AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
5.386

Har fått hjälp med att photshopa mina fälgar, Styling 162 Ellipsoidspeiche 18"

Sida 1 av 2
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Fick hjälp av en kille som snabbt photoshopade mina original fälgar. Det blev inte svart pga bildens kvalité men jag hade tänk lacka dem svarta alternativ mörkgråa. Vad tycker ni?

Bild: Länk
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Lacka mörkgråa så ser man vart fälgens kant är, annats blir det en enda stor svart puck som rullar. Sen tycker jag att den där röda "racing" randen på fälgen ska bort för sånt hör till japanska bilar. Ser så billigt ut på en BMW bil. Men det är vad jag tycker, andra kanske gillar det :)
Det ser riktigt illa ut med svarta fälgar. Däremot så tycker jag det blir snyggt med nån gråmetallic nyans på fälgarna mot en svart bil.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
GE:

Tycker du att denna ser illa ut?
Länk
I princip ja. Det jag inte gillar är att formen på fälgarna försvinner och att hela hjulet blir som en svart klump i hjulhuset bara. Sen är det väl inget direkt fel på bilen i sig men det skulle se så mycket bättre ut om fälgarna vore i en annan färg.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker inte det blev så bra på din bil. Såg lite hemmafixat ut.
Tror det blir bättre med en ljusare nyans och utan röda randen.
Sen hade det nog varit snyggare på en vit eller ljus bil.
Jag är nog så tråkig att jag hade behållt originalfärgen

Sedanen du länkar till var riktigt snygg.
Tror det beror på att den har större och snyggare fälgar i grunden.
Samt att den har svarta rutlister.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Håller med GE.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Om jag lackar fälgarna i samma färg som jag hade på min E90, vad tycker ni?
Länk
Det var väl ungefär nån sån färg jag tänkte på när jag skrev gråmetallic.

Jag skickade faktiskt lite bilder på min svarta sommarbil till en bekant under veckan så att han ska ps'a lite på fälgarna och då hade jag tänkt mig nån sån här färg : Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Vad heter färgen? Finns det nåt som heter Titanlack?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Finns en Volvo-fälg som heter Titan och är mörkgrå, om det var det du tänkte på så har säker Volvo färgkoden:

Länk
Vet ingen färgkod eller nåt men det fixar säkert en billackering utan problem. Om inte annat så är det bara att leta upp den färgen man vill ha i deras färgkartor.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
GE:
Ja det borde de kunna göra. :)

Björn:
Jag minns nu alla gula V70R med titan färgade fälgar. Tack. :)
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Vad kostar det att lacka fälgar? Någon?
Fälgfixarna har en prislista på sin sida : Länk Den ger väl en liten hint om vad man kan vänta sig för priser.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Herr.Bayer:

ca 2000:- kommer jag att få betala. :)
Vad får du för dom pengarna Grodan? Låter väldigt billigt.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Lackering av alla fyra 18" fälgar. För några år sen lämnade jag 4 andra fälgar till honom dock 17" som han lackade åt mig och då tog han 1500. :)
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Grodan: Kan man själv välja "färg" typ matt titan färg eller liknande eller hur funkar det?
Håller lacket eller flagnar det ganska fort? Låter riktigt billigt får jag säga 2000 kr.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Man kan välja vilken färg man vill, och det håller mycket bra. På den bilen som jag lackade fälgarna på fungerade utmärkt. Det är nämligen så här att där som jag annars handlar mina fälgar och däck finns det en kille som känner en lackerare och jag lämnar mina fälgar till däck-killen som i sin tur lämnar fälgarna till snubben som han känner på lackeringsfirman.
Utan kvitto då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.