AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
27.937

Sluta köpa korv för h-e

Sida 2 av 2
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Korv med alla tillbehör sen skall man ha en ny gräddad kanelsnäcka också bara för att djä....

Ha deT
Jag köper alltid korv när jag tankar. Bättre mellanmål för man leta efter. Har du så jävla bråttom gå då till obemannade stationer och tanka.
In
355
Inot
745iA -02
Att man ens "vågar" köpa dessa bakteriepinnar som legat i timmar och vissa gånger dagar, är för mig en gåta.

Mat köper man på ICA eller dyligt. Bensin tankar man på de obemannade stationerna, som oftast är billigare också.
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Jag tycker gott att att dom borde baka pizzor på mackarna och sälja
dagens rätt med.
Buspelle
Korv, pizza eller vilken s k mat det än må handla om borde självklart omedelbart förbjudas på alla bensinmackar. Allt annat är helt orimligt. Att stå och tillaga korv i bensin- och dieseldimma är helt oförsvarligt. Och med de konsekvenser denna perversa verksamhet för med sig i form av för tidigt döda vållat av onödigt köande, borde en lagstiftning med förbud stå för dörren.
Ni som gnäller kan ju skaffa er ett bensinkort så slipper ni gå in i butiken. Behöver ni handla något annat till bilen får ni väl åka någon annanstans, typ Mekonomen, Autoexperten eller liknande.
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Haha, förstår din, Buspelles, och alla andras bitterhet över detta. Men tror du på fullt allvar att "maten" tillagas i bensin och dieseldimma?

Det skulle nog vara ett större problem att personalen vart sjuk och dog som flugor i så fall. :-) Pizzerior är nog generellt en större hälsofara och bakteriehärd och där kan man nog ha all anledning att vara orolig..

Men en och annan artär har nog brustit och vållat dödsfall pga detta, det kan jag hålla med dej om! :-)

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Låter som att vissa skulle behöva en dos lugnande =)
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Skulle det stå en kille med bakvänd keps efter mig i kön på OK brukar jag be om en diskborste i lila med gul borst! Och hittar man ingen, ber jag att man kollar igenom lagret!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Håller med, svenskar måste äta korv mest av alla i hela världen. :)
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
steaman:
Oooh, bra tips! Jag brukar bara få akut beslutsångest över ifall jag vill ha en tjock eller smal korv. ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
haha! hyr en bra film, köp en korv och slappna av ;)

BMW ownz
Tacka vet jag mackarna utomlands där man kan få skölja ned sin Frankfurter med tre sorters dressing med en halvpissig Shiraz...
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
OK/Q8 i Norrtälje är riktigt bra. Med både bil och båtprylar, nästan mer båt än bil faktiskt. Sedan finns förståss det vanliga snabbköpet också.

OK mackarna i Sundsvall är också hrrm... OK

/Fredrik
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
635 CSi: jag sköt kylaren i sundsvall och fick gå från shell i nacksta till ok inne i stan för att få tag på kemisk metall, så man kunde nödlaga och ta sig hem.
inte ens låneverktyg fanns. hade en liten vanlig mejsel bara.

dåligt utbud på egentligen självklara grejer ibland. fanns inte ens torkarblad.
men de är en annan historia.

BMW ownz
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
OKQ8 är nog dem enda som har mer än olja o torkarblad kvar....
Dessvärre så tjänar mackarna mer på korv, godis mm än drivmedel!

BMW - Beroende Med Wilja
In
355
Inot
745iA -02
Galant Turbo:

Att jag inte köper korv på macken har samma orsak som att jag inte köper den på pressbyrån

Det är enligt mig rent sketans äckligt med korvar som ligger och snurrar timvis i ljummen värme. Fråga någon som jobbar på en mack eller pressbyrå där de säljer bakteriepinnar om de själva äter pinnarna som legat där i 10 - 12 timmar :D

Men jag antar att de som käkar där inte har några krav på smak eller renlighet, det är ju så klart upp till var och en.
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Ja och för de mesta är det alltid bara en i personalen, skall ta hand om alla kunder. Bränsle köparna, korv köparna samt de kunderna med post paket (om macken är ombud). Sedan står man i kön och väntar på att få betala sin bensin och köpa röka. Personal springer mellan korvlagande och kassa, och inte tvättas det händer därimellan. I med brödet i grillen, till kassan ta betalt, upp med brödet, till kassan igen, sedan i med korv och diverse klet. Oftast utan verktyg i hanteringen av korv och bröd. Och där har man stått och väntat bakom rune 68 som stått i kö 7 minuter, när det väl är hans tur börjar han leta plånbok och småpengar i den, DET hade han haft tid under kö väntan. Nä så nog tankar man i kortautomaten 99ggr av 100 bara för att slippa detta fenomen. Korv köpes i korvmojjen, paket skall hämtas på posten, macken skall ha drivmedel och vanligt förekommande reservdelar samt GDS hall. Lika bra att dra fram en gammal en... DE VA BÄTTRE FÖRR hehehe

FLAYEN
Samhället är idag fyllt med en massa extra (onödiga) valmöjligheter i de flesta situationer samtidigt som det upplevs som mesigare än förr!

Mvh,
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Är det bara jag som kom att tänka på P3s parodi på Peter Antoine när han klagar på "nya" Posten, att en förbannad jävla gammal gubbjävel ska köpa vetekli och har tagit med sig hela sparbössan vilket fördröjer Peters postärende?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.