AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.988

Rimligt pris Z4 M

Sida 2 av 2
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det är skillnad att hitta en på nätet, och att verkligen vara på plats och titta på bilen. Jag kan skapa 10st fake annonser om du vill, med riktigt låga priser.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu har jag inte kollat just Z4M i Italien men t ex M5 facelift ligger avsevärt lägre i Italien än i Tyskland som i sin tur ligger betydlgt lägre än i Sverige och det har inte rört sig om några fakeannonser. Ett flertal har varit hos aukt BMW-handlare vilket visar prisnivån.

___
//Ulf
Es
83
EstorilMroadster
BMW 420d xDrive M-sport -18
BMW 118d xDrive M-sport -17
Det är inte bara en bil för 24.000 euro utan dom flesta LÅGMILARE ligger mellan 24-27.000 euro.
Dom som har rullat längre är givetvis ännu
Es
83
EstorilMroadster
billigare......

Letar Z4M cab/coupe
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag ska till norra Italien på tjänsteresa den här veckan, och kommer att passa på att kolla på några bilar :-)
Es
83
EstorilMroadster
@ Marin, har du tittat på någon Z4M nere i Italien ännu?

--------------------------------
Letar Z4M cab/coupe
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Nix, Z4M är inte intressant för min del. Kollar på andra märken och modeller.
Mvh
Marin
ck
70
ck75
E92 M3 2008
Nån här som har importerat från icke eu land? Jag bor i Kuwait och har hittat rätt trevliga M-bilar här för ok priser.

2008 Z4M coupe 2000mil för 230k sek och en 2008 M3 på 2500 mil för 340k sek.

Blir sugen på att köpa men jag vill inte sitta på den tills jag ska hem härifrån så jag kan ta hem den som flyttgods, skulle vilja exportera den till .se tidigare än så då jag troligen kommer va kvar här i 2-3 år till.

Funderar på hur dyrt det blir att få iväg en bil härifrån till .se

/Calle
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det bör vara 10% i tullavgift och sedan 25% i moms ovanpå detta.

Transport och försäkring ingår också i det belopp som både ska förtullas och momsas.

M3 för 340'
Transport 10' (Uppskattat av mig)
Försäkring 2' (Uppskattat av mig)
Summa: 352'
Tull: 35,2'
Moms: 96,8'
Totalt: 484'

I detta fallet är slutpriset ca. 142% av inköpspriset så 140-145% kan ju användas för snabbberäkningar.

Bra länk Länk

___
//Ulf
Es
83
EstorilMroadster
@Marin, har du tittat på några bilar nere i Italien ännu?
Hur är skicket på dom du har tittat på?

--------------------------------
Letar Z4M cab/coupe
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Att Italienska bilar skulle vara i sämre skick än övriga Europa är bullshit!!
Jag har kollat på x-antal bilar. Dom större "finare" bilhandlare har fina bilar, utan lack eller plåtskador och är generellt något dyrare än småhandlare som håller till i en container. MEN, dom absolut billigaste bilarna har oftast brister.
Om prisspridningen är mellan 25k€-35k€, kan du nästan räkna med att den billigaste inte är i det skick du förväntar dig.
OM den nu skulle vara ett klipp, kommer du garanterat inte hinna i tid, för det finns 1000-tal köpare som letar efter bil och som bor betydligt närmare än du. Alltså samma förutsättningar som i Sverige, Tyskland eller resten av Europa.

Folks erfarenheter av importbilar från Italien, bygger oftast på dom absolut billigaste bilarna som sälj på blocket och de är knappast representativa för hela marknaden.

Generellt ligger priserna i Italien 10%-20% lägre än i SWE, och 5%-10% lägre än i Tyskland, beroende på märke och modell.

Mvh
Marin

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Lyfter denna tråd.
Har blivit erbjuden en Z4M coupe -07 (svart, fullutr. 7000mil). Utgår ifrån att bilen är fräsch.
Hur mycket kan man sälja den för i Sverige?
//Marin
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej,

Det såldes nyligen en sv-såld lågmilad (2000 mil) M coupe 2007 för ca 320 tusen. Gick på några dagar.

Sen finns det ju alltid några som aldrig verkar bli sålda..

tex en svart 07:a för 280, legat ute läääänge.

+ några fler för ca 270-290 tusen.

Är bilen du beskriver servad o riktig och i normalt skick eller bättre så tror jag ett pris på ca 240-250 är rimligt.

MVH Peter

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Håller fortfarande på och förhandlar med handlaren.
Är 270-280' rimligt utpris på en bilfirma?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.