AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.488

BMW GT5 till PS3

Sida 2 av 2
Hej, sitter och försöker få till den perfekta väghållningen på en rs6 till gt5 och jag undrar om ngn vet vad man iaf generellt kan ändra för parametrar (spring rate , ride height, dampers -extension compression...) så den inte åker av vägen så lätt. Har bästa däcken o så, men det är just fjädringen man kan ändra i all oändlighet som gör mig tokig.. mvh
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
testa att gör så du har typ 75% drivning bak. det brukar jag göra på mina fyrhjulsdrivna bilar. och det brukar funka bra.

SECOND PLACE FIRST LOSER
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det finns ju hemsidor där en massa "experter" lägger ut sina tuningar av olika bilar så det är nog ett bättre ställe att hitta råd på. Jag har inte GT5 än utan enbart GT4 och det är ett tag sedan jag höll på och spelade men kolla nedanstående länkar om du hittar något. Annars Google...

Länk
Länk här hittade jag mycket för GT4 och det verkar som det ska finna info om GT5 också, hittar det dock inte när jag letade lite snabbt...

___
//Ulf
Tack så mycket :-) :-) 25 75 var perfekt, även 20 80, jag har nu fått en tid på 6.46 runt nurburgring :D Nöjd!
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Så lite så. Tog en bra stnd innan jag kom fram till det själv med. tyckte dom 4wd bilarna var så svårkörda. så testade ändra drivningen så.

SECOND PLACE FIRST LOSER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.