 30%. Köpte Michelin PS3 till min Golf förra säsongen och dom känns också riktigt bra. Bra vägkänsla och tysta. Av de däck som nämns i trådstarten så hade jag valt GY, följt av Hankook. Båda dessa har placerat sig högt i flera tester jag läst och t o m slått både PS2 och Conti i vissa av dom så det är absolut inga dåliga däck. ___ //Ulf |
|
|
Länkar till ett test från Automotorsport.se där de testat däck med en 135i på bana, testet är från 2009 om jag minns rätt. Kanske kan finnas lite intressant info där... Länk |
|
|
Som det ser ut nu så kör jag på Hankook 107.. Har pratat med två (riktiga) gummiverkstäder samt med Gummihuset om de däck jag nämnde i trådstarten och samtliga tycker jag ska gå på Hankook 107.. Enligt dom så är det som vissa av er säger ett världens bästa däck.. Men då sommardäcken inte rullar in på lagrerna förens i slutet på feb så väntar jag till dess. Annars kommer det väl fram några dammiga gamla sulor från bakgården:D |
|
|
Jag köpte Continental Sport Contact 3 i våras. Körde iofs bara 500 mil med dem förra säsongen, men de känns riktigt bra! I det testet jag läste så var de väldigt bra på väghållning på torr asfalt och ljudnivån men klart sämre på hållbarhet, vilket också låter vettigt. Mjukt gummi som har bra väggrepp och låg ljudnivå blir det också mer slitage på. Gav ca 10 papp för 4 däck hos Däckonline. Priset hos däckhandlare i Sverige var då ca 14 papp. Ville egentligen ha Pirelli P7 Cinturato, men de fanns inte i M5:ans originaldimensioner. ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.