AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.867

Gjorde jag ett klipp?

Sida 2 av 2
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Kring tusenlappen. hrmpf. Känns som en typisk sak för BMW Sverige att sätta som standard på bilar sålda i Volvoland.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
christer: Du har avstängningsbar krockkudde. Kolla i handskfacket. Du stänger av med nyckeln. Ingick tillsammans med isofix som Programmer säger.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

marin849: tror inte att BMW Sverige satt detta som standard men jag tror säkert att säljarna inte behövt köra någon större övertalning för att flertalet skulle välja till detta då det är en utrutstningsdetalj som gör bilen mer eftertraktad som begagnad. Efter att ha kollat på många E60/E61 så kan jag konstatera att denna utrustningsdetalj är betydligt vanligare på svensksålda än på tysksålda.

___
//Ulf
Ulf: Ungefär samma prisuppgift som jag fick, fick mellan 10 till 12, dock skulle man inte få någon avstängningsbar cylinder. Ville man sedan ha kudden insatt igen skulle de kosta ca 5000:-
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Tack Newman, kan vara bra att veta, men är inte så aktuellt nu när barnen är större.

BMW CS #5206
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vinyl: När jag pratade med min BMW-verkstad förra sommaren så sa han (om jag nu minns rätt...) att på E60 från modellår 2005, dvs utan startknapp, så gick det inte att avaktivera airbagen medan på bilar med startknapp så var enda sättet att eftermontera nyckelavstängningen vilket då skulle kosta 8-9.000kr. Att demontera airbagen var inget dom ville/kunde göra. För att ge ett exakt svar på om det gick att eftermontera nyckelavstängning så behövde han chassinummer och då jag enbart gick i tankarna på att köpa en E61 så hade jag inget sådant...

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.