AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.045

frågor ang. M5 e39 på börsen

Sida 2 av 2
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Tycker inte lacken ser nice himla bra ut heller, 4000 mil är ju nästan nya bilen
Lasse Karlsson
Har den kärran bara gått 4000 mil, så lär ju ägarna suttit och poppat, eller gjort annat i bilen, typ tusentalet timmar, motsvarande kanske 10000 mil körsträcka!

Min M5 E60 har gått strax över 5000 mil, och skinnet är som nytt. det går inte att se om bilen är använd överhududtaget!

Nej! den där kärran skulle jag gissa, har gått runt kanske 14000 mil, med det skinnsätet!

HA DET!

modolasse
Håller med er om att det verkar orimligt att den stolen gått 4000mil. Det märkliga är att bilen är svensksåld och totalt 3 ägare. Med andra ord 1 brukare.

Bilen hade gått typ 3500 mil i april när den var på bilprovningen. Verkar ju magstarkt att fiffla på en svensksåld.. Menar bara att om en 00:a endast gått 4000mil så lär ju de flesta kolla detta.

Kan ju vara så att man bytt lite prylar med polarens bil som gått 17000 mil innan inbyte? Bara en tanke.. Kan säga att det är inte ovanligt! Vet en bekant som hade en Volvo med skinn, när han bytte in så skiftade han inredning med sin syster (efter värdering).. Inbytesbilen gick in med tygklädsel.

Eller så har han helt enkelt haft betongbrallorna på sig alla 4000 milen:D
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Heritage verkar ha sämre färgning på skinnet än vanliga. Att färgen försvinner så pass som den gjort kan ha med ålder att göra kanske? Inte för att det förringar problemet, det ser fortfarande trist ut, men måste inte betyda att bilen är skruvad.
Om man jämför en välskött "13000-mila" mörkgrön Heritage-inredningen med en minst lika välskött "10000-mila" Praege-inredning så håller Heritage lika bra som Praege. Inget direkt "slitage" att tala om efter 13000-mil på en välskött Heritage, men visst kan man se att någon åkt i bilen.
Heritage 13000 mil (dålig bild): Länk
Praege 10000mil: Länk
Min har gått 5000 mil och sätena ser ut som nya. Har komfortstolar med Nappa läder. Kanske är så att det aldrig är insmort nån gång ?
Captainoats: Vad hade den där bilen med denna tråden att göra?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Captainoats: 4000 milaren har iallafall grönt carfax, bilen är besiktad årligen med några hundra mil mellan gångerna...

Isåfall har de backat mätaren innan besiktingarna vilket ju är ganska långsökt....

Tror snarare att en kraftig chaufför o okunnighet vad gäller skötsel av skinnet är orsaken...

Kul när det tittar fram lågmilare av m5 E39, de börjar bli sällsynta!!

Mvh Peter
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Hade väl ganska mycket med trådämnet att göra.

Istället för att starta en ny tråd var detta nog det bästa.

Ja, kul med lågmilare även om jag är skeptisk
NeZaN
BMW-lelle, jag är bra sugen på att lägga bud på bilen :)
Då blir det ESS nästa :)

/NeZaN
Colafant
Bilen har haft två verkliga ägare, vilket är fantastiskt med tanke på att bilen är elva år gammal!
Hade jag inte haft lån på bilen jag har nu så skulle jag nog vara spekulant!

/Johan
För er som undrar så har iaf min M5 bytt ägare nu och jag både tror och hoppas att köparen är mer än nöjd.
Hoppas att en jag dag, väldigt snart, är tillbaka här med en ny M5.
Tills dess kan ni alltid Pm:a om det är något och ja, jag kommer titta in med jämna mellanrum även om jag börjar bli mätt på mycket av snacket här faktiskt.

En trevligare ton gentemot varandra, samt ett förstående av de lite äldre att tiden rusar på, och att alla inte kan vara entusiaster vore toppen.

/ bmw-lelle
Bmw-lelle: Hoppas verkligen du är tillbaka med en ny M5 snart!! Ja, jag förutsätter att du tittar in även fast Besten är såld, kul att diskutera med dig!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.