AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.808

Hur många har sina 330 avställda?

Sida 1 av 2
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har suttit och leta efter en fin 330 med m-paket ett bra tag nu, men utbudet är väldigt klent måste jag säga.
Har ni ställt av dom och sitter och inväntar våren? :-)
e46or? min kör jag nu på vintern och har tänkt sälja den men tänkte lägga ut annonsen till våren.
Roffa1
Jag har då min ljusblå pärla avställd sedan Okt-10. Annars skulle den fått ta emot allt stryk som min vinterbil istället fått stå ut med: 4-6 st rejäla stenskott i vindrutan varav ett håller på att spricka, glaset till vänster framlyckta sprucket, stora mängder av stenskott på nedre delen av dörrarna samt bakskärmarna. Samt att karosseriet sköljts kontinuerligt med frätande saltlösning.

Väntar som sagt till våren (April) när man återigen får plocka fram favoritbilen o njuuuuta;-)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Precis,e46 ja.
Får väl kanske invänta våren då :-(
Om de är någon som går i säljtankar så kan ni ju skicka ett PM. Slipper ni allt kring annonsering och vad de innebär :-)
Visa användare
230
Sigvardsson
330Ci M-sport II Individual
Min svarta skönhet står och väntar på mig i garaget =) Längtar till våren!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Avställd? Självklart inte det är en utmärkt vinterbil och sakerna skall användas! ;)

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Förvisso ingen 330i, men min är påställd. Har dock vilat orörd i garaget i tre månader men idag kunde jag inte hålla mig längre... Sex mil och en handtvätt, sedan in i boet igen. Får väl ge mig till tåls ett par månader till innan det är dags att njuta nästa gång.

Sechs macht Spass!

Mina bilar: Länk
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Haas du har PM
st
26
stiffler10
325XiA Touring -06
Roffa,

Du kan inte mena allvar med att du har din X-drive avställd på vintern. Är ju en fantastisk vinterbil du har ju. Vad kör du istället på vintern?

/S
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Skulle nog tänka som Roffa, har man en bil som man är rädd om oavsett drivning så skulle dan få ligga i ide. Dock skulle jag köra bilen några ggr under vintern när det är riktigt bra förhållande.

//Stefan

Mina bilar:Länk
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Varför ställer ni av såpass "vanliga" bilar ?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Spelar väl ingen roll vilken bil det handlar om.
Hade jag en bil som är i perfekt skick skulle jag nog också överväga att låta den vila under vintern.
Men det är just det här jobbet runt det också. Att man ska ha en till bil, någonstans att ställa den etc...
En stor fördel enligt mig med avställning är att man uppskattar bilen mycket mer. Kör man 365 dagar om året så glömmer man liksom bort vad man har på något sätt..ni som ställt/ställer av förstår vad jag menar?
sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
Haas: Jag är med dig. :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Haas, det var inget illa menat och jag förstår att man vill ställa undan sin bil, det hade jag gjort om jag hade garage.

Frågan gällde mer Roffas "nya" bil som är som gjord för vintern :)

Roffa1
captainoats: Stör det dig att jag ställer av min bil på vintern?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Alla gör ju som de vill men en E90/E46 är ju ingen rolls eller maserati direkt. Har man dessutom x-drive så känns det ju lite konstigt. Eller du kanske har någon annan 4 hjuls petare?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är man rikigt rädd om sin bil kör man den lämpligtvis inte på vintern.
Kan tänka mig att Roffa sköter sin e90 på liknande sätt som Rolls eller Maseratiägarna brukar göra.

Om en e90 förtjänar det eller inte måste väl helt vara upp till ägaren?
Precis som Maseratiägaren själv väljer att köra året runt i sin fina bil.

Men jag undrar lite hur du tänkte när du köpte en x-drive, Roffa?
Var det ett aktivt val eller råkade "hyllvärmaren"/fyndet vara utrustad så?

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Min står avställd så som den gjort de senaste 4 vintrarna, dvs så länge jag ägt den.

Då det är en cab och dessutom min sommarbil känns det inte bra i bilhjärtat att köra den året om. Vintrarna är inte kul mot våra bilar, men dom klarar det så klart.

Det är en grymt härlig känsla när man får ta fram bilen framåt våren! Har min bil ståendes i ett garage 8 mil bort så det är inte ofta man tittar förbi men det är även det kul. Man har väl alltid nån liten pryl man vill greja med och så har jag trevliga vänner som har sina bilar i samma lokal så det blir en social grej att åka till bilen.

Men visst, har man en sommarbil så kräver det ju att man har ett vinterskott också. Med allt vad det innebär...

Niklas

Fransosen
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Roffa , nej det stör mig inte, jag menar det inte så.
Det var mer en frågeställning till dig än en spydig kommentar.

Jag älskar min bil och hade gärna ställt av den om jag kunde.

Jag menade bara att du ha en såpass ny bil samt med 4 hjulsdrift , tänkte bara värdeminskning osv lite allmänt bara.

Inget illa menat som jag skrev innan.
Roffa1
BjörnB: När jag köpte "hyllvärmaren" så var den redan utr med x-drive, inget tillval som jag själv hade kryssat för vid nybilsbeställning. Fick det som en bonus med bilköpet.
my
24
my.bmw
525i -93
330ci cab-02
Min e46:a står i garaget ca 7 månader per år, men det är alltid lika roligt när våren kommer och man plockar ut den. Nästan som "nybilskänsla"

my.bmw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.