|
Sida 12 av 12
|
|
|---|---|
|
Nej det stämmer inte, det finns en separat temperaturgivare för insugsluften till motorn, antingen i luftmassemätaren eller senare i insuget med en separat sensor. Motorns insugslufttemp är ju inte samma som utomhusluften beroende på hur varmt det är under huven och hur varm motorn är, hur mycket man gasar (mer gas=större flöde=kallare luft) etc, hur fort man kör etc. Däremot kanske utomhustempgivare används till nånting vid start eller om insugslufttempgivare går sönder, men tror inte det, vill minnas att om insugslufttempgivare är paj används fast värde eller kylvätska eller oljetempgivare. |
|
|
Man börjar småglömma har ju sålt E39an med ett par tårar i ögonvrårna .. Det mesta har redan nämnts men varmkörningen kan inte nog betonas ... den är helt enkelt skiiiiitviktig .... "Kör före du så väntar jag där framme" |
|
|
Um dessutom verkar det som utrustningen (inside information) hos bilprovningen när den sitter utomhus och det är kallt + att de inte har orkat kalibrera den på morgonkröken (tror de ska kalibrera den flera gånger per dag) så visar den för höga värden ... lite överkurs .. så beror det lite på besiktningsmannen också om han orkar vänta tills ett bra värde syns och då trycker till på knappen... "Kör före du så väntar jag där framme" |
|
| Halojj! bumpar tråden. Jag gick i genom i stort sett samma procedur som johan m3 bytte till modellanpassat biltemarör med kat, tre år sedan nu och katten är slut. var och felsökte bilen igår på rullande landsväg och tomgång, motorn är helt utan anmärkning, det finns i nuläget ingen anna förklaring till den dåliga bt katten än att den är av undermånlig kvalité. planerar att föröka få tak på en original från ny skrotad bil, bilmärke är i detta läget ointressant, det verkar som att alla eftermarknadskattar kommer från samma fabbrik och bygger på enkelt kermaiskt cellpaket, det sitter dubbelt cellpaket original och platina är dyrt, så det är kanske inte så konstigt att originalkattarna kostar en slant | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.