|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag vet att jag läst en rapport om olika biltillverkares status, rykte och relationer med sina leverantörer sett från leverantörernas egna ögon. Där låg BMW mycket bra till i fråga om att de inte bara vill ha billigaste möjliga lösning samt att de är intresserade av annat än priset, men i samma rapport hade BMW också sjunkit några pinnhål senaste åren. Det stod något om att även hos BMW (gällde några andra också) har priset börjat komma in som en faktor. Hittar dock inte rapporten eller vem som utfärdat den, har letat i tio minuter nu. Vill gärna hitta den igen. :) |
|
| Roffa1 den annonsen var ju inte lite skum! | |
|
Fick spegelglasen igår, inga som helst fel på passformen, dock så upplever jag dem som mer konvexa än original, kanske bara vanesak. Hur som helst klart värda pengarna och de 2 papp som blev över istället för att handla av BMW kan man ju göra något roligare för. Återkommer med några bilder. |
|
|
Bilder på glasen: Länk Och monterat: Länk Passar som de ska, uppvärmda, precis som original, men förvränger spegelbilden lite. Ca 500:- istället för 2600:-, värt det i varje fall. |
|
| Då blev man också ett offer för spegelligan liksom bilen framför. Vad gör man åt detta? Är det möjligt att etsa in reg-nr i speglarna? Det lär väl va samma personer som gör detta, hur många är egentligen drabbade?, någon som vet något mer om denna eventuella liga? | |
|
Jaha, då var det dags igen.... Parkerade bilen ca 17:00 igår, speglarna bort i morse... Tur man köpte kopior, rätt less på detta nu. |
|
| Så sjukt trist. Verkar va väldigt många drabbade av detta i sth-området. . Mina speglar har fått vara i fred sedan jag etsade in regnummret. Köpte detta kit från IF, --> Länk | |
|
Jaha då var det min tur, och många andras. Hela området Stor/Riddargatan har blivit av med sina spegelglas, alla bmw, mercedes, porsche och audi...yipee. Det som är mest irriterande är väl att man troligtvis kan bli av med spegelglasen en gång i veckan om det vill sig illa. Beställde de här på tyska ebay, kommer det fungera? vad jag förstår av annonsen är de blåfärgade. Har aldrig tänkt på hur speglarna ser ut, är de blå? Länk Förstår inte varför de stjäl något med så ringa värde. Det enda man kan vara tacksam för är väl att de inte förstört bilen... |
|
| Många bäckar små... | |
|
Alltid en liten fördel med att ha tagit med bilen från UAE som flyttgods. Högra backspegeln har arabisk text och troligen står det "Objects in mirror....." :-) Svårt att kränga dem på Blocket kan jag tänka mig. //Eric |
|
| Blev själv av med mina 3ggr, trots etsningen jag nämde i tidigare inlägg. Vidare köpte jag klippbart spegelglas från Biltema och satte dit med dubbelhäftande tejp. Funkade och såg helt ok ut. Kändes skönt varje gång jag kom ut på gatan och noterade att mina glas satt kvar då ligan vart på andra bilar. | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Det här verkar vara ett Stockholmsproblem? Har inte hört något liknande i Malmö. Här är det lite större grejer som xenonstråkastare och M-paket som är intressanta. |
| Lider några andra märken av dessa problem? Nyare Volvo, Passat etc? | |
|
Millerone: Fungerar värmen så att fukten försvinner då du tejpar på biltemas glas? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.