AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.866

Gjorde jag ett klipp?

Sida 1 av 2
Hej!

Köpte nyligen en BMW 525iA -06 på Blocket.
Eftersom detta är min första BMW någonsin så är jag inte så kunnig vad det gäller modellen och utrustning, jag har givetvis läst och frågat en del folk innan jag bestämde mig för just en 5-serie.

Efter ett par månaders tittande hittade jag denna bil. (se annons) Detta var precis den bil jag letade efter och priset var rätt för mig och jag slog till. Nu till mig fråga, gjorde jag ett klipp?
Bilen hade stått som utställningsbil hos en bilhandlare från 2005-10-31 till 2006-11-03 innan den tog i bruk någon gång i 2006-11-03 av ett medelålder par.

Efter det köpte en medelålders man bilen av dom, och då hade den gått ca 1700 mil, detta var juni -07. Nu i Dec -10 var det dax att sälja igen och då hade den rullat 2460 mil och det var då jag köpte den.

Jag var inne hos BMW och fick ett papper utskrivet med detaljerad info om bilen från dag 1 så milen stämmer. Det är väl sällan det dyker upp sådana här diamanter på blocket, som rullat så pass lite? Tacksam för svar.

Annons: Länk

Mvh Vinyl
Klipp vet jag inte om man kan göra när det gäller bilar (kanske vintage porsche eller liknande) men du fick ju en precis inkörd bil för en "rimlig" peng i alla fall!
Jag valde att inte pruta eftersom jag tycket priset va rätt, tror ändå den kommer hålla ett bra pris om några år om jag skulle av någon anledning behöva sälja.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Du köpte en kanonfin, snygg bil med nästan inga mil på mätarn för ett bra pris. Är du nöjd och glad? Jamen då var det ett klipp! Det viktigaste är väl vad du tycker!

Jag skulle dock ta bort stänkskydden som förstör utseendet på det fina m-paketet.

mvh lloydan
Jag är jätte nöjd och väldigt glad LLoydan, en fantastisk skön bil. (att jag inte köpt en bmw tidigare) Stänkskydden tyckte jag såg lite tufft ut men visst, kanske är snyggare utan.
Får väl ta av dom till sommaren och se. Tack för ev tipset.
En gång BMW alltid BMW :-)

Grattis!!
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Vinyl: Jag är ju lite partisk, men snyggare kombi får man leta efter! Om du vill se hur den ser ut utan stänkskydd kan du ju titta här: Länk

=)
Tack Holmis! ; )

Både och LLoydan. Tycker ändå det ser lite sportigare ut med skydden.
Smaken är ju delad, snygg bil btw. ; )
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Som du skriver med smaken
Denna års tid är det iaf kanon med stänkskydd skulle inte valt det själv men det är som sagt jag
Annars har du fått tag i en riktig lågmilare
Lycka till'

Ha deT
stänkskydd brukar man börja tycka e snyggt när man passerat 30 :) ja e 36 gillar stänkskydd ;) ha dem kvar. lite ot men bara en tanke
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
225000, 2400mil och helt rätt utrustning!
Jag skulle inte tvekat en sekund!
Man funderar ju alltid lite över bilhandlar-demo-köra-skiten-ur-provkörningsbilar men med automat känns det inte lika illa.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Stänkskydd är kanonbra, då slipper man eventuell rost och det där "snygga" sprutet från däcken - både lack och rygg klarar sig bättre! ;)
Marin849: Ja verkligen. Något jag var ute efter var avstäningsbar krockkudde passager.
Och det förvånar mig att den hade, blev tydligen standard på -07. Det skulle kosta mig 10000:- hos
BMW att få avmonterat och 5000-: att återställa, sjuka priser.
Men jag saknar AUX. Får väl köp en bättre FM-sändare eller nått.
Stänkskydden behåller jag nog på ändå. : )
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Du säljer bilen till mig om tre år. :)
no
7
nordic
530 xd M-sport -06
Verkar vara en kanonbil du har hittat ...

Sitter det inte Aux std på på e61 ?
På baksidan av mittarmstödet ?

Marin849: Självklart ; )
Nordic: Kikade lite runt om och i men inget uttag. Tror det kom på -07?
avstängningsbar krockkudde blev inte standard på 07 vad jag känner till.
Levande: Jag grundar detta på min svärfar som beställde en ny 525a -07 och fick avstängningar samt AUX utan att ha bet om det, jag kan ha fel.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har AUX på min 07:a, avstängningsbar krockkudde, vet jag inte.
Jag gav 177000:- i somras, men den har gått betydligt mer.Länk

BMW CS #5206
Jag har inte avstängningsbar krockkudde på min 2007a.. Dock sitter det en AUX i mittconsolen bak.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Avstängsningsbar (med nyckel) krockkudde är inte standard utan ingår om man beställer Isofix barnstolsfäste fram. Detta kostade kring tusenlappen vid nybilsbäställning. Det går att eftermontera nyckelavstängningen på bilar från modellår 2006 och framåt, dvs de med startknapp, men då är kostnaden en helt annan...Har fått prisuppgift på 8-9.000 kr.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.