AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.714

Varför problem att sälja?

Sida 1 av 2
Al
9
Alexander89
740IA -98
Hej hej..

Jag har haft ute min BMW 740 IA -98 på annons i flera omgångar.
Varför är dom så svår sålda? Det har inte ens vart någon och tittat på den...
Jag trodde inte den skulle vara så svår såld, det är ju en dröm bil att både köra och äga.. Hade aldrig sålt om jag inte får tillökning i familjen inom kort.

Alex
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Är det en "drömbil" att äga?

Tror du är ganska ensam om den uppfattningen.
Måste vara en rejäl tillökning om det inte får plats i en 740? ;-)

Lättsåldheten kan ju t.ex bero på hur bra annons du har på bilen, hur prisvärd den verkar vara osv.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
En 7-serien måste vara en dröm i avseendet att ha bakvänd barnstol i baksätet. man kan sitta i stolen framför samtidigt som barnet har gott om plats för benen.

Det är annat än E46 där passagerarstolen fram blir obrukbar med bilstol bakom.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Tror snarare det är svårt och bökigt med barnvagnarna i bagaget.

Har du länk till annonsen ?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Svårt att svara på en fråga av den här typen generellt utan att se ngn av dina annonser.

Utformningen är viktig, priset är viktigt och givetvis bilens skick och historik.
E38:an är en underbar vagn men betingar ett rätt lågt pris. De som vill köpa är ofta kräsna på skick, miltal och historik och det finns en del vagnar att välja på.
De som bara vill köra tills den dör utan att bry sig har också en bunt bilar till struntpriser att välja på.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Varför du inte får bilen såld?

Om din bil uppfyller nedanstående kriterier har du svaret, annars är det ngt som inte stämmer då fräsch bil till rätt pris försvinner inom max 3 dagar.

1) För högt pris?

2) Många mil?

3) Sönder körd lik?

BMW M-POWER
Al
9
Alexander89
740IA -98
Här är länk till annonsen.
Bilen har ju sina brister, men det är verkligen inte sönder körd, och jag har inga fantasi priser i tanken heller. Är helt öppen för förslag.
Länk

Alex
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
1. Varför har du inte satt en prisidé åtminstone?
2. Varför inte byta dimljuset själv då detta annars får endel spekulanter att gå vidare? Det är inte många som vill köpa bil och börja med att laga saker. Speciellt inte en BMW 7:a.
3. Varför inget regnummer?
4. Det står inget om servicehistorik?
5. Svensksåld?
6. Senast besiktad? Vem vill köpa en E38 som ska besiktas direkt vid köp?

Finns en del att jobba på om du vill få bilen såld.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
5. Ser att det står importbil nu.

7. Hur mycket är det kvar på de 8 däcken?
8. Varför ingen bild på interiören?
9. Skick på skinnet?
Al
9
Alexander89
740IA -98
Det ligger nog en del i det du säger, jag är nog talanglös när det gäller att sälja bilar. Får försöka bättra det du nämner.
Det står att bilen är import, och att den säljes ny bes.
Tack tack.

Alex
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Fortsätter.

10. Senaste reparationerna (även utanför din ägo).
11. Importdatum samt miltal vid import (bevis från handlare eller tysk servicebok?).

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du måste få ut någon slags prisidé i alla fall. Annars är folk rädda att de bjuder för högt. Sätt ett pris med en viss prutmån, men du måste få ut något i annonsen.

-------
//Lövet
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Håller med qsacage.

BMW M-POWER
Jag tror det finns två vägar, antingen att du beskriver detaljerna ovan eller att du skriver en väldigt kort annons för att väcka intresse och etablera kontakt, exempelvis,

"Säljer nu min trevliga BMW då vi ska få barn. Nybesiktigad (datum) utan anmärkningar, väl fungerande. Inbyggd navigator "

Då kommer folk ringa och du får chansen att etablera kontakt, det fungerar faktiskt bättre än man kan tro. Snygga bilder är också otroligt viktigt, bilen ska se riktigt riktigt fin och trevlig ut, men det får inte heller se allt för arrangerat ut. En snygg, ren och städad bil på uppfarten. Din bil ser faktiskt snygg ut, men bilden är inte tilltalande...

Priset? Låågt, tyvärr tyvärr.
US
547
US
850 iA -92
Vad hade du tänkt för pris?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
För mig är interiörbilder viktigt på en bil som denna.
Sen bild med 18" hjulen, räcker ju att lägga på två av dom för att ta en snygg bild från sidan.
Pris i annonsen bör du ha.
Jag skulle inte ta med en lång lista med reparationer, folk kan få för sig att det är en problembil. Men t ex nya bromsar eller nyrenoverad framvagn kan vara bra att ta med.
US
547
US
850 iA -92
Jag köpte min 740iA -96 2003 för 90.000 då hade den gått 18900, jag var dåligt insatt i modellen och trodde nog att den skulle gå ganska lätt att sälja.
Kanske till och med tjäna någon tusenlapp på den?

Hade annons på den i 2,5 år från och till. Sålde den då 10 år gammal med 21900 mil för 50.000!

Nu 8 år senare säljer du din 740 som hunnit bli 13 år gammal med 2**** mil på mätaren (det stod inte i annonsen tror jag).

Jag talar inte om vad du ska får för den, utan mer att om du vill bli av med den så sänk ditt tänkta pris rejält, då säljer du den.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
US, 50' för din E38 år 2006 låter som ett bra pris för köparen!
När jag köpte min 740 -96 hösten 2007 kostade dom runt 60' för en -96'a med dom milen.

Jag hade hyffsat flyt med min E38, hade den i 3 år och den minskade i värde med ungefär 5' om året.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag resonerar så att om det inte står pris i annonsen vill säljaren ha så mycket att han skäms för att sätta ut priset. Sådana annonser går bort direkt.

/Mats J
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Håller med ovanstående. Framförallt avsaknaden av pris får mig att klicka vidare. Inget pris = för dyr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.