|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
olaO: En av de 10st i Titansilber, nämligen BX96418 som tyvärr blivit förändrad av någon ägare. sportstolar, silverlister, tonade rutor, dragkrok, svarta njurar, avgassystemet, fjädringen, skärmen i taket och de märkliga fälgarna är eftermonterade och så klart LPGanläggningen. Trist. Mvh Stephan |
|
| Tack för info Stephan. Håller med dig, dessa bilar är synd att styla sönder. | |
| Stephan såg nu att den Oxfordgröna som finns i Sverige är till salu. Har du VIN på den? | |
|
olaO: Självklart. Det är den enda i schysst skick nu när den Orientblåa är stulen och borta. Priset får jag säga är mycket bra även om det hade varit bra om det varit mindre styling och mer rostlagning i stället för tvärtom. Undrar om parkeringsvärmaren fungerar? Det har klart godkänd utrustningsnivå, den saknar ingenting! Individualdaten vorhanden Fahrzeugangaben Fahrgestellnummer WBADR51050BX96376 Typ-Code DR51 Typ 540I (EUR) E-Baureihe E39 (2) Baureihe 5 Bauart TOUR Lenkung LL Türen 5 Motor M62/TU Hubraum 4.40 Leistung 210 Antrieb HECK Getriebe MECH Farbe OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430) Polsterung STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Prod.-Datum 2001-07-05 Sonderausstattung Nr. Beschreibung S227 SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG S320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL P337 M SPORTPAKET S363 LM RAEDER/RADIALPEICHE 32 S386 DACHRELING S403 GLASDACH, ELEKTRISCH S417 SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. S423 FUSSMATTEN IN VELOURS S428 WARNDREIECK S430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND S459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY S469 KINDERSITZE IM FOND, INTEGRIERT S481 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER S494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER S500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG S508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) S522 XENON-LICHT S536 STANDHEIZUNG S609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL S612 BMW ASSIST S630 AUTOTELEFON MIT SCHNURLOSEM HOERER S672 CD WECHSLER 6-FACH S676 HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM S710 M LEDERLENKRAD S715 M AERODYNAMIKPAKET S760 INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE S775 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT S785 WEISSE BLINKLEUCHTEN L801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG S863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA S879 DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT S915 AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL S940 SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG S970 BUSINESSPAKET S980 EXCLUSIVPAKET Serienausstattung Nr. Beschreibung S210 DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) S249 MULITFUNKTION FUER LENKRAD S438 EDELHOLZAUSFUEHRUNG S520 NEBELSCHEINWERFER S534 KLIMAAUTOMATIK S548 KILOMETERTACHO S555 BORDCOMPUTER S851 SPRACHVERSION DEUTSCH Information Nr. Beschreibung S220 NIVEAUREGULIERUNG S431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND S473 ARMAUFLAGE VORN S602 BORDMONITOR MIT TV S694 CD-WECHSLER VORBEREITUNG Individualfahrzeugdaten Steuerung Individual Hinweisschild BMW Individual 0940 Sonderwunschausstattung Dachhimmel in Velours grau (analog Serie N6TT) (incl. A-/C-Saelenverkleidung und B-Saeulenverkleidung oben, Sonnenblenden incl. Lager/Gegenlager und Dachhaltegriffe) Köpt den, ett roligare och ovanligare val än någon trist M5 E39, vilket det finns 456st av i Sverige Länk jämfört med 2st 540iT/6 med M-Paket Mvh Stephan |
|
|
Tjena Stephan, nu finns det en 03 i sverige igen, var o hämtade BX96467 för en ca en månad sedan. Tyvärr är det lång väntetid på reg besiktn där jag bor så ännu är den inte i register. Tror detta kan bli en trevlig bekantskap, men är i rejält behov av rekond både in o utvändigt, samt lite övr småfix. Ps bra jobbat med statistik på dessa bilar:/ Mvh Andreas |
|
|
Andreas! Otroligt kul att den gick till Sverige. Den enda Nachtblau av dessa som finns. Grattis! /Ola |
|
|
Den här automaten tycker jag var lite ball. Stephan, detta verkar var en av de med "hemlig" färg och hemlig individual utrustning. Ser skumt ut när man tar ut utrustningslistan? GL92326. Länk |
|
|
Håller med om den gröna 540i/6, personligen gillar jag färgen och utrustningen men gillar inte stylingen. Coilovers gör den FÖR låg, men det kanske går att lyfta den? Och jag gillar inte alla M-emblem överallt på den (på bakluckan bl.a om jag inte ser fel). S.k. "klisterdekals-trimning" enligt mig. Är det en 540 ska det stå 540 på bakluckan, inte vara bortttaget och inte heller finnas ett M-emblem, tycker jag. Det var ett fasligt gnäll på mig? Jag gillar ju bilen, manuell 540 låter bra - även om det är rätt skönt med en automat. Och han som äger den är duktig, han har ju gjort allt själv. En sak som jag undrar: varför står det bara coilovers, och ingen nämner vilka stötdämpare det är? För väghållningens skull, kontrollen, stabiliteten och säklerheten i körningen så är stötdämpare och fjädrar viktiga enligt mig. Och på en 5-serie vill jag ha kontroll, inget gungande. (7-serien får gärna gunga för mig, där handlar det mer om komfort tycker jag). |
|
|
rennfahrer/Andreas: Grattis!! Har du bilder på skönheten? Underbart att det kommer in en fräsch 540iT/6 med M-Paket! Ola: Då är båda dem med säkrade uppgifter och DVD-skärmar hittade, den andra är den här: Länk Länk Länk Länk märkligt att båda är tillverkade första halvan av 2001, men uttagna 2003, den ena bör det finnas bilder på då den var fotobil. Inget emblem (en majoritet av Tyskarna tycker det ska vara tomt på luckan) eller fel emblem (520i är skoj=) som den Ola länkar) ska det vara. Att ha rätt emblem är amerikanskt och tråkigt. Stephan |
|
|
Här är en av de 51 till salu. Länk Min bil: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Gasbil :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.