|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Bryr mej inte om vilken mack det är, men förfan, slut köpa korv. Så sjukt irriterande med idiotkunderna framför som tar 100år. Vill du ha ketchup? senap? stark sås? svag sås? med bröd? utan bröd? och isåfall vilken typ av bröd? PLUS några andra korkade ingredienser? VA I HELVETE! Ordet "GTFO" är inte tillräckligt hårt. Självklart fipplar alla med plånboken i slutändan, vet inte, ska jag betala kotant eller med kort, eller vafan, och vad är min kod, eller är det frugans kort. vafan. Hundra spänn i pluran, nä tar det nog hellre på kortet. VA I HELVETE! Köp det du ska ha, inget tjafs, fort som fan tänk på kön bakom. Kön bakom tänker: ÖKAAAAAA FÖR I H-EEEEEEEEEEEE!!!! ....så ingen korv. OK? | |
| Tänk på hjärtat..=) Klockan är bara 06,18.. | |
|
... skrivet 04.49... OK, bättre få ut sin vinterilska än att sitta och knyta näven i lomman? ---- BMW CS #6212 |
|
|
242, helt rätt! En mack ska fan bara sälja bensin, olja, tillbehör till bil och möjligtvis något godis som färdkost. Stanna vid korvkiosk om ni vill ha korv! Kör in till Öb om ni skall ha badboll,tofflor eller annat skit som inte ska vara på en mack! Gott Nytt År |
|
|
Ja,ja, jag vet också att en mack inte går runt med bara soppa i kranarna och det tycker jag är för jävligt! Staten tar sin stora del och lämnar smulorna till oss! Finn ett fel ovanstående? |
|
| Ja det är åt helvete iriterande! | |
|
Håller med! Även om jag helt ärligt köpt korv på macken, men då har jag sett till att inte hela butiken är full med folk och att ingen ska behöva vänta för jag är för lat att åka till korvkiosken istället. Någon som vet om det finns gamla mackar kvar. En sådan mack som har en grunduppsättning bil-reservdelar istället för leksaker och heminredning. Ungefär som Roy och Rogers mack? |
|
|
ÖÖÖHH du 242, började blodsockret att sjunka i mack kön? Ta en chorizo så kommer du i form ;) Tänk när macken var en "mack" med torkarblad, avgasklammer mm och nu är personalen mest pantade småtjejer som inte vet vad ett bp7rs är. GOTT NYTT ÅR PÅ ER.. |
|
|
Var på OKQ8 i Motala för två helger sen och de hade tro det eller ej komplett bilsortiment + korv då förstås:) Men dessa mackar är tyvärr ovanliga nuförtiden. Jag undviker problemet som trådskaparen har genom att tanka med kort vid pumpen så jag behöver aldrig bli förbannad. |
|
|
använd kortet direkt vid pumpen så slipper du gå in och stå i kö och reta upp dig....enkelt! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Obegripligt att någon köper korv på macken, korvarna ser ut att ha legat och snurrat hela dagen och de ger ordet skräpmat en extra dimension. Jag är inte helt säker men vill minnas att ett av skälen till att införa korven handlade om arbetstidslagar där matservering spelade roll, i vart fall vid den tiden. Någon kanske minns bättre. |
|
|
Precis, mackarna försöker få gemene man att ha kort isf kontanter vid tankning speciellt... Optimalt med kort så att man slipper få "spader" så till den milda grad att man ids skriva om det likt trådskaparen ;) En bensinmack är just en bensinmack för mig och ingenting annat...Svunnen är den tid man kunde hitta något roligt eller nödvändigt till bilen där..Ok, spolarvätska kan det väl vara trevligt att kunna få där i ett akut läge, och det får man också, men dyrt :) Men alla vi retar väl upp sig på något någongång och nu var det trådskaparen som blev lite less på "Macken" efter en lång natts festande och stubinen i princip borta ;)) Mvh Janne. |
|
| Jag håller med TS, fruktansvärt irriterande med alla "idioter" som köper korv på macken! =) | |
|
Äntligen ett riktigt I-lands problem att ta itu med Varför äter folk inte när mat är så gott :-))))) Ha deT |
|
|
spacco: OKQ8 i Rimbo/Stockholm har också behållt en hel del. |
|
|
Stannade vid Shell/Bålsta efter E18 sent en kväll. Tankade för kassabetalning eftersom jag ville köpa något i butiken. När jag skall gå in i butiken är dörrarna stängda, det finns bara en lucka i väggen för betalning så sent tydligen. Samtidigt har en hel turistbuss med folk stannat för att köpa korv och står i kö. Killen i kassan såg min stora bultande blodådra i pannan och kallade fram mig först i kön :-) |
|
|
Irriterande ja men bra att det finns. Många mornar innan jobbet jag ståt utan snus o tacksamt kan åka till macken för en dosa eller smörgås till frukosten typ 05.00. GOTT*****NYTT*****ÅR |
|
|
På 50-talet så var det lanthandeln som sålde bensin, nu på 2000-talet så är det bensinmacken som säljer livsmedel så det är precis som det var förr men tempot i samhället är så uppskruvat att ingen har tålamod att stå i kö. |
|
|
Betala med kortet direkt i pumpen och slipp köa Vad är problemet man behöver inte gå IN Ha deT |
|
|
Lugn pöjkar lugn....macken är bra, men vet man redan innan man åker dit att man inte pallar med att stå i kö, låt bli att åka dit eller räkna till tio när man väl står där så att det inte blir som i USA...där åker väl pistolen fram i extrema fall :) Men visst, är t.ex snusen slut och alla "riktiga affärer" har stängt då är det nog inte helt fel att åka till "macken"...trots kön och "tröga" kunder före, men visst kan det vara tålamodsprövande ibland när faster Agda 81år börjar strula med plånboken för att hitta växel ;) Mvh Janne. |
|
|
Hahahah.... nu måste jag köpa korv varje gång jag går in på macken! ;) Alpina B8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.