|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Vilken cabbe hade ni valt med en budget på 100.000? Hur dramatiskt tror ni priserna förändras ju närmare våren man kommer? Förutom "önskecabben" för ovan summa, vilken tror ni håller priset bäst över tid? | |
| M3 E36 cab? | |
|
En e46 cab: 323 bör du kunna hitta en fin för runt 100' Länk 325 om du är en tuff förhandlare 330 om du kan tänka dig högerstyrt: Länk Priserna är väl låga just nu om du hittar rätt säljare som inte vill vänta till våren. Samtidigt kommer fler bilar kommer annonseras ut till våren så priserna kanske inte ökar så dramatiskt. De som kommer hålla priset bäst tror jag en faceliftad e46 (325, 330) kommer göra men dom får man såklart inte för 100' |
|
| 330:n ska var denna länk: Länk | |
|
Högerstyrt går bort. Egentligen är inte storleken på motor så viktig, har haft en golf-cab tidigare och tyckte att njutningen låg på ett annat plan än det motoriserade. Intressant om att utbudet stiger till våren och att priserna därmed kanske inte skenar, det hade jag inte tänkt på. Har ingen större brådska med att hitta en cab men spontant kändes årstiden läglig. Tusen tack för länkarna! Fler förslag någon? |
|
| e36 eller e46 cab ... annars har jag alltid tuckt att saab 9-3 cab är fin men känns som om bmw:n fungerar bättre mekaniskt och kvalitetskänlan är högre | |
|
För lite nyansiering: merca kanske? Länk _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Har tittat en del på SLK, men uppfattas inte den som lite tantig? Råd från panelen i frågan mottages tacksamt då modellen ligger lite i skottgluggen. När det gäller CLK så känns det inte som det var en cab de hade i kikaren när de byggde bilen, den lirar inte riktigt i linjerna tycker jag. Z-modellerna är givetvis också ett alternativ, men frågan är då; luktar det för mycket 50-årskris om den? 3-seriemodellerna?! Kanske. Saab 900 eller 9.3, absolut ett alternativ, men känns lite "vuxen". Jag letar en cab som dels skänker mig glädjen att åka mot bar himmel utan att vara så äventyrlig att det krävs en hoj, dels en bil som jag kan ha med mig genom åren samt även en vagn som ligger relativt still prismässigt. Är jag fel ute i mina teorier om att en rätt köpt cabbe ska gå att hålla värdet i över en längre tid? Hade tidigare en Golf Carman cab, och den hade jag ett antal år, njöt och kunde sälja med vinst. 100.000 +/- ett par tior, har ni fler förslag? |
|
|
Länk Kan du hitta något vackrare? Fast en TT kan sitta som en smäck också Länk |
|
|
stooges: ...och det är gött ljud i Alfas V6:a :-) /F |
|
|
A4 Cabriolet är en kandidat, särskilt om den skall användas året runt. Kanske inte jätterolig, men sannolikt den mest kvalitativa i klassen. Har själv en Golf MK1 Cabriolet -93, underbar bil... =) MVH Christofer |
|
| TT hade jag helt missat, tack för tipset! Alfan...nja, känns lite tantig. Audi A4, menar du då inte 80 cabben? | |
| om du ej behöver 4-säten så skulle jag satsat på en z3:a gärna 2.8:an och dem håller värdet väldigt bra där det i stort sett stått still de senaste åren | |
|
Jag skulle lätt köpa en SLK om jag var i din sits. Det är ju snyggaste mercan i mitt tycke. Jag vet inte var det där tantig kommer ifrån för den är inte tantigare än en z3. Länk Eller kanske en fet SL 500? Länk Eller varför inte en kultig SL 450? Länk En sådan klassiker kan t.o.m. stiga i värde med åren om den sköts rätt. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Tidiga Porsche Boxster närmar sig 100kkr. Förvisso rätt många med knepiga färger men jag tror man kan hitta en fin 2,5a för rimliga pengar. Gamla 944 finns ju även i cab även om jag tycker att det utförandet alltid har varit lite svårsmält. Tyvärr verkar äldre 911or fortfarande vara för dyra (iaf de jag hittade), annars gissar jag på att en elva nog står sig bäst i konkurrensen vad gäller prisfall. De äldre porscharna står sig ofta riktigt bra eller går t om upp. Boxster med sitt rykte som frisörbil är lite svårare att sia om men jag har svårt att se att en välhållen med hyggliga färger ramlar speciellt mycket till. Annars tycker jag merca SLK är helrätt! Lycka till :-) mvh Anders |
|
|
Jag vet en riktigt fräsch E36 för runt den pengen. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Robert Lundberg: Nej jag menar A4 Cabriolet, 100´ + ett par tior... Frågan är om du vill ha en fyrsitsig cab eftersom Golfen var det, eller om du nöjer dig med tvåsitsig? Porsche är alltid Porsche som Firren var inne på... MVH Christofer |
|
| Å jag vet en fräsch Z3 2,8 för den pengen :) | |
|
Hmmm, lite slagsida åt SLK, tycker som sagt att den är snygg men bara eftersom en kollegas fru hade en sådan så har jag fått för mig att det är en tantbil. 2 eller 4 sittplatser spelar ingen roll. Hittade A4-cabben, men känns inte den för "vardaglig" :-) Ska bara använda bilen sommartid. En gammal SL hade varit något, klart cool bil. Boxter?! Låg lite för långt ifrån budget. En gammal Covette kanske?! Eller en Camaro? Trevligt "problem" :-) MB eller BMW, eller så kanske det slutar med en Golf igen? |
|
|
En Camaro från slutet av 80-talet är jävligt skön faktiskt. Länk Antagligen ganska värdebeständig med. En Boxster måste, åtminstone enligt mig, ha ett S med i modellbeteckningen och då drar priserna iväg en bit från 100k. SL från 90-talet är inte fel, köper man en fin bil håller den helt säkert värdet. |
|
|
En gammal SL skulle jag helt klart kolla på. 90 eller eventuellt 70-tal till och med. Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.