AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.782

Feritta eller inte?

Sida 1 av 2
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
JOOOOOOOOOOO! Nu, mina kära BMW bröder vill jag meddela att om ni funderar på att slänga på ett Feritta sportsystem på er pärla så är det värt vartända litet rött öre ni kan hitta (rätt många i och för sig... men ändå). Jag har då alldrig hört ett fetare ljud från en V8. Inte som en amerikanare, utan mer "dovt" och "tight", sen när man drar på.... HERRE JÖSSES!!! Vilket ljuvligt ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖS! Inte bara ljudmässigt utan också effektmässigt. Det är en märkbar skillnad! Så om ni funderar på det, sluta genast med det och gör det i stället! Ni kommer inte att ångra er!
Danne

H U M A N R A G E
Kul! Jag funderar på ett system till min, men nu tvekar jag inte! =)
Tydligen kan man välja ljudnivån själv? Hur valde du? Hur många tum?

/Manray/
BM
17
BMW-token
BMW 323 -79
Ja ett Ferrita system är helt klart värt varedra öre!!

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Manray- Vi diskuterade en hel del runt ämnet ljudnivå/effekt... Kom fram till att orginal dim. på min bil (2x2.25"=4.5") räcker för ca. 750-800hp. Med andra ord, blev det inte ändrad rördim. Det ända som skulle hända om man bytte dim. där var att göra det jävligt jobbigt att vistas i bilen vid färd (ljudmässigt). Boven i dramat (effektmässigt) var tydligen slutdämparen. Där byggde de allt från scratch. De gjorde de i och för sig hela vägen eftersom det inte finns ett org sportsystem klart. Endrören ville jag skulle se stylade ut, utan att vara vräkiga så jag slutade det hela med 2 x 3.5" rakt kapade rör. Låt mig påstå att det ser FETT ut! Men smakfullt FETT! Jag är åtminstånde nöjd :)

H U M A N R A G E
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Dandelue: Låter som en riktig höjdare! =) Tacksam om du kan maila bild(er) och hur mycket pengar kalaset kostade. Tack på förhand!

roadZter
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
DanneZeta-
Från kattarna och bakåt kostade kalaset hela 7,500Sek. Inte helt billigt men med tanke på livstids garanti och resultatet är det inte helt fy skam. Bilder har jag inte hunnit ta ännu, men de byts snarast ut i galleriet...
Tack!

H U M A N R A G E
Visa användare
57
.ville.
525tds -94
Kommer det att bli fetare ljud på min bil också? Vad ska man välja för dim och slutrör.. inte överdrivet bara snyggt..

No turbo shit, just real V8 power!
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
JA! Det blir FETARE ljud. Dina rördim. är nog samma som mina, så det ändrar du inte på om du är smart. Däremot bygger de ju om ljuddämpare och allt vilket i sig ger FETARE ljud. Slutrör får du bestämma själv. Det finns massa att välja på, men jag kunde inte vara mer nöjd med mitt!

H U M A N R A G E
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Kul att du blev nöjd :)
så det blev 2½ tum iaf ;)
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
[COD]soul-
Jovisst blev det orginaldim.! Hade vi diskuterat 2,5" tidigare?

H U M A N R A G E
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Ja det diskuterades på trimnings forumet om du kommer ihåg. Kul att du blev nöjd iaf :) skulle vara kul att få höra bilen någon gång.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Är det någon som lagt Ferrita sportsystem på en 525i 24V? Erfarenheter och pris?
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Davve- Gå in och kolla pris på din bil på deras hemsida. kommer ej ihåg adressen, men det är ju lätt att kolla upp. Det blir bra mycket bättre i alla fall!
Lycka till.

H U M A N R A G E
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Länk

roadZter
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
6000kr. Då vill man ju veta att det gör någon nytta på en 525i 24V också. Inte för att jag tvivlar på att det gör det då jag haft motorsvagare bilar förr som mått bättre av sportsystem, men för det priset skadar det ju inte om någon som har erfarenhet av Ferrita till denna modell kan dela med sig av sina erfarenheter.
Ang priset: Mekonomen tar lika mycket (om inte mer) för Walker till 530... rostfritt custom eller Walker.. valet är inte svårt
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Mekonomen va?

H U M A N R A G E
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det är sant.
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Kollade Walker till min 530, dock inte på Mekonomen men på en likanande firma. Har mycket bra kontakter på detta företag och fick pris på 8500:- PLUS MOMS!! För ett "pirat-system"!! Helt ofattbart. Kollade Ferrita också för skojs skull och fick se 7500:- Är valet svårt? Nix! Undrar vad BMW tar för ett original? Nån som vet? Det är inte aktuellt med byte, men man undrar ju lite bara. Förr eller senare kanske man måste byta.
/Kidde

8 är bättre än 6
Sex är bättre än åtta...
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag måste ju då stå på mig och säga att det är lönlöst att läta vidare. FERITTA for the people!!

H U M A N R A G E
Dandelue, vill inte vara otrevlig med Feritta existerar inte! =)) Det heter Ferrita! =)
Ha det!
ps. När får vi läsa "en dag hos Ferrita"? Mycket spännande!

/Manray/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.