AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.873

Nya bilar har "Parkassist" - M5 har "Slideassist"

Sida 1 av 2
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Ställde om bilen till M Mode när jag nyss skulle till affären.

507 hk, manuell växling och MDM - jäklar vad man kan se duktig ut när man slidar sig genom stan.
MDM tillåter en att göra riktigt sjyssta slides men hjälper en att hålla bilen rätt. Så att bemästra S kurvor med ställ är inga problem - det ser ut som om man aldrig gjort annat. Och dessutom till tonerna av 8000 varv på V10an...

Ha ha.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
kort livat!
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Njut medans du kan Andreas! :) snart kanske en lyktstolpe hoppar fram mitt i vägen ;) Vad är MDM förresten?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Andreas: har du redan tröttnat på M5:an? För jag antar att det är din som ligger på Blocket?

___
//Ulf
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Ulf: Absolut inte, men tänkte förverkliga detta: Länk

/Andreas
Mi
13
Mikael_joh78
728ia 1997
530i 2007
Finns det köpare till M5or som går på vintern i slasket ?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror säkert det finns köpare till vinterkörda M5:or däremot så tror jag priset måste ner en del för att vara intressant men å andra sidan så är de flesta M5T som är till salu i Sverige väldigt högt prissatta och merparten har också varit till salu ganska länge.

Kan man leva med att inte köpa en Sv-såld utan istället väljer en Premium Selection från Tyskland så finns det en hel del att välja på för en hel del mindre pengar.

___
//Ulf
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
De bilar som legat ute kring 495k har relativt snabbt sålts - med undantag av NKS xxx, men den är lite mer svårsåld tror jag.
Förenade Bil sålde sin vita för 530k - och den saknade en del utrustning.

Jag har inte det minsta panik att sälja min bil - det är den bästa bil jag ägt.
Och sen har jag fördelen att jag skall byta till en dyrare bil - vilket ger mig ett bra förhandlingsläge mot handlarna som har en 997 Turbo.
Men jag låter den ligga ute, går den iväg så går den iväg - finns ju sämre bilar att åka omkring i. ;-)
Sen måste jag säga som jag skrivit här och i en annan tråd - M5an är grym vintertid.

Man kan alltid hitta fler och billigare objekt i Tyskland, men jag tror gemene man helst köper "Svenska" i Sverige.

/Andreas
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag perssonligen föredrar tysk premium selection köpt hos aukt BMW ÅF framför en sv-såld alla dar i veckan.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Frågan är ju vad dom har sålts för. Själv har jag inget emot att köpa på BMW-åf i Tyskland och ser väl den enda fördelen med en sv-såld att det oftast är smidigare att handla och att den står lite högre i pris när man ska sälja. Men hittar man likvärdiga bilar i Tyskland som man kan ha hemma för en bit under 450' och dessutom med 12 mån Europlusgaranti så är inte valet så svårt för mig.

Men jag håller med om att du har fördelarna om du ska byta in den mot en 997:a.

___
//Ulf
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Det kom ut en svensksåld touring för 495' på Borgs Bil idag: Länk
Mi
13
Mikael_joh78
728ia 1997
530i 2007
Jag köpte vår 530 år 2009 på BMW som "gebrauchtwagen" , den var inte mer än ca 40 kr billigare än likadana bilar i Sverige men superskick och vilket stort och bra urval man har på BMW i Tyskland !
Jag kör inte våra BMW på vintern, bilarna blir så skruttiga då, däremot har vi en jättepraktisk Volvo v40 som tjänstgör som saltätare.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag förstår inte det där med att köpa en bil för 3-4-500-tusen och sen låta den stå oanvänd halva året...
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
weeman: håller med dig. Om det inte är en riktig raritet eller extrem sommarbil så har jag svårt att förstå att man lägger ut pengar på en bil som står oanvänd halva året och under den tiden åker runt med en bil som man egentligen inte gillar.
Nu har ju inte jag lagt 3-4-500-tusen för min bil. Men i vilket fall så får den stå inne under vintern. Dels för att den håller sig finare. Men även för att på vintern tycker jag inte att jag kan utnyttja bilens prestanda. Duger fint att åka 9-5TID genom snövallarna.

Sen är det ju så trevligt att vara i garaget hela vintern och putsa, uppgradera, fila, måla, tandborsta, bygga om, förbättra, putsa igen och längta som ett barn på julafton efter att det ska bli maj månad och gatorna är grusfria:D

Min M5:a är helt enkelt inte min bruxbil... Det är min hobby:)
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Det här med vinterbilar är ett konstigt fenomen. Borde vara på vintern man ska åka i en säker, bekväm bil med bra värme.
Ronald:
Det är ju det jag gör:) Saab 9-5 arc sport -05.
Säkrare än M5.an!
Bekvämare än en stenhård M5!
Bättre värme än i M5.an
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Var inte menat mot dig. M5 är en entusiastbil, likadant med gamla bilar. Då åker man i något annat. Men jag kan inte förstå om man kasar runt i en bil för några tusen på vintern för att kunna åka "fint" på sommaren.
Jag kör iofs ingen jättedyr bil om man jämför med vad som rullar på våra svenska vägar :)

Jag ser mig själv som en entutiast och M3orna får bara rulla på våren/sommaren och det blir 300-500 mil/år och jag älskar de milen!

Bilen håller sig fräsch utan onödiga stenskott och skavanker, sen om folk tycker jag är galen som låter något så fint som en M3 bara står i garaget får de tycka det :) rör inte mig i ryggen!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Den på Borgs bil verkar ha sålts direkt..

/Andreas
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Den på Borgs bil verkar ha sålts direkt..

/Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.