AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.793

Frusen vevhusventilation i julklapp? :(

Sida 2 av 2
Jo tack jag hade redan cold climate monterat men de funkar inte som du säger. Möjligt man förhalar förloppet!
Ang njurarna! Är det helt enkelt bara att täcka grillhålen så länge det är kallt ute? Värt ett försök :)
Jag är ingen expert på detta själv, drabbades förra året men har en 540 nu.

Men man får verkligen intrycket av att frusen vevhusventilation kan hända igen och att cold climate kit verkligen inte är någon garanti, därför bör man nog vidta vissa åtgärder, det skulle jag gjort (grundat på folks erfarenheter).

Tex användaren marin849 verkar ha försökt seriöst att isolera rör samt njure etc.. han har ett inlägg i tex denna tråd med länk som visar en del bilder osv.
Länk

Det enda som verkar fungera för mej i alla fall är att täcka för njurarna samt även att täcka för kylaren helt innanför njurarna.

Har bytt till coldclimate-kittet förra året ( jan ) men problemet finns där fortfarande märkte jag i december.

Täckte då för innanför njurarna med,dvs kylaren är nu helt förtäckt från fartvindens påverkan.

Detta gäller en E46a -01.
Innanför njurarna finns en förstärkning framför kylaren liknande ett kryss av plåtbalkar.
Så det finns en sk luftspalt mellan min täckning och kylaren.

Efter detta har inga tecken på klegg el dyl uppstått och motorn känns mycket varmare på vanoslocket samt ventilkåpan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.