|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Denna var jag spekulant på och kollade upp historiken: Länk Bilen var inne 2006 för turbobyte vid 12.000 mil. Sedan var den inne igen januari 2008 för turbobyte då hade den rullat 23.000 mil. Sedan mitten 2008 importerades den till sverige och vid regbesiktning så står det 8000 mil. Vad sedan inne på Autopartner i Kristianstad 2009 vad ca 9000 mil för dieselpump byte. Vilket betyder att den är skruvad ca 15.000 mil. Idag står den på 13.100 mil. Vilket borde vara ca 28.000 mil. | |
|
Craile: hur kan man kolla på sånt? jag är intresserad av en 330 0ch tänkte kolla om det fanns någon här inne som kunde hjälpa mig med att ta fram lite historik. bilen: Länk AlanO |
|
|
Jag vände mig till min lokala BMW handlare/verkstad. Autopartner Skövde. Dom kunde se allt i sin dator som var gjort hos en BMW verkstad. Även vad som gjorts i Tyskland. |
|
| Skicka gärna ett enkelt mail till blocket och handlaren! Bra att du informerar! | |
|
BRY898 är bilens regnummer. (Nu blir det sökbart på Google) ------- //Lövet |
|
|
För övrigt är detta andra gången på kort tid som Fordonskonsulterna avslöjas med skruvade bilar. ------- //Lövet |
|
| BRY 898 | |
|
I trafik första gången i Sverige: 2008-10-09 I trafik första gången i utlandet: 2004-06-22 Privatimport: Ja Vägmätarställning: 121296 Namn: FORDONSMÄKLARNA STOCKHOLM CITY AB Sunt bondförnuft säger att den bilen vill inte jag köpa ! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
4 ägare då får man ringa trps och kolla vem som importerat. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Fordonsmäklarna är dryga typer, man skall inte göra affärer med dem, dessutom säljer dem nu skruvade bilar vilket inte förvånar. Dem är som Solna Bilteknik, fin utanpå med massa flashiga reklamer men rutten innerst inne. BMW M-POWER |
|
|
Är det fordonsmäklarna som äger bilen eller är det försäljningsuppdrag? //Marin |
|
|
Ägare/Brukare Namn: FORDONSMÄKLARNA STOCKHOLM CITY AB Adress: PLANIAVÄGEN 28 Postnr: 131 54 Förvärvsdatum: 2010-12-21 Ort: NACKA ------- //Lövet |
|
| Isf är dom bra klantiga och korkade!! | |
|
Intelligens har aldrig varit bilhandlares signum... ------- //Lövet |
|
|
Hej, Undrar vad man kan få för straff nu när bilen är skruvad? kan man få något alls? |
|
|
M-Tech, i Sverige är det inget olagligt i sig att backa en mätare. |
|
| så fast man har bevis så händer inget? | |
| Rent juridiskt : Bedrägeri är olagligt....men inte backa mätaren i sig. | |
| De får inte sälja bilen om de vet om att den är skruvad. Har någon här upplyst dem om detta så kan en eventuell köpare sen gå till rätten om de bråkar (och ej talat om detta vid försäljningen). Själva skruvandet i sig är inte olagligt. | |
| Okej. | |
|
Mail från FORDONSMÄKLARNA AB: Hej! Nu har vi talat med BMW igen och tyvärr fått reda på att bilen är skruvad med de miltal som det skrivs om på Autopower.se. När vi kollade upp bilen med BMW Segeltorp tidigare inför detta inbytet, så var denna informationen från Tyskland inget som de ville hjälpa till med, men efter att ha talat med Bilcentralen i Nacka så fick vi mycket riktigt fram denna tråkiga information. Bilens pris samt information kommer nu att åtgärdas och ändras. Stort tack för hjälpen! Med vänliga hälsningar/With kind regards Gunnar Rosell FORDONSMÄKLARNA AB www.fordonsmaklarna.se Planiavägen 28 131 54 Nacka 08-880000 Professionell service & långsiktiga relationer Vägen till en bättre bilaffär & nöjdare kunder! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.