AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.766

Tagen av fartkamera!

Sida 4 av 4
Klart föraren fotas med blixt osv när det gått för fort, det gör det ju redan idag.
Men själva snittmätningen görs på samma sätt med speciell bildbehandling av regskyltarna.
Det skulle ju inte gå att bedömma att det är en och samma bil på nåt annat sätt, bilfärg, -modell, förare osv.

FP
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Vägverket har beslutat att inte använda snitthastigheter.

Vet det genom att jag har en bekant som arbetar med detta projekt. Jag menar givetvis att det är en före detta bekant....
OK, bra, är det länge sen? Jag tänker då på att vägverket sen en tid är ersatt av Trafikverket.
Jag skulle snarare vara tacksam om jag hade nån bekant som jag kunde lita på som jobbade med detta ämne. Då slapp man många av de skrönor som omgärdar det här med t.ex kameraskåp.
Det vore ju skönt om man slapp mätning av snitthastigheter osv, jag kan iofs inte hitta något beslut om detta på t.ex TV:s hemsida. Men det blir säkert offentligt så småningom.
Saxat från deras sida idag:
"Trafiksäkerhetskamerans mätsystem innehåller teknik som kan mäta trafikflöden och registrera tid och hastighet för förbipasserande fordon även när den inte är aktiverad. Denna information blir underlag i trafiksäkerhetsarbetet som kommer alla trafikanter tillgodo."

FP
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har en kompis på Trafikverket, jobbar visserligen med andra saker, men han kanske kan kolla med någon "arbetskamrat".

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.