AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
15.216

Ännu en "Har nå´n varit o kollat denna M5 E39?"

Sida 5 av 6
Gunnar Dackevall sprängde motorn i en ny Jaguar XJR (03a) efter ha lekt med den, så visst förstörs bilar av felaktigt handhavande

Jag skulle aldrig köpa en bil som det finns en film där den körs på det sättet som den sv-sålda 03ans M5. Man behandlar inte en M5 E39 så, punkt.

Det "Men tex killen med Bad Imola så syns det ju tydligt att det inte är första gången han driftar...." gör det bara värre.

Inte konstigt att det är svårt att hitta E34 M5:or i bra skick, dem blev behandlade likadant...

Stephan
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag får ont i hjärtat när jag ser sådant där... jag skulle ALDRIG behandla B7:an så t.ex eller 635:an eller en e39 M5.

Stephan har en poäng.

/Fredrik
Vad skönt att det finns hopp om mänskligheten :-)

Mvh Philip
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Hoppas ni kan sova ikväll! =)

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Tror de flesta vet att en M bil blir relativt hårt körd. Jag hade nog också backat från ett av dessa objekt, men det är mer för att jag vill inte veta hur hårt körd min nya bil är. Lite stryk tar nog bilarna men det är som man brukar säga: " Det man inte vet, mår man inte dåligt av"
Gillar kommentaren av tsdi: Hoppas ni kan sova ikväll! =)
Sedan följer 900 länkar.. Det är humor det!

Annars... Vilket tjafs.

För er som undrar så har iaf min M5 bytt ägare nu och jag både tror och hoppas att köparen är mer än nöjd.
Hoppas att en jag dag, väldigt snart, är tillbaka här med en ny M5.
Tills dess kan ni alltid Pm:a om det är något och ja, jag kommer titta in med jämna mellanrum även om jag börjar bli mätt på mycket av snacket här faktiskt.

En trevligare ton gentemot varandra, samt ett förstående av de lite äldre att tiden rusar på, och att alla inte kan vara entusiaster vore toppen.

/ bmw-lelle
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Är det bara jag som överhuvudtaget har svårt att överhuvudtaget se någon glädje i att stå still och svarva ner bakdäck?

Vad bilar tar mest skada av kan diskuteras fram och tillbaka, men jag är övertygad om att personalen på BMW:s M-avdelning skulle höja ett och annat ögonbryn till påståenden som att "en M5 är byggd för att elda däck" och liknande som tidigare har antytts i tråden.

I slutändan får alla naturligtvis göra av dom vill med sina bilar. Vore jag spekulant på en E39 M5 hade jag med glädje avstått från att köpa ett exemplar som använts på detta sätt. Istället hade jag vänt blickarna söderut mot Tyskland och letat upp en l faceliftbil med få och gärna äldre tidigare ägare och fullständig servicehistorik som fått rulla snabba mil på autobahn istället för att elda däck i någon industriområde.

BMW CS #5139
Jag anser ju att man är helt IQ befriad om man står och bränner gummi! kan jämföras med att stå och tända eld på pengar enligt mig. Kalla det fördomar eller vad ni vill men fördomar uppstår inte utav tomma intet. Blir säkert bannad för detta inlägg men bryr mej inte! srry för off-topic
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
Att bara åka och sladda runt..drifta heter det visst idag och att stå och slira gör mest sådna som inte vet hur man kör en M-bil och kan njuta av det.

Även om jag inte är en som grillar däck så har jag också förståelse för att man får sin adrenalin kick därifrån.
Jag nöter hellre ner mina däck på att köra lite bana och visst sliter det säkert mer på bilen än att fisa till jobbet en dag. Men allt användande sliter ju så då kan man ju lika gärna diskutera om man inte bara ska ha bilen stående i garaget.

Visst är jag kräsen när jag köper bil och köper nog hellre av en gamal döende gubbe som luftar bilen 2 gånger per år än av en hormonstinn refugspinnande 20åring.
Länkarna från tsdi bekräftar väl bara bilden hos de som inte vill ha en bil som "driftats" med. För inte var det många av ägarna till de bilarna som var mycket över 20 år!? Personligen hade inte heller jag köpt en M-bil av en 20åring bla av denna anledning. Man vet aldrig vad bilen man köper varit med om men får man detta beteende svart på vitt så hade jag tittat vidare...
NeZaN
Nu tog mitt billetande slut iaf :)
Det blev däremot inte en M5 E39. Det blev en Imolaröd X5 4.8is -05 istället!
Hoppas TS finner en bil i sin smak. Jag hade problem med det iaf!

/NeZaN
Visa användare
3.755
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Grym bil, grattis!
Är det den som varit folierad matt svart du köpt?
Grattis Nezan, en 4,8 är grymt feta!
NeZaN
Sani- Tack så mycket! :)

beckis- Yes, det är den. Fungerar klockrent faktiskt. Ska byta bromsskivorna fram bara och en Inspection II. Annars är den Gudomlig!

tagge- Den är så jävla fläskig!
Älskar originalsoundet från avgassystemet! Går grymt för att vara en ~2,5tons dunderklump :D

/NeZaN
Visa användare
4.005
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
NeZaN mycket trevlig bil du har köpt,Fick chansen att åka i en 4.8 och som vanligt körglädje på max...
Grattis
mvh
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag kan väl erkänna att min e30 får gå lite hårdare emellanåt och att jag ofta kör på ställ vintertid och ibland på grus när det är lätt att riva loss den. Det är vansinnigt kul och jag förstår att det kan vara kul att burna med en M5:a. Men jag tycker M5:an är för "värdig" för att behandlas så. Det riktiga med den är 200km/h plus på motorväg, ja helst Autobahn, men det finns ju inte så många sådana i Sverige...

Men riktiga kickar får man av bankörning!

NeZan: Grattis!!! Häftigt med en Imolaröd också!

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
NeZaN
catch_me

Ja jag tyckte faktiskt om den. Det som är schysst är ju sportpaketet, sportstolar med elstyrning och minne, men framför allt Panoramataket.
Att den var röd med lite originaltoning är ett plus också då jag tycker att det är en fin kombo.

Åkte från Stockholm till Malmö med låga förväntningar, men kom hem med ett brett leende på läpparna :).

Nä, sjukt nöjd, och passar bra eftersom barnet kommer om cirka 5 månader. Lite dyr att köra, men tjejen ska nog köra den mest till jobbet (2-3km/dagen). Jag kör väl någon billig bil istället och kör denna på helger och kvällar. Så det blir nog bra.

/NeZaN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.