AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.780

Feritta eller inte?

Sida 2 av 2
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Manray: Är du som jag, d.v.s. retar dig på alla felstavningar i forumet? Otroligt vad folk stavar dåligt egentligen, se bara på ordet o r i g i n a l som de flesta stavar orginal... ;)

-Nej, jag är inte svenska-lärare. ;-P

roadZter
DanneZeta; Det händer ju att man skriver för snabbt och stavar lite fel, men man får ha överseende över detta, tycker jag! =)
Hoppas att det här blev rätt nu! =)

-Nej, jag är inte heller svenska-lärare :D

ps. Det var en jäkla törstig bil du har! Haha =))

/Manray/
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Manray-
Mycket ledsen! Det var bara en stavning jag fått för mig va så. Tack, och jag ber än en gång om ursäkt. :)

H U M A N R A G E
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Danne Zeta-
Du kanske skulle bli svenska-lärare. Då kan du lära alla på detta felstavande furum allt som har med stavning att göra. Själv har jag bott i USA i hela mitt liv, så mig får ni allt ursäkta.
Tack!
Danne

H U M A N R A G E
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Dandelue: En nackdel med att vara svenskalärare är lönen, jag skulle nog inte ha råd med min 540iA touring då. Så den tanken kan vi lägga ner direkt. ;)

roadZter
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Ja, stämmer nog ja... Du kan ju alltid bli privat lärare vettja! :)

H U M A N R A G E
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Dandelue: Kanske det, men har DU råd med det??? ;) Skämt å sido, fortfarande lika nöjd med ditt ferrita-system? Vet du om det är samma prisklass till E39?

roadZter
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jominsann!!! he,he... Råd har jag...jag är ju musiker.;) Nöjd är jag fortfarande också! Denna vecka ska vi besöka Turbo Center för lite chippning. Det lär också bli kul! Prismässigt vet jag inte, men kolla in deras hemsida. Det borde i och för sig ligga på ungefär samma (7500Sek.) om inte lite billigare eftersom du har ett utblås... men det kanske du vill ändra på?

H U M A N R A G E
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Dandelue:
Nej, jag trivs med ett stort fett cromat utblås. =) 7.500 kr är ju faktiskt inte så blodigt. Att man känner någon skillnad i effekt tvivlar jag på men ljudet skall ju bli lite råare - hör du ärligt talat STOR skillnad?

Ps. Du som är musiker kanske är intresserad av att köpa min Yamaha SY85'a och Roland Groovebox? ;)

roadZter
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
DanneZeta-
JO! Du känner skillnad! Och du HÖR en JÄVLA skillnad! Enligt killen på Ferrita är det inte rördiametern som är "effektboven", utan slutdämarn. Tro mig, du känner en märkbar effekt! Ljudmässigt, blir det mycket mer vrååål i bitarna. Bor du i Stockholm (eller i närheten)skulle vi kunna träffas så att du skälv får höra och känna! Vad tror du?
Danne

H U M A N R A G E
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
...Sorry, såg precis att du bodde i Borås. Lite långt kanske? Men om du ska till "touringmötet" i Jönköping kanske vi ses där!?Danne

H U M A N R A G E
Äntligen fick jag läsa allt Dandelue! =))
Intressant och perfekt skrivet! =) Nu är det bara jag som väntar på min tur!

/Manray/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.