|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kollar lite på bmw till salu i england hur kan dem va så mkt billigare där än här visst ratten på höger men vad skiljer annars? De där me att allt är skit där de tror ja inte mkt på de finns ju överallt dåligt underhållna bilar alltså. | |
|
Några kompisar har tagit in tre M3 E36 från UK. De är välskötta och har oftast många kvitton. Som man kan se på annonser från pistonheads. Helt okej sätt att åka billigt, men man behöver vänja sig. Var svårt att köra högerstyrt. (jag har aldrig gjort det innan M3an). Stephan |
|
| Ja precis de ja menar visst de är högerstyrt men de kan man väl ta när priset är så mkt bättre äger idag en m3 men den köpte jag här o den kostade något helt annat än där | |
| Vilken av modellerna skulle du rekomendera utifrån problem-hållbarhet-ägarkostnader-körglädje | |
|
Billigare i inköp men knappast lättsålt den dagen du vill sälja. Har funnits en högerstyrd Alpina B3 3.3 eller om det t o m B3s Cab till salu väldigt länge trots att priset justerades neråt rejält. ___ //Ulf |
|
| Fanns en Alpina B10 V8S högerstyrd till salu på bilfirma här i Sverige för drygt halva listpriset, ändå var den riktigt, riktigt svårsåld! Tillslut så tror jag att det var en bilfirma som köpte den och byggde om till vänsterstyrd. | |
|
Där är väll anledningen: Det är helt enkelt svårsålt, därav priset. |
|
| De var väl de var mest rädd för kanske är bäst o hålla sig till japanska bilar om man ska köra högerstyrt | |
| Men ändå lite konstigt tycker jag att de avskräcker så pass mkt är ju samma bil annars men men | |
|
Säg att du får en M3e46 RHD 80.000:- billigare vid inköp och kanske motsvarande mindre då du säljer. Väljer du att låna dessa kostar det knappt 3000/år i ränta under tiden du äger bilen. Du har gansla begränsat antal köpare när du ska sälja, inte många tidningsbud som funderar på M3 ;-) Känns knappast värt det eller? Annars tycker jag man vänjer sig ganska fort, är det vänstertrafik funkar det bra (jag har nästan bara kört högerstyrt i samband med vänstertrafik). I högertrafik kan omkörningar av framför allt lastbilar bli lite knepiga med tanke på sikten. |
|
| Ja du jag vet inte låna tänkte jag nog inte göra isåfall. Bygga om till lhd är väl inte värt jobbet antar jag då är de bättre o köpa rätt direkt. Naj kanske de inte är värt de på bmw iallafall kanske bättre o ta hem en subaru isåfall som ja tänkte från början denna modell såldes endast i japan som ny med så de är en annan sak då finns endast rhd att välja på | |
|
Stephan735i har någon av dessa kompisar sålt sina m3or o hur gick det fick de mer än de gett o så vidare tog de lång tid? |
|
| men jag förstår va du menar björn b ingen större vits då | |
|
Någon här som äger en rhd bmw m3 eller annan bmw Anledningen till att jag frågade är väl att en m3 eller m5 från england skulle jag ha råd att köpa utan lån. Sen tycker jag ändå de är lite märkligt att de kan vara så mkt mindre värt de är ju samma bil o körupplevelse men de kanske bara är jag |
|
|
Ja, jag skulle aldrig tänka på att köpa en högerstyrd (om jag inte bodde i England förståss) Mycket svårsålt. //Lasse |
|
|
Försök annars hitta en vänsterstyrd bil i England. Finns sajter för just LHD. Varför inte en 360 Modena för en spottstyver. Verkar dock vara lite småfix på den. Länk |
|
| Ok vet du om någon sån sajt? | |
|
Googla på "LHD car uk" så hittar du ett gäng sajter. Tex denna: Länk Ingen aning vilka som är bättre än andra. |
|
|
M3e46 för ca 120' på Irland. Länk |
|
|
M3:an är från USA och förmodligen någon amerikan som tagit den med sig när han jobbade på Irland och väljer att sälja den istället för att ta den med sig hem. Med tanke på att annonsen är drygt 11 månader gammal så har han nog redan lämnat Irland... ___ //Ulf |
|
|
Vad har man M5 "-01:an" här i Sverige för? Intressant i och med att den är vänsterstyrd. Mvh Philip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.