AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.986

Rimligt pris Z4 M

Sida 1 av 2
Nån som har bra koll på prisbilden för Z4M Roadster
Har hittat en fint exemplar hos en handlare i Sthlm
2006:a som gått 7 000 mil
-Gråmetallic med svart inredning
-"All" utrustning inkl navi
-Komplett servicehistorik
-Import från Tyskland
-1 års "garanti"

Är 325 000:- ett rimligt slutpris nu i januari?
Visa användare
28
G-sson
Z4 M Coupe MonacoBlue - 07
320d Xdrive M-Sport- 17
Låter lite högt pris ang, miltal , import & årstid.
Visa användare
28
G-sson
Z4 M Coupe MonacoBlue - 07
320d Xdrive M-Sport- 17
Dock svårt att säga när jag inte själv varit och kollat på bilen.
Hur är skicket på bilen?
Riktigt fint skick i förhållande till miltalet, i princip inga stenskott, stolar utan slitage och inredningen ser riktigt bra ut, bromsskivorna är precis bytta
Köp en Z4 mkII eller en 987.
Jaha och vad är en z4 mkII?
Jo
211
JockeX
Touareg
highstream, skulle tro att han menar en sån här:

Länk

Efter en snabb titt på blocket tycker jag att 325k är lite högt, framförallt med tanke på årstiden. Det finns andra till lägre pris med mindre miltal och som ser bra utrustade ut. Men det är alltid köparen som bestämmer om det är värt det eller inte, om utrustningen stämmer och skicket är som du vill ha det så kan det vara värt en del det med.
Ska se om jag kan få ner priset till 310 000:- känns rimligare
Ar
8
Arsene
Z4M Roadster -06
325d Coupe -11
Köpte nyligen en Z4M roadster på Premum Selectionhandlare i Tyskland.
-06 1200mil för 30400euro.
Så mitt råd är att slänga blickarna mot Tyskland istället!
Lycka till!

Arsene
Kollar givetvis även i Tyskland :D
Arsene,

Berätta gärna lite mera om din Z4M....
Utrustning?
Färg?
krockfri?
Utgångs pris? hur mycket kunde du pruta?

Den måste ju vara nya bilen med 1200mil!
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
7000 mil och NYA bromsskivor?????????

Luktar - som vanligt om importbilar - fiffel!!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När jag tittat på andra modeller i Tyskland så har man då och då sett Z4M och priserna har varit låga. 325' för 7.000 mil känns för mycket.

___
//Ulf
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Nya skivor efter 7k tyder på att bilen ha använts mer än bara soliga söndagar till och från kyrkan.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Vet iofs inte hur det är med just Z4 M men med Porsche så är det vanligt att man byter tidigt pga sprickbildningar runt hålen i skivorna. Bytte själv skivor vid 5000mil på min gamla 911 och då hade den aldrig körts bana såvitt jag visste.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Inget alls konstigt eller ovanligt att skivorna är bytta. Dessa mjuka compound-skivor slits snabbare än "vanliga" stålskivor, även av normal användning. De är även känsligare mot fukt och att stå still länge t.ex. vid avställning. Det kan genereras anfrätningar på skivorna i glipan mellan bromsbeläggen, speciellt om bilen tvättats och sedan låtits stå utan att bromsarna torkat ordentligt. Följden av detta blir sedan att skivorna slår sig.
Enligt BMW är det ett relativt vanligt fenomen och ägare av Z4M och E46 M3 CSL som har dessa skivor bör få denna vetskap annars blir det dyrt. De främre kostar 15 papp att byta inkl belägg.

Mina skivor byttes under garantin. Då hade bilen inte ens passerat 2000 mil. Nu har jag vetskapen hur de ska vårdas och ser då till att det inte händer igen.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Priset kan väl anses rimligt för en importerad och som det verkar välvårdad bil. Dock är miltalet aningen högt så bilen kanske har rullat året om. Inget fel i det iofs men du kan ta med det i beräkningen och basera din prutningen på det.
Boka en provtur som du kompletterar med ett konditionstest så du inte går på en eventuell nit.
Det farliga med provkörningen av en Z4M är att det är väldigt lätt att bli kär så pruta helst innan... :)
Ar
8
Arsene
Z4M Roadster -06
325d Coupe -11
Hej Z3Man!

Ja, det är absolut så att bilen är i nyskick!
Den är imolaröd med svart läder och carbonklädd inredning.
I utrustningsväg är det väl kanske lite tunnt.
Endast Business CD och inga elstolar.
Får väl lyssna på ljudet från motorn istället :)
Enligt den fullständiga historiken (vilket alltid följer en Premium Selectionbil) ska bilen aldrig vara krockad eller omlackad.
Blen är såld ny av samma BMW handlare som jag köpte den av och det är också dom som har servat den.
Jag prutade 500 euro och det var nog absolut lägsta pris.
Har inte regbesiktat ännu men den 28 mars är det dags!
LÄNGTAR!!!

Arsene
Är det standard med navi?
Jag Hittade en -06 Imolaröd med svartskinn, navi ,1100 mil, 1ägare, krockfri, aldrig omlackad för 33.000 euro men den är såld nu.
Bilen var i nyskick.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

navi har aldrig varit standard..
Es
83
EstorilMroadster
BMW 420d xDrive M-sport -18
BMW 118d xDrive M-sport -17
Jag har hittat flera billiga Z4m i Italien.
För 24.000 euro säljs en Z4m coupe -07 1600 mil silver med svart skinn men ingen navi.
Det är bökigare att importera men verkar iaf helt klart värt det extra besväret.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.