|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Sven B |
Tyvärr tror jag att någon ovetande och okunnig slår till på denna bil. Man är väl ganska försvarslös vid privatköp då det åligger stor undersökingsplikt. |
|
Hittade denna tråden då jag spanade av internet på en billig E91. Länk Frågan är ju om den har gått 15000 mil till nu ;-) /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Hur menar du? 22kmil känns ändå som en "ärlig" mätarställning, dvs knappast en siffra som det lönar sig för en firma att skruva ned den till. Iofs ingen garanti och en bakgrundscheck skall givetvis alltid göras. Intressant spec, 318d med panoramalucka...de växer inte på träd direkt. |
|
|
Kristoffer>> Jag raljerade bara över att bilen förra svängen hade 7'mil på mätaren och nu 22'... Jag inser ju också att det är troligare att de justerat mätaren "rätt" än att de lyckats pressa 15' mil till, därav den blinkande glada gubben i mitt föregående inlägg. Bilen är dessutom inte alls ointressant, utan specen är rätt. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Beställde FarhZugBrief hos vv. Där står det 7643 mil vid importtillfället 2010-09-14. Bilen kommer från Hamburg. M3/// Mullret |
|
| Borta redan. | |
|
Firman som ägde den i Hamburg verkar rejäl. En sjukvårdsgrossist som startade 1939. Så, miltalet är antagligen ändrat mellan säljtillfället i Hamburg - inregistrering i Sverige. Skulle vara av intresse se hur många bilar som denne kille tar in i Sverige. Lätt skylla på en " målvakt " när miltalet inte stämmer.... M3/// Mullret |
|
| Mullret: Tufft att man kan beställa FarhZugBrief :-D Står det vad miltalet var vid reg besiktningen, för jag har inte för mig att miltalet noteras i breifet.. | |
|
Det är 2 ägare på denna bil nu.. Senaste EU-regbevis del 1: 2011-05-25 Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2012-08-01 - 2012-12-31 Senast godkända besiktning: 2010-09-14 Vägmätarställning, km: 225646 Kanske kontakta nya ägarn? //Anders |
|
|
Sim, faxet från vv var lite suddigt så jag kunde bara utläsa tidigare ägaren inte något miltal etc. Nuvaranda ägaren har den till salu via FM i Nacka. Men tycker det luktar lite skumt kring upplägget. Skulle jag vara FM så hade bilen åkt ut direkt pga mätarfiffel. Varför låter de bilen stå kvar? Gissar på för mycket " affärskontakter..." i denna soppan. Och varför skulle en ägare i Västerås göra sig besväret med en 08-firma som ombud? M3/// Mullret |
|
|
Är det FM som säljer? Tja de har varit på tapeten tidigare och jag är inte förvånad... Efter ett besök där i helgen fick jag intrycket av att de är en modern tappning på "Pettersson & Bendel" :-) |
|
|
Länk Fordonsmäklarna i Stockholm var det ja. //Anders |
|
|
Printscreen på annons om den går ner.. 22.750 mil enligt säljesannonsen.. Mot historiken har bilen stått still ett tag om det nu ska stämma. Länk :) //Anders |
|
|
Ingen servicebok och inte bytt partikelfilter. Filtret kostar 20.000 byta... Blir nog svårt med 129K, även en novis frågar väl efter serviceboken:-) Gamla motorn desutom... M3/// Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.