|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad kan vara rimligt att pruta på vissa BMW M bilar som stått några månader i Tyskland? De ska vara från aukt. BMW handlare med min 1 års BMW Europlus. Kommer ihåg att vi lyckades pruta från 52 000 DM till 45 000 DM på en (röd) BMW M3 3,2 Limo när jag sa att jag kommer på fredag och betalar om jag får den för 45' DM. Det var lite drygt 13%. Vad kan vara rimligt på bilar i €45-60 000? Känns som över 10% eller tom 5% kanske inte är så lätt? Tack på förhand. | |
|
I princip inte, Neiderlassung låter bilarna stå i 60 dagar innan dom sänger priset, därefter sänker dom priset något, efter det så går bilen till mindre handlare. Jag försöker göra en affär med Niederlassung i Munchen i höstas, två bilar som stog på drygt 91.000 Euro, jag sa att jag var reda att göra affär för 88.500, dom tvärvägrade. Efter lite tjafs fram och tillbaka fick vi detta som svar, "So I talked with my boss and we could offer 1,5% discount per car." Är det en E60 som lockar? // Mvh Andreas |
|
|
OK, svårprutat på Niederlassung alltså. Min BMW M3 3,2 ovan köptes ej på en Niederlassung men däremot en fristående aukt. BMW handlare (Drexl Ziegler Augsburg). Dock fuskade det med sin inspektion och bytte inte tändstiften, vilket upptäcktes senare. Men prutnignen var iaf bra och bilen i övrigt :) Det är ju rätt ironiskt, vissa bilar jag ju stått i säker 6+ månader till priser de säkert aldrig kommer säljas till. Om de då kan skicka iväg dne til lSverige borde de gilla. Dock kanske vissa handlare just VILL sälja finansiering också (tyska kunder). Vi får se... |
|
| M-modell vet jag inte, men dom var sten hårda att handla med när vi köpte vår. Det var visserligen en 530dA M-Touring LCI med lite mil och verkligen fullmatat, så jag kan tänka mig efterfrågan ser annorlunda ut för en sådan jämnfört med en M-modell. | |
|
iofs så kanske du har en poäng där, dom jag försökte köpa var lågmilade 535d lci med M-paket och i princip allt annat med. Till min 120 så lyckades jag få med vinterdäck, men det var så långt dom ville sträcka sig :) // Mvh Andreas |
|
| BMW M modellerna bör verkligen ha större prutmån än eftertraktade dieselmodeller kan man tycka. Särskilt de sista bensinsörplarna utan överladdning :D | |
|
Att det är svårprutat tycker jag är ok - om priserna är bra från början. Köper man en bil till utsatt pris hos en svensk BMW ÅF så blir man ju toklurad. Är det annorlunda i Tyskland, dvs ligger priserna mer "rätt" från början? Börjar själv titta efter 325d nämligen och det finns typ ingenting i Sverige. ------- //Lövet |
|
| Jag lyckades pruta ner min M5 ca 8% hos en fristående aukt. BMW handlar som var en Premium Selection med Europlus. | |
|
Tycker vissa av priserna är fel pga av utgående modell och de har som sagt stått i 6+ månader i vissa fall. Men visst, sett till nypris är priset superbra på bilar med under 1000-1500 mil på mätaren. |
|
|
Tittar man på M5 E60 07-08 så ser man stora prisskillnader mellan olika BMW-handlare på i princip likvärdiga bilar. På de som läggs ut till ett ok pris från början så tror jag inte du kan pruta mer än någon/några procent men på de andra är det kanske möjligt att göra lite mer på priset. Det märks också att M5 E60 är på väg ner i pris och vissa bilar har sänkts i pris både 2 och 3 gånger. Utbudet av facelift M5 under 40' Euro ökar för varje vecka och för under 45' Euro finns det gott om fina bilar. Hur många facelift hittar man till salu här hemma för drygt 400' SEK? ___ //Ulf |
|
|
Länk detta måste vara ett bra pris? |
|
|
Ett grymt bra pris. Konstigt billigt. Normalt är väl minst 40-42´euro? "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
titta gärna på derass hemsida Länk med amerikanska flaggan. Snittpriset på flera av deras övriga bilar verkar ligga runt 5000 euro. Finns en uppenbar risk att den länkade M5-an har ursprung i USA och kanske dessutom är ett slarvigt rep objekt, vem vet... men jag skulle iaf aldrig köpa en premiumbil som en M5 från en sån "vimpelhandlare"... Jag brukar säga och tänka... du får alltid vad du betalar för...var försiktig och gör noggrann research om du är seriöst intresserad av objektet! /Anders |
|
|
ringde och pratade med dom och den skulle vara i bra skick och unfalfrie hur det nu stavas.. skulle vara 2 ägare men dom visste inte var den var såld ny? lite sugen på den men det är säkert som med känsla säger.. |
|
|
Kan också vara en Italien-import för M5:or är betydligt billigare där. Annars håller jag med Med känsla. För knappt 40 så finns det en fin som rullat knappt 9' mil. Står hos en MB-handlare och man får garanti. Själv skulle jag välja en som rullat något mindre så man har nytta av sin maskinskadeförsäkring här hemma om något större skulle hända. ___ //Ulf |
|
|
vilken menar du? |
|
|
Länk Mvh Philip |
|
| den ser bra ut, men den är juh ca 60000 dyrare.. | |
|
drawls: Tänk på att den bilen kanske blir omöjlig att sälja vidare, jag skulle aldrig köpa den. Mycket säkrare att satsa på en Premium Selection: Länk Mvh |
|
|
rob: den kanske är jätte fin med bra historik.. |
|
|
Då kostar den inte så lite. Folk skänker inte bort bilar om det inte behövs. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.