|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
NeZaN |
Decerto, ska kolla där, tack för tipset. /NeZaN |
| Decerto dom finns inte längre | |
NeZaN |
Atava säljer inte Bilförsäkringar längre, utan det gör Trygghansa. Trist. /NeZaN |
NeZaN |
catch_me hann före :) /NeZaN |
| :) | |
|
Jag trodde jag skulle få pris på runt 20-25 tusen men blev bara positiv överaskad på den bilen jag ska köpa 12660 nånting..men jag tänkte ändå om jag fick hög pris skulle jag teckna de då den kommer att köras bara under sommaren,,Nu vet jag inte om du ska köra året runt är det så kan det vara dyrt men annars tycker jag det är värt det,,Men alla tycker olika..Hoppas du hittar din bil och bra pris på försäkring mvh |
|
NeZaN |
catch_me, ska förvisso bara köra vår-sommar, ev. lite på hösten också, men det är ju då cirka 5-6 månader om året, och då blir det ju rätt dyrt. Men jag förstår din tankebana, tänker ganska likt. Men jag hamnar på en ganska dyr fast bilkostnad i månaden. cirka 3400:-/mån för en bil. Ska få barn nu också så jag vet inte om det kommer fungera i längden. Hade tänkt testa till hösten iaf och se hur dyrt det blir. Men hur gammal är du, om jag får fråga? /NeZaN |
NeZaN |
självklart inkluderar min "fasta kostnad" bensin och tullavgifter och reservdelar heller, vilket man ska ha i åtanke. /NeZaN |
NeZaN |
inkluderar INTE, ska det vara. /NeZaN |
| Jag är 29 | |
NeZaN |
Okej. Det bekräftar prisklassen. Jag är ju under 24 och har bara haft körkort i 5 år (6 i November). Efter 24 (eller 25?) och körkort i 6 år är det skillnad. Hur stor vet jag inte. Visst, det är ju en dyr bil att äga eftersom att det är en M, men hutlösa priser hos försäkringsbolagen. /NeZaN |
|
Premierna skjunker ändå upp till 30 vad jag hört och sedan är det mindre skillnad när man blir äldre, sen handlar det ju också om hu många år man haft körkort. Tar man kört vid 30 är det ju stor skillnad i pris mot den som också är 30 men haft körkort i 12 år. En försäkringssäljare jag pratade med en gång sa också att upp till drygt 30 har kvinnor lägre premier medan dom får något högre premier än män när åldern tickar över 30. Detta givetvis under förutsättning att allt annat är identiskt. ___ //Ulf |
|
NeZaN |
Programmer, låter vettigt! Självklart baserar dom ju priserna på modellers historik och personens. Men ibland kanske det är lite i överkant. :) Ang. Supersprint system på dessa bilar. Hade tänkt att ev. köpa grenrör, x-pipe och OE-kopplingsrör till originalkattarna. Kommer detta fungera tro? Anledning till att jag inte köper kattarna (åtminstone inte på ett bra tag) är ju för att de kostar nästan lika mycket som de ovanstående delarna totalt. Men funkar det med alla böjar tro? Kan ju köpa tillfälliga racekattar ifall man tappar lite effekt? /NeZaN |
NeZaN |
Då har jag ju ett nästan komplett helsystem från Supersprint. Antar att det måste mappas och ha sig också? /NeZaN |
NeZaN |
Hittade info på SS hemsida. Det verkar fungera med Originalkattarna. Frågan är hur mycket effekt man tappar på det. Man vill ju ha ut effekt när man slösar sådana pengar på ett avgassystem! /NeZaN |
|
NeZaN Har du någonsin ägt en M bil tidigare?jag undrar det för att jag tycker du ska testa med orginal system till o börja med jag lovar dig att du inte blir besviken..Jag har aldirg haft em M5a men M3a.Men åkt i orginala M5er ljudet och prestandan är inte att jämföra med en vanlig bil det är helt sjukt och vilken kör glädje,Missförstå mig rätt klart du ska fixa de ena och de andra men med tanke på den dyra försäkringen du troligtvis kommer att ha kommer du säkert spara pengar på det,under tiden hinner du bygga upp en uppfattning av orginal eller annat..Men börja med att hitta en fin Ex kör och lär dig bilen först... Snälla nån jag kritserar inte ikke orginal system så häng mig inte för det,NeZaN rådfrågar och vi delar på ideeeer. mvh |
|
NeZaN |
catch_me, förstår vad du menar. Jag har åkt i M5 innan och upplevt original och så vidare. Har även sett/hört SS avgas på E39:an, och det är grymt. Anledningen till att SS-systemet kom på tal var ju för att jag antog att det satt kvar vilket det till en besvikelse inte gjorde. Sen blev jag riktigt sugen på att sätta "tillbaka" ett nytt på den. I min budget jag beskrivit här ingår faktiskt Supersprintsystemet (exklusive kattar). Men vi får se. Ska försöka tänka lite moget och ekonomiskt och inte bara "köpa och köpa". Mvh /NeZaN |
|
Hej Ja juste det kom på tal det glömde jag, det var faktist lite det jag syfta på inte bara köpa köpa börja med hitta bilen du verkligen gillar,det är inte lätt då det är gamla bilar mvh |
|
NeZaN |
Exakt. Man är ju lite pedant också. Men den bilen är ju grymt fin, men det skiljer sig 3-400/mån för att den är import. Sjukt /NeZaN |
| Hej hej, vem har min M5 idag? Köptes med en ägare innan och 4000 mil i nyskick, udnerbart ljud med Superpsrint systemet som gav +30 hk på dynon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.