|
Sida 1 av 18
|
|
|---|---|
|
Sitter och drömmer lite om att byta ut mina bilar. Om man skulle ha 1 miljon ungefär - hur skulle man fördela pengarna? Jag har 3 alternativ so far: Audi R8 och Audi Q7 Porsche 997 och Cayenne BMW M3 och X5/6 Mina kriterier skulle vara: Samma märke, ungefär samma årsmodell, helst samma färg. Jag ser för ch nackdelar med alla kombos - men vad anser ni? Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas | |
|
En miljon per bil eller en miljon på två bilar? Är R8 så "billig" att du kan få en sån plus en Q7 för 1msek? __________ Mvh Grelle |
|
|
Av dina tre alternativ hade jag valt på Porsche. Skulle dock kunna tänka mig att byta Cayenne mot en X5 eller Q7, eller allra helst mot en "vanlig" bil... MVH Christofer |
|
| Alt 1 men som nämnts ovan är det således 1 mille/bil. | |
|
997 och Cayenne ------- //Lövet |
|
|
"Om man skulle ha 1 miljon ungefär - hur skulle man fördela pengarna?" Jag tolkar det som två bilar för en mille totalt... MVH Christofer |
|
|
Tror du menar 1 milj tillsammans. Utan tvekan PORSCHE!!!!!!!!!!! OUTSTANDING!!!!!!!! Kör den combon själv. |
|
| 997 skulle väl ligga bra till men jag har svårt att se mig i en Cayenne. Men varför måste det vara samma märke? Skulle jag hamna i den sitsen på riktigt så skulle det troligen bli en Ferrari eller Porsche för runt 800k och en bättre begagnad 3 eller 5-serie för det som blir över. | |
|
Nissan GTR och Nissan suv Porsche 997 turbo och Audi A4 Avant 3.0 tdi Gallardo och Skoda Yeti Själv är jag inne på Golf R och en Gallardo Alternativt Audi S4an och en Porsche cab //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Nissan king cab skulle det vara:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Det är skitroligt och sitta o spåna kring bilar man kan tänka sig att äga. Audi R8 och S3 Audi rs5 och q7 Ferrari 360 samt Alfa mito alt 159 //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
997 och Cayenne. Men fick man välja märke fritt skulle jag byta ut SUV:en till Q7:an, då får du iallafall två bilar från samma koncern. Eller ännu hellre en Q5 eller X1. |
|
|
Porsche-kombinationen, förutsatt att suven är en hybrid. BMW mycket nära tvåa. Audi har ingen hybridsuv. Fast personligen skulle jag inte sätta mig i en suv då jag anser att de är cancersvulster i trafiken. Fritt valt? Tesla modell S (eller roadstern): för daglig körning, Sammetsvart, shadowline, tonade bakrutor, tonade lyktglas runt om, svarta fälgar med polerade fälgbanor. 530xd Touring (chippad till 290 hk): för långfärder och semestrar. Vinröd metallic, M-paket , chromeline, tonade rutor bak, tonade lyktglas runt om, kromade dubbelekerfälgar. Jag skulle absolut inte välja samma färg på de bilar jag har. Det känns lite för tråkigt och fantasilöst och det speglar inte mig. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Jag har hittat ett riktigt dröm upplägg kring Porsche: 997 Turbo för ca 750k och en Cayenne V6 för ca 400k, det ger 1150k och borde kunna förhandlas till 1100k. Pallar en 997 Turbo att pendla med (2500 mil per år)? | |
|
Det är ett bra säljargument, 997Turbo använd endast som pendlingsbil;) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Esadh: Alla typer av miljöbilar går bort.. Jag vill ha så hlga utsläpp som möjligt.. ;-) | |
| StefanL: visst klingar det bra? Den är ju dessutom fyrhjulsdriven, perfekt den här vintern.. ;-) | |
|
mistafrizz: Men jag är ju kunglig skattesmitare så jag får köra miljöbilar. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
997 Turbo och BMW X5 3.0d (nya modellen). Visst, det blir en märkesmix men det uppsättningen skulle fungera för mig. Flåklypa |
|
| Om du reser lätt och fort fungerar troligtvis 911 mycket bättre än din nuvarande M5T att bruksköra. Dessutom året runt. Porsche håller mycket hög kvalite som absolut kan användas för dagligt bruk. | |
| z4m eller z4 35is imola röda samt en 118 coupe (miljöbil) carmosin röd för att skilja bilarna åt lite :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.