AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
15.118

Ännu en "Har nå´n varit o kollat denna M5 E39?"

Sida 2 av 6
NeZaN
Lövet, det är ju extra bra när det inte ens finns någon bok.
BMW har säkert uppgifter någonstans, men räkna inte med att det är till denna bil. Kan lova att det är annat chassinr. än original.

/NeZaN
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Om det är den Gustav jag tror det är som ägt den vackra bilen med creme skinn så vet man ju i alla fall att den körts hårt
Det var en av dessa M5:or jag kände igen som tidigare stått på Linus Bil till ett ockerpris. En -01 med svartlackerade original (M-Parallell 65) vill jag minnas.

Mvh Philip
in
122
insomnia715
BMW e61 Touring
Dessa 3 bilar stod om jag inte minns helt fel på en bilfirma i Åkersberga som nu flyttat till Täby. Var och kollade på den som gick för 119000:- och då ville dom ha 165000:- för den...alla 3 stod där då...
Dom var alla från baltikum enligt säljaren och inga service böcker fanns.

Me
33
Merz
E46 -02
Jag vet också att han hade köpt alla 3 m5orna från folk/företag som gått i konkurs. På honom lät det som att det var vanligt att köpa bil på det sättet. Dessutom enda bilen som var fräsch var ju -02an dock för 189 lax, så jag och min vän bugade och bockade och gick därifrån.
Exakt, och den -02:an för 189.000 kr stod först på Linus Bil den också.

Mvh Philip
Ik
102
Iker
316i -98
där ser man :D bra att man har er här på autopower!
Körts hårt kan ju definieras på olika sätt. Hellre någon som har känsla för bilen och kör i toppfart då och då än någon som bränner bakdäck och kör på ställ stup i kvarten. Vi behöver inte gå längre än till "Bad Imolan" på Garaget. Länk

Mvh Philip
Gee
Precis Philip

Haha som kommentaren till en av hans rondell drift klipp: "JHarnborg Kul att se att nån använder en M5 för det den är byggd för!"

Tror inte riktigt att en M5 är byggd för att ligga på ställ i en rondell direkt
Jag hade köpt Gustavs även om det drar ner att den bytt ägare två gånger efter honom. Självklart efter grundlig kontroll. Däremot skulle jag dra mig från att köpa den sv-sålda Imolaröda eller en baltikumimport utan servicebok.

Stephan
Den lemansblå M5:an "UFA" har också varit en fin, välservad forumbil. Länk men efter att ha sett följande filmer skulle jag inte överväga ett framtida köp. Länk Länk

Mvh Philip
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Uppbromsningsburnouten gör ju ont att se :(

-------
//Lövet
Jag känner inga BMW-entusiaster som kör på det sättet trots min ringa ålder.

Mvh Philip
NeZaN
Gustav's är fin. Klart den körts hårt (som vi alla vet tack vara M5/GTBoard). Men jag tror att han skötte den bilen riktigt bra, och dessutom lär de flesta M5:orna vara gasade ganska hårt med. Att tro någonting annat är naivt.

/NeZaN
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag är lite svag för beige inredning, så det enda som jag skulle byta är listerna.
NeZaN
rob, vad hade du tyckt skulle passa? Jag gillar Svarta, alt. Titanlisterna, men undrar om det inte skulle skära sig med Caramelinteriören?

/NeZaN
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
Sliter det så mkt på grejerna att burna eller drifta lite då och då?
Bussningar i bakvagnen då eller...?
En 402-repa pressar väl drivlinan liite mer...?
Tror de flesta som har såna här bilar har provat lite ibland, sen att vissa lägger upp filmer på det gör ju bara att det finns "bevis" för just deras bilar.
Man vill nog inte veta allt vad ens bil varit med om...:)
NeZaN
Tror 402m är betydligt mer hälsosamt än att burna och dra på ställ hela tiden. Värre belastning för bussningar och axel än att dra på rakt fram (gissar jag på iaf.), låter mer vettigt om inte annat!

/NeZaN
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Visst är många M5'or hårt körda.
Men snabba växlingar under race kan tendera att bli lite brutala, tänker på koppling och låda. Att burna och ligga på ställ med en bil som har effekt nog behöver nog inte vara så stressande för bilen, om man inte håller på och dummar sig med kopplingen vill säga.
NeZaN
Agreed!

/NeZaN
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.