AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.274

snygg 335 coupe

Sida 2 av 3
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Provade några e90 med sportstolar men med mina 188cm och hyfsat vältränade 105kg, funkar inte det....tyvärr.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Då hänger det på 5 kg. För jag är lika lång men några kg lättare och jag har inte ryggbredden på det bredaste.

Men vi är väl formade olika.

JockeX
Touareg
Hmm, en god vän till mig i skåne är några cm längre än mig (191 är jag) väger runt 110 och tävlar i tyngdlyftning, men han sitter bra i mina sportstolar, och jag sitter dessutom förträffligt även om jag inte är lika bredaxlad med mina 90kg =)

Men men, sitter man inte bra så sitter man inte bra, vi är alla skapta olika :D
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Grelle
Det är säkert inga problem om man är bygd som en vägkona ;-)

>>Jocke
110kg tynglyftare sitter knappast bekvämt i en e90 sportstol. No way!
Men på kortare sträckor skulle jag tom kunna sitta på en träpall utan att klaga :-)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Marin. Snarare tvärtom. Om inte all vikt sitter på midja och röv, utan mer som en upp och nervänd kona (kanske det du menade?) så kommer ju axlarna ovanför ryggstödets smala del, stora armar påverkar inte heller sittställningen negativt.

JockeX, din sista mening blir nog slutsatsen. Men det viktiga var i alla fall att alla som sitter bra i en 3-serie inte behöver vara räkor. Jag skulle gärna vilja se den som påstår det till en 110kg tyngdlyftare

NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Själv är jag 199cm lång, och tyngre än eran "tyngdlyftare" ni pratar om ovan, och visst är det lite smalt i E90s sportstolar. Men jag skulle ALDRIG köpa en E90 utan sportstolar. För trots allt så sitter man redigt skönt i dom, och man sitter där man sitter så att säga.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Nikeman
Är du Magnus Samuelsson , eller?
Det kan knappast vara skönt att sitta inklämd i sportstolen med den kroppshyddan....om man nu inte har såna böjelser *haha* ;-)
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Märkligt snack om vikt och bredd, är man över 185cm och 90kg så är ju 3-serien fel bil. Är man för stor så repar man lädret varje gång man drar röven in och ut ur bilen samt att lädret korvar sig och stoppningen blir nersutten i vänsterkant. Det bästa är väl att köpa en storlek som passar... 5-serien

Jag personligen köper inte en bil som är sliten på detta sätt.
Snygga 335-emblem de har satt på den röda, ser ju original ut... NOT! Den var till salu i somras för ett lägre pris privat, vill minnas runt 259000 kr.
Jo
211
JockeX
Touareg
MaCKaN_86: skönt att du har sådana vetenskapliga riktlinjer för när säten blir förstörda :D (och tur för mig att de inte stämmer)
Oskar: den va uppe för 245 000 bvs.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Jaha, Grelle, så du fastställer att, alla vi som tycker att sportstolarna är för smala, är feta..?
Vi kanske får anledning dryfta den frågan du och jag om vi träffas IRL någon gång.

I tävlingsbilen föredrar jag självklart en riktig racingstol i kolfiber (den kommer man f ö inte ned i om man är fet...),
men jag vidhåller att i en 335 så tar jag personligen hellre standardstolar än sportstolar (om den nu saknar komfortstolar!).

Men det här beror ju självklart på vad man använder bilen till.
Själv kör jag inte bana, konbaba el dyl med en svensson-bil (även en 335 är en svenssonbil i jämförelse med en tävlingsbil) och därför behöver jag inte de (för mig personligen..!) obekväma sportstolarna.

Sedan förstår jag självklart dem som föredrar sportstolarna och lika självklart undanhåller jag mig kommentarer om deras kroppsbyggnad...
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Själv är jag 200cm och väger 91kg. sitter bekvämt i både 1-serie och 3-serie. Däremot är det ont om plats bakom mig men takhöjd är det gott om.

Sen får man inte glömma att sportstolar ser riktigt bra ut, en standardstol ser trist ut.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Komfortstolarna ser väl minst lika bra ut som sportstolarna?

Stolens utseendet är inte direkt avgörande för mig eftersom jag för min del inte ser stolen när jag sitter i den och kör bilen...
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
För min del är det viktigt att stolarna i bilen ser snygga ut, Oavsätt om jag sitter i bilen eller inte. Då kan man ju säga att man struntar i exteriören pga att man sitter i interiören när man kör! ...skojar bara, inte samma sak, jag vet ;)

Nä, håller inte med dig Ulf, standardstolarna fula.
Roffa1
Finns gott om plats i mina sportstolar trots 180 cm 107 kg, dock så tycker jag de är stumma o platta i komforten. Men väldigt vackra att titta på;-)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ulf530. Jag påstår inte att de som inte får plats måste vara feta, men visst är det en möjlighet. Jag har svårt att se en riktigt fet person sitta bekvämt, men samtidigt behöver man inte heller vara fet för att sitta obekvämt, det kan ju bara den personen svara på.

Det kan ju också vara så att vissa uppskattar och sitta väldigt rymligt och då behöver inte dessa sportstolar vara de bästa.

Det tycker jag även visas tydligt i den här tråden då många bastanta personer sitter utmärkt i stolarna.

Min poäng var att alla som sitter bra inte behöver vara räkor. För 110kg väger ingen räka jag sett eller hört talas om.

Komfortstolarna finns inte till 3-serien. Det är nog ingen större hemlighet att om de funnits hade nog majoritet föredragit dem (om priset inte ska med i beräkningen).

Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Största bristen hos standardstolarna är att det inte går att justera höjden separat i framkanten ("tilta stolen") som det är möjligt att göra med sportstolen.

Men om jag förstått rätt så finns den möjligheten med elstolar som den länkade bilen har.

Jag själv har sportstolat som krav, men kan mycket väl förstå att inte alla vill ha dem eftersom många upplever dem som trånga.

**BMW-ägare i 31 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Sportstolar i en 335 var krav även för mig när jag skulle köpa. Tycker en bil med lite sportigare ambitioner, så som 335, ska ha sportstolar. Jag kunde för mitt liv inte förstå varför vissa välutrustade 335or saknade sportstolarna som jag tycker nästan e viktigast. Men efter att ha läst lite mer här så börjar det klarna, det finns visst folk som föredrar standardstolarna.
Men hur stor del av dessa är 335 spekulanter? Så för andrahandsvärdet så tror jag att sportstolarna är ett stort plus, och ett måste för många av dem faktiska spekulanterna på just den modellen.
Vad kommer det konstiga emblemet från som någon tidigare påpekade? Ser inte original ut...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.