AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
15.119

Ännu en "Har nå´n varit o kollat denna M5 E39?"

Sida 4 av 6
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
@Bmw-lelle
Är imponerad av att du vågade lägga ut din bil på Tradera för 1 kr i utrop. Såld för 90' alltså?
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Jag har burnat med UFA360. Det betyder att jag inte bryr mig om lädret eller bytt olja i den. Så köp inte min bil som kom ut på blocket imorse.

Länk

Köp hellre någon ny import som bara gått OTROLIGA 5000mil på 10år ;)

Grattis Bmw-lelle!

90.000 kr får väl tyvärr ses som acceptabelt nu i vintertid.

Följande M5 har rullat längre men prisbilden är ganska tydlig. Länk

Mvh Philip
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Min vän den attityden kommer du inte långt med...Speciellt om nu du vill att en entusiast köper din bil från AP
Me
33
Merz
E46 -02
Fan jag tycker 90 lax är sjukt billigt för en m5a måste jag säga, men men grymt modigt att lägga ut den för 1 kr :)
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
catch_me

Nej det förstår jag med. Jag antog att folk förstod ironin i inlägget.

Bilen är 10år gammal. Hur vida skinnet är skött eller ej beroende på hur jag har burnat med bilen vet jag inte. Förarstolen är inte i nyskick. Vet ej om det kan bero på att tidigare ägare burnat med bilen. Det betvivlar jag dock då han verkligen inte verkade vara den typen av ägare.

Nej men för att vara lite seriös här:

Bilen är en 10år gammal "sportbil" eller vad man ska kalla det. Tror att det är hyfsat sällsynt med lugnt körda äldre M5or. Även om det säkerligen existerar.

Så du som är en frälst BMW entusiast som absolut vill ha en VÄLDIGT lugnt körd M5a så är inte detta något för dig. Den har ju burnat vid hela 3-4 tillfällen i sommras.

Bilen har fått gå både fort och långt bla till Åre senast i förra veckan och flertalet turer ner till Skåne under den 1200milen jag har haft bilen sedan i somras. Har en hyfsat bra historik men är INTE NY.

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag ska inte ge mig in på onödiga disktioner här, ville enbart påpeka attityden

Observera
Så du som är en frälst BMW entusiast som absolut vill ha en VÄLDIGT lugnt körd M5a så är inte detta något för dig. Den har ju burnat vid hela 3-4 tillfällen i sommras.

Är dina ord,Men kul att du ser mig som en frälst BMW entusiast..
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Jag ursäktar min attityd! Rätt kul bara att folk diskuterar en bil dom inte sett =)

Med "dig som är BMW frälst" menade jag folk i allmänhet som är BMW frälsta.

Ursäkta att det blev lite OT
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
tsdi, om du läser mitt inlägg så ser du att jag skriver att det är en generalisering när jag sätter likhetstecken mellan burn-outer och driftande ynglingar och allmänt bristande underhåll.

Vad man kan se på bilden ser din inredning fin ut så i detta fall kanske inte teorin är fullt ut applicerbar.

Ta inte illa upp men jag kan väl säga att i jakt på en fin M5e39 så hade jag inte fastnat för din bil av det man kan utläsa i annonsen. (KN-filter och italienimport...).
Men det finns säkert folk som uppskattar sänkfjädrar, "sport"-luftfilter, svarta njurar, eftermarknadsfälgar och takbox så den hittar säkert en ny lycklig ägare.

Däremot hade jag kollat närmare på Gustavs fd bil (trots dragrace) eller BMW-lelles (onekligen prisvärd).
Visa användare
72
MrBlack
E28 M5 87:a
E30 325Im Turbo 88:a
E30 336 Im 88:a
E34 525-24v 93:a
Tsdi: Skönt att se att bilen använd som den ska!!!
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
M5 E39 kostar ju nu för tiden kaffe-pengar jämfört med när dom var nya, så jag tror det finns många som kommer köpas av yngre och busglada förare. Kanske inte riktigt stämmer med original-gubb-attityden som är vanligast på AP. Jag säger inte att jag tycker man skall misshandla bilen, men som MrBlack påpekar bilar är ju till för att användas :)
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Björn:

Så att jag för ca 200mil sedan bytte ut original filtrena mot ett par K&N insatsfilter skulle göra att du backade på en bilaffär?

En importerad bil som endast varit utomlands 2år och under den tiden rullat så mycket som 6000mil ser jag som ett stort plus då miltalet med största sannolikhet stämmer.

Menar du dessutom på allvar att du tar avstånd från en bil för att en takbox suttit monterad på den?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
tsdi, det är inte K&N filtret eller den svarta grillen i sig som gör att jag skulle leta vidare. Snarare signalerar det 18-20åring som inte drar sig för en burn-out då och då.

I detta fall stämde det ju skapligt. ;-)

OBS! Menar jag inte att bilen är slut för att det har burnats ett par ggr, inte heller behöver en 20-åring misshandla eller vanvårda sin bil.
Erkänner att det är en generalisering som gör att jag kanske missar vissa objekt men det är risken jag tar då man inte kan kolla närmare på alla M5e39 (om det är en sån man söker)

"Menar du dessutom på allvar att du tar avstånd från en bil för att en takbox suttit monterad på den? "
Nej, det skrev jag inte heller.
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Varför ursäkta sin magkänsla?
Ti
14
Timp_a
BMW (E30)3(20)i Turbo touring-89
faan vad alla gnäller. att ens hänga ut en bil som inte ens ligger ute för annons är riktigt dåligt.

vanos knack hit eller dit, bränner lite däck o.s.v.

vad är problemet igentligen.
Till Björn. menar du på fullaste allvar att om du nu skulle fega ur en bil affär p.g.a. att förra ägaren har bränt däck??

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Till Björn. menar du på fullaste allvar att om du nu skulle fega ur en bil affär p.g.a. att förra ägaren har bränt däck??"

Givetvis är det är inte bara en parameter som styr vilken bil jag väljer.
Lika viktigt som färg och utrustning är vilken typ av ägare som haft bilen innan och hur de behandlat den. Det ger inga pluspoäng att burna kan jag med säkerhet säga.

Alltså en som buskör eller bränner däck med sin bil får leva med att jag inte väljer den bilen i första hand om jag har andra alternativ.

Men hur folk använder eller modifierar sina bilar stör mig inte det minsta bara att jag kanske inte vill bli nästa ägare.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bra svar Björn. Resonerar på samma sätt.
Ti
14
Timp_a
BMW (E30)3(20)i Turbo touring-89
jag köper ditt resonemang.
Jag har en m5a och hade tidigare en m3a e46. bytte olja i m3an ungifär var 500mil. och det är vad jag hade tänkt att göra med m5an med. men jag trycker däremot på lite när jag känner för de samt dammar av däcken lite ibland. förutse att bilen är i bra skick. bilen är smått stylad. njurar järlar. filer och smått. samt bilen är servad som den ska enligt service protokoll. är de något att avstå ifrån?

bara en fråga. vill bara veta vad du har för seronemang gällande de.

mvh Timpa

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
1. Att man gasar på lite ibland med en M-bil förstår jag och ser som en självklarhet.

2. Att byta olja var 500:e mil är ett klart plus men då vill jag ha det dokumenterat på nåt sätt.

3. Damma av däcken, se tidigare inlägg ovan.

4. Vet inte vad du menar med "järlar", men handlar det om typ M3-gälar på framskärmen som inte går att återställa skulle jag direkt pruta vad det kostar att byta framskärmar.

Avstå eller inte beror på fler saker än så, inte minst på priset.

Ta inte illa upp men hittar jag en motsvarande bil (årsmodell, mil, skick, pris osv) i originalskick ägd av en medelålders man som regelbundet låter BMW serva och reparera bilen kommer jag välja den bilen framför din.
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
En M5a är inte gjord för att börna med 365 dagar om året 24 timmar om dygnet.... då tar den stor skada! Men att lägga lite lakrits eller drifta lite ibland vet jag att de flesta bilar klarar av utan problem. Sedan förstår jag så klart att om man ser filmer på en bil, som man är intresserad av att köpa så blir man ju säkert misstänksam, det hade jag själv blivit! Men man kan ju även burna eller drifta på fel sätt och då tar så klart saker stryk... Men tex killen med Bad Imola så syns det ju tydligt att det inte är första gången han driftar.... Länk
Vad vill jag säga med det här då? Jo en bil håller för lite burnande...

Mvh. Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.