|
Sida 9 av 18
|
|
|---|---|
| Jag var på PC igår i Segeltorp och dom har två F430 inne. Sanslösa bilar men samtidigt känns kvaliteten väldigt Italiensk. Lädret på förarstolen var tokslut där man kliver in och ur. Jag kanske låter tråkig men jag hade nog valt Porsche före en F430. | |
|
Det finns hel klart andra alternativ som gör jobbet bättre, att slänga på vinterdäck och bege sig ut i snön med en F430 låter i mina öron som en rätt dålig idé. En Gallardo skulle förmodligen passa bättre för ändamålet om du vill köra italienskt. Mitt personliga val skulle alla dagar i veckan bli Porsche för brukskörning. |
|
| Ni har rätt båda två.. Men de Porscharna som ligger ute, är i min värld fel prissatta. Och sen vore det riktigt roligt att se folks miner när man dansar runt i snön med en Ferrari - jag gillar inte folk som inte kör sina bilar, och just Ferrari ägarna har en tendens att vara de värsta i den kategorin. ;-) | |
|
Ja, eller kanske din min när du dansar runt i snön med din F430... ;) Vad letar du för Porsche nu? |
|
| Det är 997 Turbo som gäller om det ska bli Porsche igen. Avsaknandet av fart börjar ge abstinens. | |
Verdi |
För att återgå till trådens ursprung. Om jag hade en miljon att lägga på bilar skulle jag jag köpa en 1M och en X5. Inte nödvändigtvis sprillans nya. |
| Gen 1 eller 2? | |
| Gen 1, 2an är alldeles för högt prissatt. Visst är det kul med PDK osv, men det är inte värt 400k extra. Hoppas kunna hitta en gen 1 för ca 650k. Eller som sagt en F430 för ca 750k.. ;-) | |
|
Några som kan vara aktuella? Länk Länk Mvh/ Niclas |
|
|
Frågan är om man vågar köpa en F430 för dom pengarna... Pdk lådan är ett väldigt trevligt tillval men som du nämnde gäller det att motivera prisskillnaden jämfört med en tidigare 997. Dock är det ju faktiskt lite mer detaljer som även skiljer de bägge generationerna åt. De bilarna som Heden länkade kommer troligtvis ramla över 10 000mil för nästa ägare vilket jag tror gör dom i princip osäljbara för en hyfsad peng, isf skulle jag hellre foliera den omtalade vinröda bilen för brukskörning. Har du tittat något på R8 V10? Funkar bra även vintertid skulle jag tro. |
|
|
Bunf: Jag har haft kontakt med den vinröda - ganska knepig säljare, vilket gör att jag inte riktigt litar på den bilen (han har tex inte gett mig reg numret än, och då har vi ändå mailat 5-6 ggr.) De 997TT som ligger närmare 10k mil skulle jag aldrig betala mer än 550-590k för - utan det gäller att få någon av de som gått kring 4k mil för max 650k. Audi R8 V8a är den som ligger rätt prismässigt, men den är tyvärr alldeles för slö - och V10an är också alldeles för dyr. Tänkte mest att det kunde vara roligt att ha haft en Ferrari - men det kan lika gärna bli en MTM RS6a om man ser till vilka bilar jag är inne och budar på just nu. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Den vinröda har varit väldigt bra prissatt med tanke på de låga milen. Jag tycker du är rätt ute beträffande prisbilden på 997, samtidigt gäller de nog att snabba sig på nu innan solen tittar fram och det börjar lukta vår. Jag tycker absolut du ska satsa på en Ferrari, men hur gärna man än vill bruksköra tror jag inte det är rätt bil för ändamålet. Lägger man ytterliggare 3000mil på en bil som annonserats med lägsta utgångspris tror jag att du kan få många fina år tillsammans med din Ferrari. Missförstå mig rätt. Audi RS6 är galet snabb, jag har bara erfarenhet av en original men det räckte gott. Upp till hundra finns det flertalet bilar som har likvärdiga prestanda men över hundra och uppåt skjuter den på rejält. Är den dessutom MTM tunad tror jag inte ens 997TT hänger med. Audi uppger även något blygsamma siffror, den RS6an jag hade mättes upp från 0-100 på 4,2sek. Betänk då vad MTM Audin presterar. Där har du verkligen en perfekt bruksbil. |
|
|
Tycker de två som Heden länkar till är vettigt prissatta. Betänk också att det säkerligen finns förhandlingsförmån där. Det är ju en riktigt grym bil som verkligen går att använda och tål det. Den vinröda har jag konstig magkänsla för utan att ha någon fakta för det. Han sänker till 499 och skriver sedan bud. Sedan står det att han har 550 som högsta bud. Varför inte sälja den då? Nu är den ute för 550k. Prova ring på några och lägg ett bud så får du se hur det går. Tror nog du får lägga 650 - 670 för en 997 TT som rullat ca: 5000 mil. De flesta är välutrustade. Tänk på att om däck, service är på gång så kan det lätt kosta 30k. Så titta inte på de absolut billigaste. Inte säkert att det blir en billigare affär totalt sett. |
|
|
Nu är det till 95% klart - att imorgon kl 0930 så byts en av Q7orna ut. Någon som kan gissa vad den byts mot? Tips, den behöver ej någon "soundgenerator"... Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| 997 är för uppenbart så jag chansar på Nissan GT-R! | |
| Fan, läste in det sista. Om ljudet är bra så ändrar jag mig till en Mercedes V8, C63 kanske? | |
|
hmm det blir spännande... jag lutar ju åt en Porsche förstås.... inte nya 991 kanske för du kör väl mest beg? en 4s kanske? /Anders |
|
|
Det beror på vilken av Q7:orna som ryker (haha)? ;) E63T säger jag då, finns inget mera välljudande! Alt. Panamera 4S...låter fint me. |
|
|
Intressant. Hmmm. Q7 är ju vinterbil. Snart vår. Alltså lite roligare. Ferrari har ju diskuterats, men tror att den tanken lämnades därhän. Jag stannar i Italien eller södra Europa - och gissar på Maserati eller Lamborghini. Förresten är väl Ferrari tokdyra att serva - men alla andra alternativ (GT-R, Maserati, Rolls, ...) relativt normala? Så: Grogg tror M eller L. /CF |
|
|
Hoppas du inte smällde bilen i det glashala väglaget och att det är därför vi inte fått någon uppdatering :) Tror på Porsche! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.