AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.875

Nya bilar har "Parkassist" - M5 har "Slideassist"

Sida 2 av 2
Mi
13
Mikael_joh78
728ia 1997
530i 2007
Det är väldigt roligt att meka under vintern och göra i ordning sina bilar innan 1a April !

Att inte använda bilarna hela året förhöjer bara upplevelsen, nu har jag inga jättedyra bilar men jag har haft en dyrare Jaguar tidigare och den körde jag också bara mellan April och November. Om jag inte hade tillgång till eget varmgarage med mekutrustning så vet jag inte hur jag skulle resonera, jag kanske skulle värdesätta bilarna mindre då och köra hela året, fast det är skillnad på bruksbil och hobbybil, som bruksbil vill jag ha något bensinsnålt med airbags och som är smidigt inne i stan och där man inte bryr sig om dörruppslag.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Det är ju skillnad på en bil runt 100', då har man antagligen ingen kapitalkostnad och värdeminskningen har planat ut rejält. Det finns antaligen mer saker som behöver fixas, och då passar det ju bra att göra detta på vintern. Och oftast har ju rostskyddsgarantin gått ut, och risken för rost på en ~10 år gammal bil örkar ju rejält.

Men att ligga och betala lån och värdeminskning på t ex en M5 för 500' som man låter stå ett halvår känns som ett dyrt nöje.

Men smaken är ju som baken :)
Verdi
Kan ju göra som Roffa1 också. Köpa en E90 med 4wd och ställa av den över vintern. :)
Mi
13
Mikael_joh78
728ia 1997
530i 2007
Det är faktiskt nästan lite extra stilpoäng !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.