|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
NeZaN |
Jag blir alldeles tokig! Ville köpa Biancas M5 -03, men jag var lite för långsam, så den hann säljas. Och letar dagligen efter en fräsch bil, men det finns inga ute som tilltalar mig riktigt. Gustavs (MDrei) gamla är ju rätt fin, men jag vill gärna se några andra objekt. Den i Nacka Bil är inte så rolig som det ser ut i nuläget. Tråkiga 17" M-parellellekerfälgar, sprucken framlykta och som andra påpekat så är det lite andra småskavanker i karossen. Ingen som har någon bekant eller dylikt som vill bli av med sin M5, gärna årsmodell 2001-2003? /NeZaN |
|
Har du planer på att göra dig av med 540´n ifall du hittar en M5:a? BMW M-POWER |
|
NeZaN |
GINO, ledsen men jag har glömt att ta bort min gamla bil från min Poweruser. Är som du ser inte så jätteaktiv här inne så har missat den detaljen. Ska ta bort det. Ang. den bilen så är det enligt en ganska säker källa den enda tillverkade Svensksålda Manuella 540 E39. Hade jag däremot vetat det under min ägotid så hade den inte sålts! /NeZaN |
|
ok, inte så lätt att veta allt alla ggr men man lär sig :) Lycka till med sökandet efter M5:an, hoppas att du hittar en fräsch bil vilket är inte så lätt nuförtiden. Själv letar man fortfarande efter en fin E39 sedan 5 mån tillbaka :) BMW M-POWER |
|
NeZaN |
Du kan ju alltid få reg.nr på bilen och kontakta nuvarande ägaren. När jag sålde den hade den gått cirka 12 500 mil. /NeZaN |
|
Den här:Länk Fullständigt ACSutrustad. Hade jag inte redan haft en superfräsch M5a så hade jag nog funderat allvarligt. Priset tycker inte jag är mkt att snacka om! |
|
NeZaN |
Har tittat på den också easy rider. Det är ju en jävla bra deal för en bil med extrautrustning utöver BMW's egna på typ 200 000. Men jag gillar inte direkt ACS-utseendet, och det känns ju riktigt dumt att börja byta ut det och förstöra det enda exemplaret i Sverige. Däremot är jag sugen på Gustav (MDrei's) gamla bil som ligger ute. 03:an för 189 000. Den går ju bra, och har fullt Supersprint system. Om Gustav kunde berätta lite för mig om bilen så vore det guld. Vet ju att du hökar här inne lite då och då :) /NeZaN |
| Tråkigt. Jag hade nog slagit till direkt, men frugan slår nog ihjäl mig om jag kommer hem med en M5a till. Gustavs M5a har ju hela Supersprintsystemet och om jag inte missminner mig uppgraderade bromsar (eller hade). Dessutom snygg färg och trevlig inredning (bias). | |
|
Nezan: jag vet kanske en M5 som ev är till salu, pm:a isåfall. Mvh Peter |
|
NeZaN |
Ännu ett bakslag i bilköpet. Försäkring. Satt och funderade över hur jag ska ta mig till då jag är ganska ung (23, 24 i år). Fick 197 600:-/år på Gjensidige via Insplanet. Visst, dom skulle återkomma om en timme, men jag hoppas inte på för mycket. Fick 35000/år hos Trygghansa. What to do, what to do...? /NeZaN |
|
Det är bara att ringa runt till precis alla bolag du kan komma på. Insplanet är inte mycket att ha då dom bara samarbetar med ett begränsat antal bolag. Testa BMW Originalförsäkringar..ibland kan dom överraska. Själv har jag fått bästa pris hos Aktsam. Så som sagt, bara börja ringa... |
|
|
Fick pris på en M5 som jag har iprincip köpt Gjensidige 90000kr bmw orginal försäkring 12664 Jag är 29 Bor i Stockholm..Kolla bmw orginalförsäkring...Svensksåld/import det är stooooooooooooor skillnad i försäkring |
|
|
Svsåld vs Imp tror jag inte är nån skillnad...min gamla m5e39 hade jag hos bmw org.....10800kr/¨år.. min va imp april 2005 |
|
NeZaN |
Bianca, jag vet inte hur jag ska göra. snackade med IF nyss, och där fick jag 7300/månaden. Inte konstigt att det sker skenförsäkring. /NeZaN |
| Vad betalar du för din 540 i försäkring idag? | |
|
Gustavs gamla M5:a är SJUKT fin, svårt att hitta finare M5:a kan jag garantera. tyvärr så köpte jag Gustavs Hela supersprint system och dom uppgraderade bromsar osv.. så Gustavs gamla M5 är helt original förutom slutdämparen som är kvar och det är från supersprint.. då jag hade Kelleners slutdämpare på min sen innan så köpte jag inte slutdämparna.. Men jag rekommenderar verkligen Gustavs gamla M5:a.. Mvh |
|
NeZaN |
wannabedivers, jag äger tyvärr inte den idag (vilket jag ångrar något så enormt). Har inte betalat mitt medlemsskap på väldigt länge så den infon är felaktig :) Hur som helst. F-bolagen tvingar ju mer eller mindre folk att ställa bilar på andra och "skenförsäkra". Det är ju orimliga priser dom har, och om en person har råd att köpa en bil, vare sig det är spar eller lånepengar så borde han/hon få kunna försäkra den för en vettig peng. Hur kan dom förvänta sig att folk ska teckna försäkring på 90-190 000 kr per år för en bil som har ett totalvärde på den summan. Dom måste ju dessutom torska mer pengar på detta sätt än innan då det blir färre som tecknar hos dom. Som hojförsäkring, samma där, 100 000/år för en sporthoj. Hojen kostar oftast mindre! Kanske är helt ute och cyklar, men det känns ganska surt just nu iaf. /NeZaN |
NeZaN |
Iker, tråkigt att höra! Detta drog ner mitt intresse för den bilen rejält kan jag säga. Sportsystemet gör mycket! /NeZaN |
NeZaN |
Rättelse: Tråkigt för Mig, då jag verkligen ville ha systemet. Att bilen är fräsch och i bra skick vet jag :) Lät så himla negativt. /NeZaN |
NeZaN |
BMW Originalförsäkring: 8000:-/år Trygg Hansa: 3475:-/år Får inget billigare någonstans, men BMW Originalförsäkring ligger bland de högsta tillsammans med Gjensidige /NeZaN |
| Kolla med Atava. Betalade dryga 16.000 per år. Dock så har dom fått mycket kritik med strul av utbetalningar och dylikt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.