|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
HenkePenke: 18" är direkt olämpliga till vinterdäck på de modeller vi talar om eftersom du får alldeles för låg profil på däcken för att kunna få bra vinterföre. Det är tyvärr ballongdäck som gäller på vintern. Herr.Bayer: Ja. ;-) Och jo, det skiljer ganska mycket. Mellan 18" och 20" skiljer det 5 cm. Det är 5 cm mindre däck samtidigt som det är 5 cm mer fälg. Mycket. I alla fall tillräckligt mycket för att se knasigt ut. Chris87: Du menar att det ser ut som punktering. :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Henke: Ofan, då är det ju riktigt trångt! Jag hade 275 på min E91 utan att det tog i varken på insida eller utsida...låter konstigt att 285 ska ta i på en E6x ... Vad hade du för däckmärke sa du? :) esdah: Smaken är som baken, den är tvådelad :)) Personligen tycker jag 18" är litet på en stor E6x modell och ska man utmärka lite sportighet så är 20" något att komma med. Jag har själv bara kört 19" på 3-serie och även min Audi A4 som fick bilen att se sportig ut, går skönt utan stötighet samt en underbar väghållning. Jag kommer köra på 20" och det tycker jag inte ser förjävligt ut. Kolla på mina 3 senaste bilar i 19" Länk Länk Länk som kommer motsvara utseendet på E61 till våren. Tror inte många skrattar åt dem förutom du och Chris hahaha |
|
| Jag tycker 19" fyller ut rätt bra Länk utan att se för stort ut. Hade tidigare 20 mm spacers bak för att få ut fälgen men tyvärr tog det i skärmkanten om man körde lite aktivt. | |
| Sjukt snygg bil melzen!! Hur mycket har du sänkt fram och hur har du gjort för att sänka bilen bak? Du får gärna PM om du har lust. | |
|
Ja, 19" är mittemellan. Det är kanske där gränsen mot punkteringslooken ligger utan att vara för lite gummi. Sedan beror det kanske på om man har ökat omkretsen något eller inte, som du nämnde i ett inlägg tidigare. Jag kan tänka mig att 19" med 5% ökad omkrets är ganska likt 18" med standardomkrets. Då har man ju egentligen bara ökat fälgen utan att minska gummit. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Esadh: men de e ju det jag skrev, läser du inte hehehe Med 20" fälgar så väljer du däck med den större profilen som är innanför 4% gränsen där du samtidigt fyller ut hjulhiset mer. Då får du ju 35 resp. 30 profil utan att däcken ser punkterade ut ;))) | |
|
Chris87 & Esadh Jag kom att prata med en 87 årig farbror bredvid min bil och när han såg mina 20" fälgar sa han att det var det fulaste han någonsin sett :-) Där har ni någon som ni kan prata fälgar med... Och ja, 18" är helt värdelöst som vinterdäck -men jävligt snyggt. En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
Hehe, 87år kul... En gång i tiden var var man nog bara glad att slippa detta Länk Nu är vi där igen ;-) mvh/ Anders |
|
| HenkePenke: Har vänner som tycker likadant som mig, men det är tur att de finns sådana som kör med enorma fälgar på sina bilar så vi får oss ett gott skratt. För alla vet ju att ett gott skratt förlänger livet. :-) | |
| Vem tycker detta är snyggt? Länk | |
|
Herr.Bayer: Ja, du skrev det, men 30- eller 35-profil är inte nog. 235/40-18 ger standardomkretsen. Hur ska du få dit 235/40-20 innanför 5%-gränsen? För du kan ju inte gå ner på gummi om du går upp i fälg utan att det ser knasigt ut. 235/40-19 går däremot... HenkePenke: Du ser, till och med äldre ser det! De yttrar sig ju inte om folks fordon i onödan. :-) AKN: Ja, den har ju också ganska låg profil på däcken. ;-) Chris87: Det är inte bara dina vänner som förlänger livet. Mina kan också se fram emot ytterligare .. "utveckling". ;-) melzen: Jag kan gissa två... ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
hmm har inte hört någon skratta (tvärtom...) för mina 20" på min förra F10 och nuvarande F11, däremot tycker jag 20" på en E60/61 kan vara snyggt men tycker den tappade i vägkänslan. På en E60/61 tycker jag 19" är perfekt. Som Herr Bayer skriver så behöver det inte bli så dyrt. Köp utomlands och inte via din BMW handlare eller via de svenska stora fälgfirmorna, de tar enormt bra betalt där man istället hittar lika bra eller bättre utomlands till ibland halva eller ännu lägre pris. /Anders |
|
| Meizen...det DÄR du länkade till e överdrivna fälgar, säkert 21 tum om inte 22 till och med. DET är riktigt jävla fult håller jag med om ALLA gånger. Men att detta skulle se fult ut vet jag inte om jag håller med Länk Länk Länk Länk Länk | |
|
...säger han och länkar till likadana. :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
snygga bilar Herr Bayer, dvs nr 1, 2 och 5 från vänster av länkarna (3 och 4 gillade jag inte) /Anders |
|
|
De exempel jag länkade till var extremt, kom bara att tänka på den bilen när jag såg bilden på den gamla lastbilen. En E60 klarar av att ha större fälgar en tex Saab:en jag visade. Jag tycker att "bild 2" var snyggast, 20" går bra men inte mer enligt mig. På 3-serien tycker jag man kan sträcka sig till 19". På "bild 4" ser man anledningen till stora fälgar, det ger inte bättre väggrepp/hållning utan är ett måste vid stora bromsar. Ser jävligt illa ut att kombinera stora fälgar med pyttesmå bromsar. E60 har hyfsat stora bromsar original som tur är. |
|
| Nu för tiden designas bilarnas hjulhus för att rymma stora fälgar. 16" är skrattretande små på en 5-serie. Tror man måste gå upp till 20" både på nya F10 och Saab 9-5 för att "fylla ut" hjulhusen. | |
|
Framför allt handlar det om att det är inte jag, inte Chris87 och inte ens resten av världen som ska vara nöjd med just dina hjul. Det är du som ska tycka att de är snygga, allt annat är bonus. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
delar din åsikt Melzen, större än 19" på en trea ser för mycket ut tycker jag med. Dessutom är ju bilderna ovan M5or, som jag tycker kräver "feta" däck. 21" Hartge på en M5 är ju ex. vis otroligt läcker. Har ju 20" Hartge på min F11 och jag tror ingen skrattat. Men det är förstås som Esadh skriver, att det viktigaste är ju att bilägaren själv är nöjd. Vissa värderar "snygga stora hjul" högre än andra, precis som andra värderar andra tillbehör högre. Det är väl också tjusningen med ett sånt här forum att många har olika åsikter, vilket gör att det blir diskussioner. /Anders |
|
|
Med rätt fälgar/fjädrar kan man även få en e61 utan M-paket att se fläskig ut... Länk -tycker 20" M6 fälgar klär E61:an riktigt riktigt bra En riktig BMW har fyra Pipor... // Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.