|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
En R129 (89-2002) SL definitivt. Letar själv efter ett fint ex av en sådan, ser ett ökat sug efter fina bilar och tror de varit på botten och vänt prismässigt. |
|
|
Spanar vidare och ramlade över denna Länk Bilen förvärvades 2009-12 och har aldrig varit i trafik. 3 "händelser" på carfax. Ägs av en privatperson. En sådan bil hoppas man väl? Hejda mig :-) |
|
| "Hoppar man" skulle det ha stått | |
| Du får ju kolla vad dom tre händelserna hos carfax är. Svenska carfax suger ju i proncip så jag skulle tro att det endast är saker som har med bilens import till sverige att göra. Annars är det väl bara att kolla upp bilen, behöver ju inte vara nåt fel på den. Gör lite efterforskningar och se vilken magkänsla du får. :-) | |
|
Men snälla... Leta vidare. Du börjar framstå som desperat. ;-) Skämt åsido, men ALLA andra alternativ i den här tråden är bättre i mitt tycke. Kanske speglas av att de också är mycket dyrare. Du kan läsa Kristoffe_Ls inlägg från 11.00 i den här tråden Länk Den här ligger väl på den gränsen... I tråden hittar du också en del annat intressant, som oil sludge (98-03) och annat. Växellådorna är kända för att inte hålla så länge. Har man då kört alla 14500 milen på asfalt som har varit mer eller mindre torr så måste det vara sämre för lådan än om man även har kört den på vintern när däcken inte får riktigt fäste. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Nja, inte desperat men lite spretig :-) En stor del av nöjet är att sitta och botanisera bland cabbar på Blocket. Helt plötsligt kändes Saab cab som ett vettigt alternativ, men det svänger nog ett par gånger till :-) Den här bilen verkade lite lurig, de har haft den stående sedan december -09 och den är skriven på en privatperson och har aldrig varit i trafik i Sverige. Annars var priset hyggligt. Kollade bilfirman på allabolag och de omsatte 147.000...hmmm. Någon som vet mer om DCT Bil? |
|
|
Inget fel på en Saab-cab :) 9-3 98-99 har den äldre odödliga Trionic 5 motorn, utan oil-sludge problem, och röd tändkasset istället för svart. Detta exemplaret har alltså den känskliga Trionic 7 motorn. Just detta exemplaret verkar ju importerat för att tjäna en hacka och inte personligt bruk så kolla den noga som sagt. |
|
|
Hjälp, vad händer?! Jag börjar snöa in på Saab cab :-) Kolla den här, vad har den INTE?!?! Länk Skulle inte en sådan vagn passa en 47-årig gubbe? Jag tycker den är snygg, den går att färdas längre sträckor med och det går att ha passagerare. Är jag heeelt fel ute? |
|
| SAABen är väl ingen bil jag skulle ha köpt fast jag testade en sån för några år sedan och tyckte det var en helt ok cabbe att glida runt i. Det är ju du som ska vara nöjd med bilen och inte nån annan på forumet så du ska såklart köpa en bil som du känner dig sugen på. | |
| GE, här kommer det luriga in, mitt sug ändras hela tiden :-) | |
|
Klart du ska ha en SAAB-cab! Jag hade letat efter Aero från 01 om du kan få en sån i budgeten. Detta pga av stolarna. Otroligt sköna saker att sitta i :) Sen så skulle jag lämna in mitt tilltänkta köp till saab för uppmätning av kamkedjan. Det är mkt vanligt att den blir dålig pga oil sludge. Antingen hittar du en som inte har problemet eller så kommer du hitta en anledning att pruta på bilen. KÖÖÖP! //IS200-01, RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
| Du får inte mer stil för pengarna än en R129 SL, försök hitta en 96 eller nyare (går att hitta för 100 med prut) eller en tidig med orange blinkers och kontrastkjolar - underbart. Tyvärr är ju nästan alla av de tidiga bilarna nedhängda med vidriga tredjepartsfälgar, vita blinkers osv. | |
|
Saab 9-3 av nyare snitt funkar bra som buksbil men inte som cab tycker jag. En cab för mig är ett rent njutningsmedel och ska således vara bakhjulsdriven, ha minst 6 cylindrar och gärna automat. Dessutom måste den vara hyffsat snygg. |
|
|
Om du ska ha en SL R129 så skulle jag nog säga en 97:a eller nyare. Jag har för mig att 96 var sista årsmodellen där all kabel i motorutrymmet föll sönder av värmen och orsakade kopiösa månger fel.. //IS200-01, RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
En sådan här skulle jag välja: Länk Värdebeständig, V8, bakhjulsdrift och aldrig några rostproblem. Dessutom sällan några dyrbara reparationer på motor och drivlina. |
|
|
Ingår träskor och skinnväst? Alla Corvetteförare är ju klädda så :S ------- //Lövet |
|
| Istället för en Corvette C4 kan man ju få en lite nyare Chevrolet Camaro / Pontiac Firebird för dessa pengar. Ser inte så 80-tal ut :) | |
|
Den här värker svårt i köptarmen. Länk Ska iväg på en resa två veckor med start på onsdag, finns den kvar vid hemkomst är det nog väldigt nära ett köp. Vad tror ni om priset och hur förhandlingsbart kan det vara? Tänkte mig ett renköp utan inbyte. Har kollat historik och den verkar ok. Det som får mig att tveka lite är dels att det finns så mycket att välja på, dels att utbudet växer i takt med att våren närmar sig. Så, är jag ute och cyklar här? Ryms väldigt väl inom mina budgetramar vilket är en uppsida. |
|
|
Tack för tipset Robert:) Letar själv efter en billig bil, gärna Cab. Har kikat mer och mer på Saab, de ligger väldigt bra i pris, jag tror att man får mycket bil för pengarna. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
>>>Om du ska ha en SL R129 så skulle jag nog säga en 97:a eller nyare. Jag har för mig att 96 var sista årsmodellen där all kabel i motorutrymmet föll sönder av värmen och orsakade kopiösa månger fel..<<< Varierar mellan 6, 8 och 12 cyl modeller samt underleverantör av kabelstammarna. Mellan 92 & 96 fanns problemen, på benzworld.org finns massor att läsa om detta. Kortfattat användes en kabelisolering som skulle vara miljövänligare och brytas ner snabbara EFTER dess att bilen öär uttjänt. Bra tänkt men tyvärr visade det sig ske FÖRE dess.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.