AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
15.120

Ännu en "Har nå´n varit o kollat denna M5 E39?"

Sida 3 av 6
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nezan:

Har inte funderat så långt, men svart borde väl funka bra med caramel?

Mvh /Robert
Me
33
Merz
E46 -02
Den där blåa m5an "UFA" bor på samma gata som jag och bara för att han har lagt ut en film när han gör lite lakrits gör väl inte att den är misskött vad jag vet så är det fint skick på den. Och vem har inte gjort lakrits med en m5a?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Och vem har inte gjort lakrits med en m5a?"

Jag tex.
Vissa tycker att rask motorvägsfart sliter mer på bilen än att köra på ställ och burna. Då är det heller ingenting som säger att Bad Imolan på Garaget behöver vara mer sliten än någon annan jämförbar M5. Jag tror inte riktigt på det.

Jag har aldrig sett sådana filmer på Gustavs f.d M5. Monster Femma på forumet har kört mot många bilar på 402 meter men jag har heller aldrig sett honom leka med bilen och bränna däck. Endast hård körning!

Mvh Philip
NeZaN
Tror faktiskt inte någon av dessa tre bilar är i dåligt skick.
Bara man har lite koll på grejerna och byter oljor och så borde det ju vara lugnt. Men ser kanske inte bra ut med burnoutbilder/filmer på nätet. Å andra sidan är ju det upp till var och en som ägare.

M-bilarna är väl generellt mer stryktåliga då det mesta är förstärkt jämfört mot de vanliga bilarna i serien?

rob_t_j72, har faktiskt ingen aning. Det är väl typ Pianolack, alternativt Cubiclisterna som skulle passa. Tvivlar faktiskt på att Alu/Caramel/Svart går ihop så bra interiört. Har visserligen aldrig sett det vad jag kan komma på.

/NeZaN
Det som sliter absolut mest på en prestanda bil är när någon som inte vet vad han gör kör hårt.
Me
33
Merz
E46 -02
BjörnB: du är nog en utav dom få för kom igen ska vi börja snacka slitdelar så kan man väl inte varva massor heller osv osv?

Decerto: håller med dig, det är nog den största orsaken.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Alu och beige ser inte bra ut. Finns många E39 (ej M5) som sålts i det utförandet. Till beige passar bara svart eller trälister.

-------
//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"BjörnB: du är nog en utav dom få för kom igen ska vi börja snacka slitdelar så kan man väl inte varva massor heller osv osv?"

Tror inte att det tillhör normalförfarandet för oss medelålders att man sladdar runt för att bara köra slut på däcken.
Kanske vanligare bland kepsprydda ynglingar ;-) (som jag helst inte handlar prestandabil av).
Min M5e39 varvades inte speciellt hårt heller. Det fina med S62:an är mullret och styrkan på mellanregistret.

Egentligen tror jag inte att det är så skadligt för bilen (undantaget bakdäcken) att sladda ett par varv i en rondell. Det är mer principen att man inte verkar bry sig om sin bil. Tveksamt om samme kille verkligen varmkör bilen ordentligt innan han ska visa sig på styva linan. Servar han ordentligt, ser han till att lack och läder får sin årliga genomgång osv? Kanske fördomar och generaliseringar men jag vill inte ha hans bil.

Däremot går min 120i ofta på tvären nu på vintern men det är en annan historia.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det är stooor skillnad på rask motorvägsfart och 402m race...

Jag vet att dom gångerna jag kört race man mot man, det har aldrig blivit så snabba (och brutala) växlingar som då när hornen växer ut lite...

Men det kanske inte spelar någon större roll, för eller senare behöver ju kopplingen på en M5 e39 ändå bytas :)
Har du fått reda på något ytterliggare om Gustavs f.d M5 Propeller?

Mvh Philip
Me
33
Merz
E46 -02
Du har väl rätt men jag tror fortfarande att lite däckrök inte skadar något väsentligt :) men skitsamma detta är lite ot.
Min verkar gå alldeles för billigt så passa på att buda. Jag tackade nej till 120.000 i Oktober och nu verkar den slinka iväg för under 90 lök. ALDRIG MER Tradera med dyrare grejer som bil.
Länk
Blocket och KVD är det som gäller för att få vettigt betalt!

Mvh Philip
Ik
102
Iker
316i -98
va inte orolig Bmw-lelle alla väntar till sista minuten.. jag tror den LÄTT går över 95! lycka till med försäljningen
br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
189 pp är lite mycket 160 till 170pp då kan jag tänka mig köpa köpa den. Den är inte full utr saknas el rollgardiner o sido rollgardiner vet inte om den har dubbla glass
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sälja bil på Tradera? Då MÅSTE du ha ett reservationspris. Det finns ju knappt några köpare för den typen av produkter där.

Tyvärr får man ju inte sälja på KVD som privatperson.

-------
//Lövet
Du har rätt Andreas, men jag känner folk som lyckats få in sina bilar där ändå, blandannat en silver Mercedes E55 AMG W210 nyligen. Kontakter är viktigt.

Mvh Philip
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Philip S; Nej, har inte gjort nå´n vidare koll på den. Är i början av "söket". Jobbar lite med mig själv för tillfället.....det är ju en urkass affär att köpa en M5 E39 nu tycker i alla fall jag - många av dom har nog dolda/begynnande fel men man får fortfarande slanta upp mycket pengar. Samtidigt tycker jag ändå att en sån bil är värd ett högre inköpspris då man får inte bara nå´t för pengarna utan MASSOR av upplevelse. Dessutom har jag alltid gjort affär med hjärtat istället för hjärnan, så värdeminskning är egentligen inget problem för mig. Köper den för att ha den & njuta under tiden. Jag bollar fram & tillbaka med olika konstellationer. Ev. kommer vi att behöva en kärra som rymmer 4 kids. M5:an skulle bara användas som sommar-åk, vilket betyder att vi behöver inhandla ytterligare en bil att användas till vardags...osv....osv. /// Daniel
Noterar att M5an på Tradera gick väldigt billigt. Roligt för köparen, tråkigt för säljaren...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.