|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Angående airbag: Volvo forskade i ämnet och kom fram till att man inte kan räkna med att dem skall fungera korrekt i mer än 8år. Hittar tyvärr ingen källa till detta... Oavsett så hade jag köpt 745an av dem, stor och trygg men samtidigt bakhjulsdriven och körglad; Men åt det lite mer mogna sättet. Dessutom kommer hon ha hela skolans blickar på sig när hon kör in på parkeringen, Mini är fräck men alldeles för vanlig ungdomsbil för att sticka ut tror jag. :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
| Roffa1: Tack, då lärde jag mig någonting nytt :) alltid uppskattat! | |
| Jag skulle inte köpa en ~300 hk bil till en körkorts-aspirant, vet ju själv hur jag körde ibland när man hade färskt körkort... | |
|
Det här är bilar dottern har plockat ut för att få en uppfattning om utbudet i 50 tkr klassen. Länk //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan: Inga annonser syns, jag tror Blockets bevakning är något personligt för din dator och därmed inget vi får fram när vi trycker på länken. :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
|
Det här är mitt förslag :) Mycket säkrare än en gammal volvo 740 och garanterat en rolig bil med 170 hästar! Även om det är en renault! :D Länk // Erik |
|
|
Hahahha, jag läste visst inte riktigt... bortse fån kommentaren om volvo 740 ;) Såg inte att du länkat till bilar för betydligt med än 50k heller... men ändå, jag röstar på Länk // Erik |
|
|
Clio Sport är en pigg och körglad bil. Men min röst faller på en Mini Cooper. Kul bil och kul design. Liten och lättkörd. Hustrun brukar inte bry sig när jag köper och säljer bilar men när vår Mini Cooper S gick iväg var hon allt annat än nöjd. Kanske 50' är lite tajt budget men från 60' ska man väl kunna hitta nåt? |
|
|
Det är inga problem att gå upp till 60 om man hittar något riktigt bra:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan, Jag VET vilken bil du ska köpa till dottern: Smart Roadster! Rätt pris, cool design/image (för en brud i alla fall), körglad, lagom prestanda etc. Mvh / WGG |
|
|
Alfa 147, 149hk: Länk Länk Länk Ford Focus ST170, 170hk: Länk Även Alfa 156 är rätt tuff och relativt driftsäker (faktiskt!). |
|
|
Lägger min röst på coopern, dom har hållt ihop bra. är fortfarande en trendig bil som uppskattas av damer. En sådan kan man få hur frän som helst även om det är en för klassen en säker bil och fungerar bra i nästan alla lägen. Få tag i en i vettigt skick och smäll på union jack på taket osv så kommer garanterat dottern skutta av glädje när bilen står med en rosett på taket. Du har antisladd och alla säkerhetssystem man kan tänkas behöva och servicekostnaderna på en sådan är nästan skrattretande. Sedan är ju gamla coopern som gjordes fram till -99- hur ball som helst men antagligen en liten självmordsbil om olyckan skulle vara framme. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.